Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Ginrai wrote:
barbapapa wrote:
Koen wrote:Slam Dunk 1-2
Echt een klassieker waarvan ik hoop dat Kana hem snel in het nederlands uitbrengt!
Hehe, idem. ;)
Een reeks die nog steeds ongelezen is door mij; geen zin om me door de scanlations te werken, noch is hij verkrijgbaar in het Engels (wat een schande).
rajin had vroeger de licentie!en overtijd is er te spraken gekomen dat TP een deel rajin reeksen ging heruitgeven waarvan ik enkel zeker ben van fist of the blue sky(ik de reeks zwaar afgekraakt bij mijn weten!)

anywho ontopic:

gunslinger girl v4
eerder gemengde gevoelens bij deze volume!een deel van de verledens van de "fratello" worden onthuld maar op gegeven momenten is het wel behoorlijk langdradig aant worden!

one piece 3&4
hoge fun-factor ondanks het iets lagere tempo tegenover alles op de grand line!alleen spijtig dat de fouten in de scans enorm irriterend zijn!
vol 4 gunslinger girls in het engels?
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

ja maar het zijn scanlations als ge wilt pm ik u de link door!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Kekkaishi 7

Cool. Zelfs het onnodig verhaaltje in het begin is leuk.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Slam Dunk 17-21
Kan Shohoku revanche nemen op Ryonan na de verloren oefenmatch? Hoofdrollen zijn weggelegd voor Sakuragi en Brillemans. Maar ondertussen draait trainer Anzai van zijne sus! Oh jéé, als dat maar goedkomt!

Georgie 1-2
Op één of andere manier denk ik niet dat er hier hardcore Georgie fans gaan zitten, maar ik vond het leuk even een nostalgische blik terug te werpen naar de tijd van Club Dorothée en het Australische meisje met haar boomerang :)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Samurai Deeper Kyo 31

Alweer een lekker over-the-top gevecht, ditmaal tussen Luciole en Yuan. Eindelijk wordt er een tip van de sluier gelicht over de betekenis van de rode ogen. Hoe gaat dit verhaal ooit in 7 volumes deftig eindigen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mär 11
Hilarisch volume! Echt schitterend. Een parodie op Pinokio en een Kamiaouméha... Hahaha :D
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Slam Dunk 22-24
De eerste match op het nationale niveau van Shohoku is niet de meest inspirerende, vond ik bij deze herleesbeurt. Maar nu komt Sanno eraan. Roar!
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Bleach 20

:shock: , zou ik zeggen mocht ik de anime niet gezien hebben. In 1 volume wordt de hele arc beëindigd. Zalig, want nu krijg ik sneller nieuwe info te lezen.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Black Cat 13

Oh, die vuile, vuile Creed. Bijna gay, hoe hard hij wilt dat Train hem vervoegt. Zeker als ie er Trains eega voor keelt. Dus, een redelijk zwaar volume voor een anders luchtige shonen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Claymore 5
Ik lees het eerder in verhalen, dan volumes. Dus eigenlijk zit ik nu halfweg volume 6. Niks wat me echt onder de indruk krijgt, maar blijft altijd wel een degelijke leesbeurt.

Freesia 7
De rookies van Yamada blijken taaier dan gedacht. Spijtig dat het huidige verhaal niet wordt afgerond in dit volume, aangezien het weer even wachten is op volume 8. Freesia is altijd deels intrige, deels decadentie en deels mission of the week; en dit volume was niet anders.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Slam Dunk 25-31
De wedstrijd tegen Sanno (Sanao voor Sakuragi) duurt 7 volumes. Helemaal niet teveel als je ze zo na elkaar kan lezen. Vooral volume 30 is episch! Echt een klassieker Slam Dunk. Allez, benieuwd of ik nu een andere reeks eens ga herlezen...
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Death Note 8:
Mijn Death Note-manie zit erop vermoed ik. Ik heb te lang moeten wachten op dit volume zodat ik sommige details niet meer wist, met vragen zat en dat stoorde me wat. Voor de rest een genietbaar volume dat evenwel nergens het niveau van de rest haalt.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Evangelion 10

ik heb nu zó veel gelezen sinds de 9, dat ik dacht dat het me niet meer zou aangrijpen. Euh, wrong. Het was weer een knaller van een volume. Die diepmenselijke emoties....

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zipang 3-4
De Mirai en haar bemanning beslist dan toch hun rol te gaan spelen in WOII. De manga is misschien wel de meest ingenieuze van de Kawaguchi reeksen die in het Frans verschijnen, maar zeker niet de leukste om te lezen. Daarvoor is het militaire aspect te diep uitgewerkt. Geef mij maar Eagle of Spirit of the Sun die toegankelijker zijn.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Shaman king 5:
Een verlaat verjaardagscadeautje van een vriendin =D
Het gevecht met Horohoro wordt vrij snel afgesloten in 2 hoofdstukken, het haalde niet het niveau van het gevecht met Silva maar Horohoro deed me wel vaak lachen.
Hierna werd echter Faust geïntroduceerd en die was nog cooler dan ik dacht. Hoe ziek was die gast wel niet xD Een serieuzere kant van shaman king, dat anders altijd zo luchtig is. Faust is zeker een van mijn favoriete mangavijanden geworden.

Tsubasa reservoir chronicle 9:
Ook een verjaardagscadeautje, ik heb hem ondertussen wel al een tijdje uit. Een leuk volume met een vreemd einde, Clamp maakt me steeds weer zo nieuwsgierig naar de 2 vijanden, hoewel ze wel in beeld komen weet je nog bijna even weinig als in het begin. Ik ben benieuwd naar volume 10!

Fushigi Yugi 8:
Deze heb ik gekocht op het boekenfestijn. Ik had nog niets van deze reeks maar ik begreep toch het grootste deel. Ik ben toch benieuwd naar de rest, waarschijnlijk ga ik deze reeks dan 1 dezer dagen beginnen. Het tekenwerk van Watase is nog niet zo goed als in Alice 19th (Fushigi Yugi is ook veel ouder) maar het verhaal vind ik wel veel leuker.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Locked