Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rosario + Vampire 5
Saai begin, maar dan op het einde komt er een opening naar een boeiender vervolg.

Full Ahead Coco 2
Deze shonen is echt een enorm aangename verrassing. Op het eerste zicht een One Piece cloon maar de fun en het avontuur stralen ervan af. Een onverwachte - of toch weinig bekende - aanrader.

Mais moi je l'aime 2
Leuk maar traditioneel einde van deze Yoshizumi reeks. Gewoon een aangenaam tijdverdrijf - niks baanbrekends.

Beck 18
Een sterfgeval in de muziekwereld zorgt voor opschudding... en nog meer problemen voor Beck en haar leden.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

I''s Perfect 1
Heel leuk dat we deze uitgave in het Frans krijgen, inclusief de sublieme kleurenpagina's.

Journal intime de Sakura 7
Eén van de minste volumes. Tonma maakt het zich te moeilijk naar m'n goesting.

Kurohimé 5
Episch volume dat me langs de ene kant weinig wist te boeien maar dat wel eindigt op een... waaaah-manier van jewelste.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Step up Love Story 20
De verhuis van onze tortelduifjes heeft het verhaal toch ietwat nieuw leven ingeblazen. De nieuwe personages zorgen voor wat extra afwisseling en nieuwe verhaallijnen.

Ichigo 100% - 7
Ondanks de re-release van I''s blijft dit m'n favoriete sentimentele shonen van het moment. Bovendien kom ik bij de kwis bij de bonuspagina's terecht bij m'n geliefkoosde Tsukasa! Oh yeah! 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

20th Century Boys 22
We weten nu wel dat Urasawa een muziekfan is, maar deze trip slaat echt op niks. Teleurstellend, zelfs na de al mindere volumes die hieraan voorafgaan...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

C'était nous 7
Volume dat weer enorm chaotisch en verwarrend is maar wel weer sterk eindigt. Het is Yano die hier met de sympathie gaat lopen en Nana die ergerlijk uit de hoek komt.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Genshiken 1
Ik heb dan toch maar besloten ook de Franse versie van Genshiken aan te schaffen. De bonuspagina's zijn wel impressionant maar eigenlijk is alleen dat artikel over Akihabara écht interessant naar mijn mening. De manga op zich blijft natuurlijk super en de aankondigingen over toekomstige onderwerpen in Ota'Club zal me toch ook de volgende volumes doen kopen - het tweede heb ik hier trouwens al liggen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mär 14
Voorlaatste volume in de serie dat net dat tikkeltje onder het epische niveau van het vorige ligt, vond ik. Slecht nieuws: laatste volume is slechts voor december :cry:

Genshiken 2
Haha, die scène met 'de hand' blijft schitterend, alhoewel ik het misschien nog beter vond in de anime... De bonuspagina's zijn minder interessant dan in het eerste volume. Puyo puyo my ass!
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Om Koen te verlossen van het eenzaam reacties posten:
Monster 1:
Eens kijken of ik deze manga ook zo geniaal zou vinden als de rest. Het begin voelde wat aan als say hello to blackjack (met veel mooiere tekening, SHTBJ vind ik echt niet mooi maar dat terzijde), maar vanaf de moorden wordt het spannender en spannender om dan op het laatst tot een hoogtepunt te komen. Dit volume was duidelijk nog een ingangsvolume, de actie begint pas echt op gang te komen tegen het einde van het volume. Eens zien of het verhaal echt op gang is gekomen in volume 2.

Monster 2:
Het volume begint met blij met de intrede van het vrij zorgeloze leven van Nina Fortner. Wie is ze? Als je even na denkt kon je het wel al raden. Spannender en beter dan volume 1, Nina maakt het allemaal wat interessanter.

Nana 1:
Ah Nana is eindelijk uit in het Nederlands! Ik heb al een deel van de anime gezien, maar ik ben gestopt om de manga te volgen. Er was dus niets nieuws voor mij maar toch was het leuk om de reeks te herontdekken. Het was eerst wat wennen aan de stijl van Yazawa, maar het was niet storend. Hup nu volume 2 lezen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Als je comments hebt op de NL Kana releases mag je die ook altijd in de specifieke topics plaatsen - ook al is het hartverwarmend dat je ze hier zet om me gezelschap te houden ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Slam Dunk 26

Het laatste stuk van de eerste helft van Shohoku vs. Sanno TU. Shohoku weet net voor de rust nog op voorstand te blijven, maar Sanno slaat meteen aan het begin van de tweede helft terug met een three pointer.

Het valt me op dat het tempo van de wedstrijden in vergelijking met andere sportmanga eigenlijk behoorlijk traag is. Er kunnen gerust 5 delen over één wedstrijd gaan...

Black Jack Kuroi Ishi 1

Remake van de originele Black Jack manga. Dus echt dezelfde verhalen als die van Tezuka, maar wel in een andere volgorde. Ken de meeste verhalen niet, dus leuk om weer nieuwe avonturen van onze dokter te lezen.

Gintama 1

Erg leuk! Het zit dicht bij een parodiemanga als Bo-bobo, zonder al te random te worden.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

IEMAND DIE KAN ZEGGEN WAT DE ENGELSE TITEL IS VAN DE MANGA:

TEZUKA HISTOIRE POUR TOUS


THX
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Hij is niet uit in 't Engels.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Maison Ikkoku 11 t/m 15

Eeeeeeeeindelijk afgelopen :") Toch vrij rap, voor een Takahashi serie. Het heeft wel gelukkig een bevredigend eind (looking at you, Ranma!) en daarmee ook mijn favoriete serie van Takahashi tot zover.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Yotsuba& 4-5

Blijft aangename manga en het is vaak zeer droge humor.

*Kijken naar de sterren*

8) Il y en a que tu reconnais, Yotsuba?

-Ouais!

La quelle?

- Cella la, la jolie brillante, la

Oooh, et comment elle s'appelle?

-La terre

XD.

Gensiken 2

Had het allemaal al gezien maar toch was het nog leuk om dit te lezen.

Ode to Kirihito

Een van zijn beste werken (Tezuka) leuk om te lezen en de einde maakt me warm voor een vervolg die er wrs niet is :(.

Wel iets te lang om het in een keer uit te lezen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

genshiken 8
best weer lachen zeker da moment dat sasahara de manga aan het lezen is met hem in de hoofdrol. :)
Image

Locked