Samoerai Deeper Kyo

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Wimpuls »

't zijn er 38 en ze komen nu opnieuw uit als een soort 'perfect edtion', dus je kan ze op termijn terug allemaal kopen.

EDIT: oeps,niet zo goed gelezen. Ik antwoord nogal naast de vraag...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Samurai Deeper Kyo Integrale 4 ( delen 7 & 8 )

Kyo & Sasuke vechten even tegen elkaar & Sasuke laat zijn ware kracht zijn.
De overige 12 Heilige Generals komen enorm snel tevoorschijn & de gevechten volgen elkaar snel op.
Op 't einde van de integrale komt tot een serieuze clash tussen Kyo & de enige echte Oda Nobunaga.
Last edited by Brook500 on Tue Dec 28, 2010 12:15, edited 2 times in total.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by NeeNee »

Als er soms nog iemand van zijn Engelse delen af wil, laat het mij weten (vanaf nummer 22 of zo). Ik ben ze aan het verzamelen, maar ze zijn OOP.

(Tevens ook de reeks die verantwoordelijk is voor het grootste deel van mijn backlog.)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Samurai Deeper Kyo Integrale 5 (deel 9 & 10)

Terwijl Kyo een deathmatch tegen Nobunaga aangaat, hebben Yukimaru & Sasuke hun handen vol met Bassara.
Yukimaru met een andere gelaatsuitdrukking was eens leuk om te zien. Benitora (Red Tiger) heeft nog een troefkaart achter de hand gehouden.
De beste delen tot nu toe. De serie blijft maar stijgen qua intensiteit. Ik vind het op dit moment zelfs beter de Kenshin.
Hopelijk gaat niet meer bergaf, maar met wat er in de tweede helft allemaal gebeurt zal 't waarschijnlijk niet zo zijn.
Volgende maand de 6de integrale. Yeah!
Last edited by Brook500 on Tue Dec 28, 2010 12:15, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Kinlyu
Posts: 11
Joined: Wed Dec 27, 2006 21:34
Location: Beerse
Contact:

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Kinlyu »

Ik heb ze volledig in t Frans XD Vond het wel een vermakelijke serie, die minstens even historisch oncorrect is als Sengoku Basara. Goh. Frans. Dat wil dus ook zeggen dat het één van de eerste series was waar ik mee begon... er hangt een zekere nostalgie-waarde aan vast, maar sindsdien is Sanada Yukimura wel mijn favoriete samurai... :lol:

De Franse versie heeft wel die minder fijne naamvertalingen (als de naam iets betekende, werd het vertaald), geen idee hoe dat is bij de Engelse versie though.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Ash Ketchum »

Ik heb denk ik twee derde van de serie gelezen, maar ik kan me er weinig van herinneren. Het was een serie die niets echt fout deed, maar ook niets uitzonderlijk goed. En dus ultiem middelmatig. En om een andere reden was iedereen in een groep, met een cijfer als groepsnaam of zo. De Vier. En De Tien. En zo. Ik zou het eigenlijk nog eens moeten lezen om te kijken waar het nou eigenlijk over ging >.~

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Wimpuls »

Ik heb het nu een jaar of 4 geleden uitgelezen, en ik vraag me af of ik nog 5 namen weet :wink: .
't Is zo'n komen en gaan van personages, dat ik vaak dacht: 'wie zijt gij weeral en waarom moet ik u nog kennen?'

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Berserker500 »

Intégrale 05 (delen 09 en 10)
Het grootste gedeelte gaat over het gevecht van Kyo en Nobunaga.
Op het einde besluiten ze naar Kyoto te gaan omdat Akira zich daar verschuilt met het lichaam van Kyo.
Akira blijft toch één van mijn favoriete personages.
Ik vind toch dat er veel mensen uit zijn op het lichaam van Kyo en dan beginnen ze nog eens met het laten herrijzen van personages.
Het blijft een goede reeks met veel leuke actie maar het blijft verdomd moeilijk om al die personages uit elkaar te houden en als er dan één dood is dan gaan ze die weer laten herrijzen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Intégrale 05 (delen 09 en 10)
Ik vind toch dat er veel mensen uit zijn op het lichaam van Kyo en dan beginnen ze nog eens met het laten herrijzen van personages.
Het blijft een goede reeks met veel leuke actie maar het blijft verdomd moeilijk om al die personages uit elkaar te houden en als er dan één dood is dan gaan ze die weer laten herrijzen.
Er is bij mij weten toch nog maar één personage bij wie dat gebeurt is in de serie. :?
Het is niet zoals in Shaman King, waar ze dat constant doen.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Berserker500 »

Brook500 wrote:
Berserker500 wrote:Intégrale 05 (delen 09 en 10)
Ik vind toch dat er veel mensen uit zijn op het lichaam van Kyo en dan beginnen ze nog eens met het laten herrijzen van personages.
Het blijft een goede reeks met veel leuke actie maar het blijft verdomd moeilijk om al die personages uit elkaar te houden en als er dan één dood is dan gaan ze die weer laten herrijzen.
Er is bij mij weten toch nog maar één personage bij wie dat gebeurt is in de serie. :?
Het is niet zoals in Shaman King, waar ze dat constant doen.
Het is inderdaad gelukkig niet zo erg als in Shaman King hoewel ik wel hoop dat het in Kyo niet te vaak gaat voorvallen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Het is inderdaad gelukkig niet zo erg als in Shaman King hoewel ik wel hoop dat het in Kyo niet te vaak gaat voorvallen.
We hebben na 10 delen 't nog maar 1 keer meegemaakt. Dus 't komt denk ik wel goed.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Samurai Deeper Kyo Integrale 6 (deel 11 & 12)

Onderweg naar Kyoto komen Kyo & co Bontenmaru, één van de 4 Heilige Krijgers van de Hemel, tegen. Hij wilt Kyo een voorstel doen.
Wanneer ze daarna bij Muramasa, de maker van onder andere Kyo's wapen, komen, verrast hij iedereen met z'n gave & dat hij & Kyo een verband met elkaar hebben.
Maar dan komt Shinrei, een krijger van de Mibu-clan, aan met de intentie om iemand van de groep te vermoorden.
Hevige gevechten weer & op het einde van deel 11 krijgen we 2 bonuschapters voorgeschoteld over het verleden van de toen 18-jarige Yukimaru.
Ook de plotdevelopment blijft maar groeien.
Het onthouden van de steeds opkomende personages hun namen blijven wel lastig.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Samurai Deeper Kyo Integrale 7 (deel 13 & 14)

Nu de tijd stilaan dringt voor Yuya zit er niets anders op dat Kyo & de bende Shinrei moeten zoeken, of op z'n minst een oplossing voor Yuya's probleem.
Alweer eens enkele nieuwe personages die het daglicht zien.
Ook de huidige personages worden weer eens sterker (of hun wapens).
Leuk om Akira nog eens in actie te zien. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Berserker500 »

Intégrale 06 (delen 11-12)
Kyo en zijn gezellen maken kennis met de meester van Kyo en we beginnen langzaam wat meer te weten te komen over de Mibu clan.
Zeker nu de gevechten tegen de Mibu zijn begonnen is het echt wel spannend aan het worden.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Berserker500 »

Intégrale 07 (delen 13-14)
De tijd die Yuya nog rest begint te korten en nu komt Akira zefs bij de groep.
Nu ze op het punt staan het Mibu gebied te betreden kan de oorlog tegen de Mibu beginnen.

Post Reply