Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dragonball 71

Wieh één nieuwe arc en de humor vind ik wel leuk.

Say Hello To Black Jack 6

Nice weer ook is opeens de tijd vervlogen en zit men weer één tijdperk verder..

20th Century Boys 4 en 5

Leuk weer alleen vind ik de tijdsprongen heel irriterend.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Bleach 5 & 6:
6 vind ik beter. We zien Chad en Inoue hun krachten krijgen waarbij Inoue's verhaal duidelijk sterker is. Chad is wel leuk maar als lezer heb ik er geen band mee. Met Inoue wel. Ze laat je lachen, is timide, vertrouwt veel op Tatsuki maar is toch geen zwak personage waardoor ze die diepte van een menselijk personage meekrijgt. Mss nog wel het best uitgewerkte personage eruit, hoe raar dat mag klinken.
En nog eens: wat aanbid ik Kubo's artwork tussen de hoofdstukken door toch. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Death Note 8

Ik heb meer twijfels bij de nieuwe arc. Light blijft wel zéér vlot buiten verdenking. Voorlopig, dan. Hoedanook, eens gelanceerd, leesde het weer verbazend vlot.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Wimpuls wrote: leesde
:shock:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:
Wimpuls wrote: leesde
:shock:
Lol het is een ziekte ik heb dat al jaren grammaticasiledingens..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

rinosseros wrote:
Wimpuls wrote: leesde
:shock:
In my defence : ik viel bijna in slaap :wink: . Wat een kaakslag voor de taalpurist die ik ben...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mja, ter verdediging van Wimpuls, het is de algemene tendens dat sterke werkwoorden aan het verzwakken zijn, dus hij is gewoon vooruitstrevend. Binnen twintig jaar wordt dat goedgekeurd! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Mja, ter verdediging van Wimpuls, het is de algemene tendens dat sterke werkwoorden aan het verzwakken zijn, dus hij is gewoon vooruitstrevend. Binnen twintig jaar wordt dat goedgekeurd! ;)
Interessant voor iemand zoals mij, Ik dacht eerst dat het leeste moest zijn ik heb nu pas door dat het las moest zijn.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Death note 7
misa en die appel is wel een lach moment..
altijd moeilijk om iets te typen zonder iets te verklappen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Psychic Academy 3
Een liefdesverklaring! Hoe skoon. B-reeks, die me wel veel leesplezier bezorgt. En Myuu is zo damn sexy! Roar!

Zetman 6
Zet vs. Players en voor de rest veel teveel blablabla waar ik al niets meer van snapte. Wel een snelle griet die geïntroduceerd wordt die hopelijk nog een tijdje gaat meespelen.

Beck 15
Geen al te best volume. De reeks vervalt stilaan in een te repetitief stramien van 'Beck is super!!' tot 'Beck kent alle pech van de wereld en kan die supergebeurtenis niet verzilveren'. En in dit volume is de pech van Beck gewoon té. Enerverend! But Maho remains hot!

Kurohimé 2
Deze reeks heeft zo weinig om te boeien maar iets 'klikt' wel in de humor en de aanpak van de mangaka. Eigenlijk weegt deze reeks te licht om verder in te investeren but damn Kurohimé is hot!

Veel snelle grieten in m'n lectuur van vanavond, als ik nu nog niet goed slaap... dan weet ik het niet meer!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Homunculus 5
Dit volume en het volgende zijn voor mij de minst interessante van de reeks. Gelukkig heb ik gemerkt dat het zevende weer de betere kant opgaat.

Rosario + Vampire 2
Gelijkaardig aan Kurohimé. Stelt niet veel voor maar het is een aangename lectuur. Misschien zal het snel te repetitief worden, maar tot dat gebeurt vind ik dit enorm leuk om lezen.

Katsu 12
De bokshelden zouden in de spotlight moeten staan maar het is de Katsu Female die met de aandacht gaat lopen. Adachi doet het 'em weer.

Gantz 17
Onze 'helden' moeten het in hun nieuwe opdracht niet enkel opnemen tegen de aliens maar ook tegen een andere kracht die zich gaat moeien met de Gantz spelers...

Berserk 17
Het hoofdstuk van de Inquisitie breekt hier aan en veel positieve herinneringen heb ik hier niet aan. Hopelijk is deze herlectuur in mangavorm beter dan hoe ik het heb ervaren in scans.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Angel Heart 16
De laatste boekjes van AH waren altijd opgebouwd volgens het stramien van een verhaal dat wordt beëindigt en één dat begint en z'n conclusie kent in het volgende volume. In dit zestiende volume is het verhaal dat eindigt niet zo interessant, en het verhaal dat begint is moeilijk te beoordelen. Dus bon, niet zo'n denderend volume - maar volume 17 ligt hier ook al op de stapel ongelezen manga's dus ik zal snel (relatief gezien dan toch) m'n besluit kunnen formuleren.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Vinland Saga c17

Heftig !
...en ik krijg terug zin om 'TW : The Viking Invasion' te installeren.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Say Hello To Black Jack 7

Het ziekenhuisverhaaltje gaat lekker zijn gang :) , dit is ideale literatuur als je in het ziekenhuis ligt :).

Monster 1


Ik geraakte eerst niet in het verhaal maar na een tiental pagina's lukte het me wel, je merkt echt wel de overeenkomsten met 20th Century boys :).

Een geslaagde manga die me lekker laat dromen over hoe het verhaal zou evolueren.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Black Cat 8-10

Er komt nogal schot in de zaak : de Numbers vallen frontaal aan. Nu valt me op dat de actie wel mooi getekend is, maar dat er vaak een gevoel van beweging ontbreekt. Nevertheless, leuk gerief !

Locked