Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Napoleon 3

Ik vind het aangenaam leuk lezen vinden en Napoleon is voor mij altijd al interessant geweest.

Tezuka les histoires pour tous 2

Drie leuke verhaaltjes.

-Een jongen die altijd onweer boven zijn kop heeft en botten wilt.

-Een jongen met een snotvalling die op een of ander manier wensen doet uitkomen.

- En dan een vos/mens verhaal dat me een beetje doet denken aan een ander verhaal van hem.

Avaler la terre 1

7 Vrouwen die de mannen van de aarde willen laten verdwijnen, buiten de hoofdthema dat me dwars zit is het nog best oke.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Everyday:
Dit vind ik een van de mooiste covers die mijn mangaverzameling telt. Ik neig wel naar minimalisme toe en Kiriko Nananan tekent prachtig. Het verhaal raakte me maar niet zo hard als de soms prachtige tekeningen.
Gelukkig heb ik Strawberry Shortcakes ook liggen.

Death Note 11 & 12:
Een ronduit voorspelbaar einde, de manier waarop het eindigde zag ik natuurlijk niet aankomen maar wat daaruit kwam wel.
De op het eerst domme toevalligheden in 11 worden wel verklaard in 12 en er zit een opbouw in met een paar grijpende stukken maar ik was niet overtuigd. En de epiloog is bagger². Totaal geen nood daarvoor maar ja.

Samurai Deeper Kyo 2&3:

Cool. Ik begin het neiger en neiger te vinden.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

SD Kyo wordt voor mij iets té neig soms.

Mushishi 2

Ha, veel scènes uit de legendarisch saaie film komen uit dit volume. Het sprookje kabbelt rustig verder.

Eyeshield 21 - 15

Dat de conclusie van de wedstrijd voorspelbaar is, laat me koud. Het is een shounen voor iets. btw, het wordt zo stilaan mijn gewoonte om de nieuwe eyeshield binnen de week te herlezen.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Naruzozo 1

Helemaal zoals ik dacht (een dragonfall look a like).

Maar het is wel leuker om te lezen (buiten dat vandamu precies een held is voor de dojounshika).

Als je Urbanus strips leuk vind kun je dit ook wel leuk vinden want het is eigenlijk allebij onozel.

Geen must have wel eens iets anders.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Rough 1-12

Aaaah, magnifiek. Is dit mijn favoriete Adachi?
Ik kan geen volgorde geven, maar dit zou toch een ferme kanshebber zijn.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Yakitate Japan 12

De Yakitate-crew in al zijn overtuiging en onnozelheid, dat gaat er nog steeds in als zoete koek. Hmm... Monika Adenauer.

Fullmetal Alchemist 14

Wat een bom van een volume. Er is amper tijd om op adem te komen. Gelukkig is Arakawa een genie in het subtiel afwisselen van luchtigheid en zwaarmoedigheid.

Kekkaishi 10

Gen's overtuiging wordt op de proef gesteld... En hoe hij erop reageert! Sjiek alweer.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Naruto 31
Vorig volume vond ik erg sterk maar dit vond ik dan weer iets minder beklijvend. Misschien omdat Naruto weer van de partij is? ;)

Beet 7
Heel sterk volume met het einde van het gevecht tegen Grinide en Milfa die Kissu's verleden uitspit, met de nodige gevolgen vandien.

Yapou, bétail humain 1
Ero-IQ bucht.

Garçon du train 1
Wel leuk om lezen en bij momenten wel herkenbare momenten :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Yotsuba&! 4
Zonder de voorafgaande 3 gelezen te hebben ma kom.
Erg schattig :D
Drinking with skeletons

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Fullmetal Alchemist tem 9
Die reeks is gewoon te meesterlijk om vanaf te blijven. Herleesbeurt of niet, het blijft allemaal even impactvol. 8)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

FMA 10-14
Ik kon gewoon niet stoppen. :?
Het was echt niet de bedoeling van tot het recentste boekje al te lezen, maar die reeks slorpt u gewoon op :shock:

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

FMA 14

Alles wat ik er van vind is hier al gezegd geweest maar één ding wil ik er toch wel bij toevoegen.

Scar <3

Berserk 21

Oh man ik val in herhaling maar damned deze manga is ZALIG.

Enigste dat mss ik minder vind aan deze volume is het einde :s.

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel bij het einde van volume 13.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Ik ben zo freakin' benieuwd naar FMA. Maar tzal nog even duren eer ik daar aan begin. :(

Samurai Deeper Kyo 3:
Weer een stukje beter als 2. Ze geven al redelijk snel kleine antwoorden die het toch interessanter te maken zonder de grote vragen prijs te geven.
En Kyo kicked ook wel wat ass. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Death Note 2

"Japan is een gevaarlijk land".

Hahahahahahahaha.
Hahahahahahahaha :lol:

Maar een meer dan vermakelijke reeks :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Als er elke week mensen worden vermoord met een bijl snap ik het wel:

Man arrested for murdering mom with ax after she told him to get a job
NODA, Chiba -- A man has been arrested for fatally attacking his mother with an ax after she told him to get a job, police said.

Shigeru Arai, 59, a resident of Noda, admitted to the allegations during questioning. "I became furious after she told me off for being jobless, so I killed her," Arai was quoted as telling investigators.

At around 4:20 p.m. on Wednesday, Arai hacked the neck of his 82-year-old mother Kane, a farmer, with an ax at their home in Noda, murdering her, according to investigators. Arai was living with his mother and younger brother.

(bron: mainichi shimbun)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

reaper_unique
Posts: 31
Joined: Sun Jul 22, 2007 20:56
Location: België

Post by reaper_unique »

lambardi2 wrote:Als er elke week mensen worden vermoord met een bijl snap ik het wel:

Man arrested for murdering mom with ax after she told him to get a job
NODA, Chiba -- A man has been arrested for fatally attacking his mother with an ax after she told him to get a job, police said.

Shigeru Arai, 59, a resident of Noda, admitted to the allegations during questioning. "I became furious after she told me off for being jobless, so I killed her," Arai was quoted as telling investigators.

At around 4:20 p.m. on Wednesday, Arai hacked the neck of his 82-year-old mother Kane, a farmer, with an ax at their home in Noda, murdering her, according to investigators. Arai was living with his mother and younger brother.

(bron: mainichi shimbun)
WTF O_o

Locked