Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Koni wrote:Chrno Crusade 6

Sjah... wat nou. Een climax en een anticlimax ineen. Op zich geen slecht volume, het maakt heel wat dingen duidelijk. Maar na de cliffhanger aan volume 5 had ik toch wat meer verwacht.
Pluspunten: de vele "stomme" pagina's, waar ondanks het afwezig zijn van beiden spraak als geluidseffecten alles goed overkomt. Mooi emotioneel.
Remington is bad guy. Huzzah
Chrno met kort haar = score.
Minpunten: Over Remington werd in een vorig volume gezegd dat ie (volgens hemzelf) 27 was. Nu blijkt ie ineens een goeie 60 te zijn. Een erg WTF momentje.
Het verhaal lijkt iets gerokken, en de verplaatsing naar het Wilde Westen lijkt me ietwat vreemd... Ook is het hele pandemonium ding me niet zo duidelijk.
En ook: wil men in het nawoord AUB eens stoppen met te verwijzen naar FMA? Kheb de reeks eens beginnen volgen maar het kon me niet interesseren, dus ik heb geen nood aan te lezen waarom CC zo goed op FMA lijkt. nonnen <-> alchemisten, do the math.
lijkt me anders te verlopen dan de anime.
Image

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

fallout323f wrote: lijkt me anders te verlopen dan de anime.
Totaal anders, ja.

EDIT: da's een karig commentaar van mij. Eventjes vermelden dat zowel de verhaallijn als de personages als de *kwaliteit* anders worden ingevuld in de anime. Ik vind persoonlijk de manga beter, hoewel de anime "uitstekende" fanservice heeft. (in een van de volumes van de manga zegt de auteur zelf geschrokken te zijn van deze aanpassingen...)
Last edited by Koni on Wed Apr 11, 2007 12:33, edited 2 times in total.
Drinking with skeletons

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Post by LukeVonPerrywinkle »

20th century boys 2 - 5 (Nederlandstalig)

Boeiend van begin tot einde. Op naar deel zes.

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Chrno Crusade 7
Wat ik echt haat, dat is wanneer de hoofdpersonen belaagd worden door 200+ vijanden, ze toch niet gewond raken. Je zou toch denken dat er beter schutters in de wereld zijn.
Hiervan in dit volume geen sprake. In tegendeel zelfs. Een iemand zeker dood, vier waarvan het leven aan een cliffhanger-zijden-draadje hangt.
Nog een maand wachten op het volgende volume...
Het laatste hoofdstuk was een flashback naar de begindagen als novice in het klooster. Erg welkom, hoewel ik liever de oplossing van de cliffie gezien had....
Drinking with skeletons

User avatar
Cloud8x4
Posts: 14
Joined: Fri Feb 17, 2006 18:29
Location: Heusden-Zolder
Contact:

Post by Cloud8x4 »

Battle Royale : deze manga komt meteen ergens bovenaan mijn manga lijstje te staan. Ik had al veel over de film gehoord, maar de manga overtreft al mijn verwachtingen: het verhaal en de subverhaallijnen en de tekenstijl. Ik vond het schitterend. Ik ga de film zo snel mogelijk proberen te zien. Wou dat ze een anime-versie van deze manga zouden uitbrengen.

Het zet me toch wel aan het denken, life gevechten als entertainment voor de bevolking, zoals de gladiatoren van zo lang geleden. In een communistische toekomst zou het misschien wel zo ver kunnen komen ... in China bijvoorbeeld als oplossing voor de overbevolking ?... O_o[/b]
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Cloud8x4 wrote:Battle Royale : deze manga komt meteen ergens bovenaan mijn manga lijstje te staan. Ik had al veel over de film gehoord, maar de manga overtreft al mijn verwachtingen: het verhaal en de subverhaallijnen en de tekenstijl. Ik vond het schitterend. Ik ga de film zo snel mogelijk proberen te zien. Wou dat ze een anime-versie van deze manga zouden uitbrengen.

Het zet me toch wel aan het denken, life gevechten als entertainment voor de bevolking, zoals de gladiatoren van zo lang geleden. In een communistische toekomst zou het misschien wel zo ver kunnen komen ... in China bijvoorbeeld als oplossing voor de overbevolking ?... O_o[/b]
Als je de film hebt gezien vind ik dat de lol van de manga er helemaal vanaf is andersom eigenlijk ook wel :s...

Overbevolking China ooit gehoord van elk gezin maar 1 kind :wink: .

Communisme heeft wel niet zo praktijken dunkt me.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Princess Sapphire 1

Hmm het is leuk maar ik denk dat ik het bij deze manga zal houden in mijn ogen is er al een goed einde in de eerste manga, vind hem wel leuk maar het zal even duren vooraleer ik volgende manga koop :? .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mär 12
Na het sublieme 11de volume hier een klein dipje maar dat is hopelijk slechts een opstapje naar de grote finale...?
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Nanairo Inko 2 t/m 3

Ik blijf dat moeilijke, moeilijke Frans toch altijd proberen :P Maar goed, ik moet eerlijk wezen en zeggen dat ik dit keer best goed erdoor heen kom, dat terwijl ik het al in geen jaren echt heb gelezen.

Maar Nanairo Inko is echt een leuke manga van Tezuka, opgebouwd rond vele, vele toneelstukken. Hoewel sommige verhalen een beetje vaag zijn (zoals met zijn homofiele hond), is het merendeel heel vermakelijk om te lezen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Vandaag weer eens een lading van 22 manga gaan halen bij m'n mangaboer. Ziehier m'n eerste verslagje ;)

Coq de combat 18
Alles draait rond het nieuwe personage dat al dansend-vechtend door dit volume huppelt. Wending die nodig was en niet tegenvalt.

Psychic Academy 4
Een volume dat ik al volledig gelezen had in Shonen Collection. Leuke lectuur maar niets meer - alhoewel ik de driehoeksverhouding echt wel goed vind (door het aura-aspect).

Beck 16
De eerste (en tweede) single van Beck moet dringend gepromoot worden anders draait het uit op een fiasco. En Koyuki komt erachter dat hij enorm weinig gemeen heeft met Maho...

GLO 9
Twee vampieren die gans het volume vechten, en dat in een cyberpunk manga. Ongezien... en niet bijster interessant.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Yotsuba 4
Beetje matig begin - voor deze reeks - maar de laatste verhaaltjes zjin weer subliem. Vooral wanneer Fuka liefdesverdriet heeft haha :o

Katsu 13
Sterk volume dat focust op de driehoeksverhoudings tussen de twee Katsu's en het self-proclaimed boxing genius.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rivage 5
Deze reeks haalt het niet bij Initiation maar dit vijfde volume is toch een mooie afsluiter van een sterke reeks.

Saru Lock 6
Mja, het verhaaltje met de nicht van Saru weegt enorm licht, het tweede verhaal dat aanvangt in dit volume lijkt leuker. Beetje tegenvallend volume.

Nouvel Angyo Onshi 13
Baaah, nog steeds die irritante flashback die mij totaal niets zegt. En net wanneer ik dacht dat hij eindigde begint hij weer opnieuw! Flauw.

Touch 11
Tat-chan speelt op z'n best maar zal dat genoeg zijn. De regen zou wel eens een spelbreker kunnen zijn. Touch en Adachi blijven mij bekoren...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zetman 7
Heel goed volume, vond ik. Jin is een super personage.

Cross Game 1
Ouch, Adachi does it again! Bij momenten denk ik dat ik stilaan een overdosis Adachi reeksen volg, maar als ik dit lees moet ik toegeven dat ik er niet genoeg van krijg...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koen wrote:Zetman 7
Heel goed volume, vond ik. Jin is een super personage.
Zou ik het dan toch terug een kans geven... :little:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

20th Century Boys 21
Leuk nog eens een overtuigend volume te lezen van deze reeks, één van de betere volumes in deze arc eigenlijk.

Berserk 18
Ik stel met plezier vast dat deze arc me meer boeit nu dan tijdens het lezen via scans.

Element Line 5
Trage releases en steeds ingewikkelder wordende plot zijn voor mij geen goede combinatie.
motivatiedip. help!

Locked