Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Say Hello To Black Jack 1-8

Toen ik vertrok naar Japan wist ik dat dit een steengoede reeks was, maar ik was toen nog maar net begonnen met de oncologie-cyclus. Die heb ik nu dus volledig uitgelezen, en ik heb even een adempauze nodig.
Fantastisch, dit heeft me tot tranen toe bewogen.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

sanctuary v1-4
een reeks die met zeer hoge potentie kan in mijn top10 terrecht kan komen.
de personages zitten zeer sterk in mekaar,hetzelfde met het verhaal alleen leest die flip-richting nog steeds wat raar!koen je zou je moeten schamen deze reeks nog niet gelezen hebben noch gereviewed hebben

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gerrit was ook altijd fan van Sanctuary...

Yotsuba 6
Fietsen en recycleren, een erg 'groen' volume maar ja, wat wil je met Yotsubato's groene haar...

Gantz 20
Subliem volume met enorm sterke plotwendingen die me echter nog niet allemaal duidelijk zijn ma soit!

Touch 14
Ook al een sterk volume met toenadering tussen Tat-chan en Minami en een nieuw schooljaar waarin een nieuwe coach wordt voorgesteld.

Rosario + Vampire 6
Ik blijf dit gewoon een erg leuke reeks vinden met een interessant uitgangspunt. En veel sexy babes, ook al zijn het dan monsters.
motivatiedip. help!

User avatar
Scorpion
Posts: 6
Joined: Thu Mar 24, 2005 10:57
Location: Brussel

Post by Scorpion »

Chobits 6
Na meer dan een jaar de reeks terug opgepikt. Bij het lezen, vroeg ik mij dan ook af waarom ik in Godsnaam gestopt was.

Ushijima L'usurier de l'ombre 1
Laat me een kant van de Japanse maatschappij zien die ik nog niet kende: mensen die zich alsmaar dieper in de schulden werken en uiteindelijk in de onderwereld belanden. Ik heb echter het gevoel dat het verhaal nergens naartoe gaat. Hopelijk komt er in het tweede volume meer duidelijkheid.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Berserk 21
Griffith is back, naakt en rijdend op een monsterken! Hell yeah!

Suikoden III - 9
Na een sterk begin ben ik toch een beetje m'n interesse in deze reeks kwijt. Allez, 'een beetje'... eigenlijk helemaal. Nog twee volumes om het tij te doen keren...

Spirit of the Sun 10
Geen spek voor ieders bek door de vele politieke intriges maar ik weet het wel te smaken! Zou me toch echt eens terug aan Zipang moeten zetten... En waarom herneemt geen enkele uitgeverij Eagle? Damn you!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

Koen wrote:Gerrit was ook altijd fan van Sanctuary...
ergens ook verstaanbaar vanwege dat er een grote hype om de manga steek!maar de hype is echt wel gegrond in mijn mening!


mirai nikki chapters 14 tot 21
nog zo een reeks waarboor ik warm loop.het plot krijgt een deel goed wendingen waarvan 1 die je echt niet ziet aankomen.

waarom lezen zoveel weinig mensen dit?want ik weet dat er een deel op forum zitten die scanlations volgen.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Genshiken 3

De gesprekken tussen Saki en de otaku's worden steeds beter. Alhoewel ik alles al wist van de anime, heb ik het met veel plezier gelezen. De extra's waren weer uitgebreid. Alsook nog een gratis dvd'tje van Kujibiki Unbalance bij

Samurai Deeper Kyo 35

Zowaar geen enkele 'grappige' interventie van een van de 12 miljoen achtergrondfiguren! Ik zat verveeld met de reeks, maar dit volume las als een trein. Meer van dat!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Step up Love Story 21
Een nieuw personage met nóg dikkere tetn wordt geïntroduceerd. De zwaartekracht doet duidelijk haar werk niet in deze manga.

H2 - 7
Leuk volume waarin er een oefenmatch aan de gang is waarin troeven niet gespeeld mogen worden...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

C'était nous 8
Prachtig volume. Zo poëtisch en emotioneel. Ze groeien echt op en dan dat einde, wow, verrassend, hard en emotioneel! Ik ben alvast superbenieuwd naar het volgende volume, amai! Misschien moet ik toch eens de anime bekijken...

Beck 19
Ik had het al moeilijk met het vorige boekje en dan verlaat Maho ons hier nog eens voor in Engeland in de boeken te kruipen. Jeminee, wat een sad avondje manga ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

^ I agree with Wimpuls about Genshiken 3.

Nora 1

Aaaargh weer zo'n reeks die schitterd in zijn bestaan is, zijn aankoop dubbel en dik waard maar damend veel te veel goede series imo X_X.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Koen wrote:C'était nous 8
Prachtig volume. Zo poëtisch en emotioneel. Ze groeien echt op en dan dat einde, wow, verrassend, hard en emotioneel! Ik ben alvast superbenieuwd naar het volgende volume, amai! Misschien moet ik toch eens de anime bekijken...

Beck 19
Ik had het al moeilijk met het vorige boekje en dan verlaat Maho ons hier nog eens voor in Engeland in de boeken te kruipen. Jeminee, wat een sad avondje manga ;)
Over dast C'etait nous: Welk stuk is dit?
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

super_gohan wrote:Over dast C'etait nous: Welk stuk is dit?
Yano's moeder gaat scheiden en trekt naar Tokyo. Yano wilt zijn moeder niet alleen laten vertrekken maar wil Nana ook niet achterlaten. Nana acht zich echter sterk genoeg om een jaar zonder Yano te blijven en in dat jaar haar gemiddelde op te krikken om een universiteit in Tokyo te ambiëren, en zodus weer samen te zijn. Het ganse volume is nogal emo en focust op de tijdsprong van dat ene jaar dat we gaan maken - denk je als lezer - maar op de laatste pagina's van het volume maakt de mangaka geen tijdsprong van 1 jaar maar wel van 3-4. Met een eerder verrassende en onorthodoxe wending voor een shojo. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Naruto 32
Nieuw gastje dat in de plaats komt van Sasuka. Maar deze Saï lijkt minder sympathiek dan die uit Hikago.

Real 6
Alweer een ijzersterk volume dat ons meer leert over verlamming en hoe omgaan met mensen met deze handicap.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Koen wrote:
super_gohan wrote:Over dast C'etait nous: Welk stuk is dit?
Yano's moeder gaat scheiden en trekt naar Tokyo. Yano wilt zijn moeder niet alleen laten vertrekken maar wil Nana ook niet achterlaten. Nana acht zich echter sterk genoeg om een jaar zonder Yano te blijven en in dat jaar haar gemiddelde op te krikken om een universiteit in Tokyo te ambiëren, en zodus weer samen te zijn. Het ganse volume is nogal emo en focust op de tijdsprong van dat ene jaar dat we gaan maken - denk je als lezer - maar op de laatste pagina's van het volume maakt de mangaka geen tijdsprong van 1 jaar maar wel van 3-4. Met een eerder verrassende en onorthodoxe wending voor een shojo. ;)
Ah dat is dus het einde van de anime (Yano die weggaat), heel mooi gedaan. Die tijdsprong interesseert me wel, wie weet pik ik de manga op waar de anime stopt. Alhoewel... Ik volg al genoeg series voor mijn budget =p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Naruto 32
Nieuw gastje dat in de plaats komt van Sasuka. Maar deze Saï lijkt minder sympathiek dan die uit Hikago.
Die Sai is echt een anwinst als personage maar binnen een paar volumes weet je wel waarom.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked