Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Vagabond 24

Musashi en Kojiro bewerken een sneeuwman (en elkaar) met twijgen! Zonder een woord te spreken begrijpen ze elkaar. De clash met Denshichiro mocht er ook zijn. Musashi bereikt er nieuwe farsheid-hoogtes.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Beck 2:
Zoals zo vaak nam ik weer een manga het toilet op om die minuten toch nog nuttig te vullen. Alleen deze keer heb ik circa een halfuur erop gezeten omdat ik te geabsorbeerd was door dit 2de volume. De manga is echt de onverknipte versie van de anime, veel ruwer en grover. De verwijzingen zijn ook echt de max, The Roots, The Beatles, Beck, Jeff Beck. Zelfs The Stooges passeren de revue. Op de cover van 3 staat Koyuki zelfs met een shirt van de Peppers, zalig gewoon. Blijkbaar is Sakuishi ook een grote fan van de Peppers.
Ook was de poolscène heerlijk intens, al vond ik het raar dat de vertaling van Full Moon Sway hier anders was. En I am te Walrus spelen als een van je eerste nummers. Tis idd niet zo'n moeilijk nummer maar damn, the coolness . 8)

btw: Waarom zijn hier de echte bandnamen gebruikt en komt in de anime geen echte naam te pas.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

effe offtopic.
hoe doe jij dat.
na enkele minuten op de pot slapen mijn benen laat staan een half uur. :)
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

fallout323f wrote:effe offtopic.
hoe doe jij dat.
na enkele minuten op de pot slapen mijn benen laat staan een half uur. :)
:D Geen idee. Ik zit over het algemeen graag op de pot. It's my own private resort. En voor ik als freak of vunzigaard bestempeld word, ik ken nog mensen die het doen. Die nemen zelfs de laptop mee ofzo.
Nog kleine kamer-liefhebbers?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Een half uur is sowieso lang. Ik gebruik de pot soms als manier om te beginnen blokken. Let wel, 'beginnen', 't is een soort startschot. 't Is een van de weinige plaatsen waar ge niet afgeleid wordt. En zonder lectuur op 't WC zitten, is heiligschennis !

Echt 'ovenvers' is het niet, maar bon.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Ik leer er ook vaak op. Gewoon wat pagina's meenemen en blokken.

Mijn record moet iets van een uur zijn. Ik had in elk geval een manga van begin tot einde erop uitgelezen. Twas Death Note trouwens. Ik verlies gewoon de tijd uit ogen. :?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Marv wrote:En voor ik als freak of vunzigaard bestempeld word, ik ken nog mensen die het doen.
Dan zijn die mensen toch ook gewoon vunzigaards :lol:

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Ik weiger te geloven dat het iets abnormaal is. :D Der zal wel een of ander oerinstinct achter zitten. Vergelijkbaar met geeuwen ofzo.

Mensen hadden niets te doen in de winter in hun grotten. Ene geeuwde, iedereen geeuwde, iedereen ging slapen.

Wel met het wc was dat zo. Ge hebt toch niets te doen, dus kun je de zeldzame activiteiten die je hebt (WC, Slapen,...) zo lang mogelijk rekken.

Wetenschappelijke deductie. 8)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

En ik die dacht dat een mens geeuwde om extra zuurstof te krijgen en aldus niet in slaap te vallen !

Marv, ge zijt nu officieel de Al Bundy van het forum :wink:

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Wimpuls wrote:1) En ik die dacht dat een mens geeuwde om extra zuurstof te krijgen en aldus niet in slaap te vallen !

2)Marv, ge zijt nu officieel de Al Bundy van het forum :wink:
1) Dat van die oermens-impuls is echt waar hoor. Waarom denk je dat geeuwen vaak aanstekelijk werkt? Tis een theorie maar de evolutietheorie wordt ook aangenomen ondanks de missing link.
Dat van die wc was natuurlijk gezwans. :D

2) Kan ik dat op papier krijgen? :D
(tis toch niet negatief bedoeld he? :()


Maar bon, we zijn ferm offtopic gegaan. Iemand nog iets gelezen?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Hunter x Hunter 13
De start van Greed Island; een gedeelte dat ik in de anime iets minder pakkend vond, maar vaak vind ik die stukken gewoon veel beter in de manga. Dit was geen uitzondering.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Wat een rare dingen lees ik van je tegenwoordig Marv ^^''..

Cyborg 2

Beter als de één, meer verslavend op en al top meer kan ik niet zeggen want dan spoil ik het voor de mensen :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

lambardi2 wrote:Wat een rare dingen lees ik van je tegenwoordig Marv ^^''..
Ik ben een mens, niets menselijks is mij vreemd. - Montaigne.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

In the clothes named fat

Sterk oneshot van dezelfde mangaka als Plaire à tout prix (onlangs gereviewed op de heuvel) maar echt wel voor ouder publiek, soms wat teveel gedachtensprongen... toch enorm sterk qua personage en boodschap.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

samenvatting van de week:


Mx0 v01-02
deze SJ[-J] reeks is absoluut geen slechte leesbeurt maar het lak op momenten op de structuur en right zich op momenten te hard op verschillende dingen in een deel van de chapters waardoor deze dan
anders overkomen dan ze moeten overkomen!toch benieuwd naar de andere chapters.


rosario+vampire v01
*zucht* deze serie is een sleur in mijn mening vanwege de o.a de platte art en de saaie herhaalende verhaalijn.

one piece v46-457
in 1 woord: zalig!de nieuwe arc in op richt zich meer op de humor en weergeeft hierbij toch wel enkele geniale scenes en brooke is een geweldig personage!

eden v03
goeie volume die eerder zich richt op het sadisme van de reeks en het groffe geweld toont in deze surrealistische reeks.

tsubasa reservoir chronicles v11
ik loop nog steeds niet warm voor de piffle arc maar deze volume is eenderhoe better dan de vorige vanwege de aanwezigheid van meer humor.en syoaran heeft in deze arc competitie van de "lesbische" tomoyo.

Locked