Samoerai Deeper Kyo

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Tsen
Posts: 1
Joined: Mon Dec 11, 2006 17:27
Location: Sterrebeek
Contact:

Samoerai Deeper Kyo

Post by Tsen »

Yuu, mischien interresseert het jullie!! :

Begin van het verhaal

Een jonge apotheker, Kyoshira Mibu ontmoet een jonge vrouw dat zich voordoet als hebbend astma problemen et wens haar te helen. Maar dat vrouw is eigenlijk Yuya Shina een bekende premie jager “zij dat men ontmoet overal op de Tokai route”Zij denkt de bekende Kyo “de moordenaar van 1000 mensen” in Kyoshiro herkend te hebben….

Belangrijke personages et verhaal

eigenlijk is dit verhaal type Doctor Jekyll et Mister Hyde : Kyo de bloeddorstige komt terug tevoorschijn wanneer de situatie van Kyoshiro kalm is en bruikbaar… Maar na een tijdje als het verhaal voorgaat, begrijpt men dat Kyposhiro en Kyo twee verschillende personen en zijn met twee verschillende lichamen, en dat Kyo gevangen is in het lichaam van Kyoshiro door hijzelf zodat Kyo geen moorden meer begaat.De belangrijkste afloop van het verhaal is eigenlijk dat Kyo zijn lichaam probeert terug te vinden dat ergens verborgen is geweest door Kyoshiro. Voor dat hij zijn lichaam terug zal vinden zal hij het pas van sterke en zwakke mensen kruisen waardoor gevechten ontstaan maar ook het terug vinden van oude vrienden. Oude vrinden van Kyo zijn verbaasd en onbegrijpend om het gedrag van Kyo dat ze alleen en egoïstisch hadden gekend, en dat hij andere mensen probeert te verdedigen, zij denken dat het een teken van zwakheid is maar voor andere mensen is dit een voordeel.Maar de echte macht, is dat niet het macht hebben om zijn vrienden te kunnen verdedigen?


Historisch aspect

Samurai Deeper Kyo vindt zich plaats in Japan aan het begin van het Shogunaat dynastie van de Tokugawa. Enkele flashbacks gebeuren gedurend het verhaal dat de belangrijke momenten terug tonen zoals het veldslag van Sekigahara. Het historische aspect speelt een grote rol want het verhaal is gebaseerd op personages dat echt bestaan hebben, zoals Ieyasu Tokugawa, Hidetada Tokugawa, Nobunaga Oda en nog veel andere.



Wapens

Gedurend de verschillende gevechten, wordt er een groot aantal wapens gebruikt door verschillende personages. Sommige zijn normaal maar andere zijn zogezegd “magisch” want ze beslissen door wie ze zullen gebruikt worden. Daarom dat ze veel problemen kunnen krijgen zoals een wapen dat de aanval niet meer wilt uitvoeren want het wapen is niet meer eens is met de drager van het wapen. Al die magische wapens zijn gemaakt door een en enkel wapensmid, namelijk Muramasa en ze zijn dan ook naar hem genoemd. Die wapens zijn de enige wapens dat de vorige Rode koning, de vorige leider van de Mibu clan, kan kwetsen.
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Heel tof dat je een topic start om mensen warm te laten lopen voor een reeks maar doe het dan correct.
Ten eerste is het niet zo interessant dat je al verschillende dingen spoilert, is voor de toekomstige lezer (ik heb 1 gelezen en ben van plan om ooit verder te lezen) niet zo fijn.

Ten tweede staat je tekst echt bomvol grammaticale en spellingsfouten wat niet zo leuk leest. Mss muggenzifterij maar ik stel het nu eenmaal op prijs als iets in AN is getypd.

Ten derde een kleine correctie:
- Japan kent geen dynastieën. Die zijn in principe gebaseerd op de wisseling van de keizerlijke families. Vermits Japan maar één keizerlijke familie kent, is het moeilijk om van dynastieën te spreken. De geschiedenis wordt gewoon onderverdeeld in tijdperken (Kamakura, Muromachi, Edo,...)
- Ik weet niet zozeer in hoe de structuur van de manga ineen zit maar Oda Nobunaga leefde niet in het Edo-tijdperk maar in de periode ervoor nl. de eenmaking. Mss dat die aangehaald wordt in de vorm van flashbacks. Als het zo is, mijn fout dan. :D Mss dat ze gewoon verschillende historische figuren hebben bijeengegooid. Zie je wel vaker (zoals in de film, Gladiator vb Senator Gracchus).

Sorry als het betweterig overkomt maar als je iets doet, doe het dan goed. :wink:
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ja we hebben hier te maken me ne'n japanoloog :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

@Marv : goed opgemerkt. SD Kyo 'misbruikt' historische personages om het verhaal een soort geschiedkundige dimensie te geven. Als ge u daar druk in maakt, moet ge het zeker niet lezen. Ik volg de reeks (ik heb net vol.30 gekocht). Een zekere dosis relativering is nodig. Vaak wordt dezelfde gepsierde taal herhaald, kwestie van als statement te dienen. Er zijn wel 1000 personages, met gelijkaardige namen... Maar toch blijft het mij intrigeren. Er zijn nog 8 volumes te gaan, en nog weet ge van niks ivm waar het naartoe gaat. Kyo en Kyoshiro zijn/blijven belangrijk, maar de onnozele dicussies tussen de andere personages worden echt grappiger.

Bon, mijn favoriet zal het niet worden, maar het is ergens leuk om een manga te lezen waar je bij elk nieuw volume denkt : 'wie was dat nu weer...?'

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Wimpuls wrote:Bon, mijn favoriet zal het niet worden, maar het is ergens leuk om een manga te lezen waar je bij elk nieuw volume denkt : 'wie was dat nu weer...?'
Dat gevoel heb ik met NL versies van Glenat manga alé ja bij 20 th Century boys;..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Dat alleen is natuurlijk niet de enige drijfveer om verder te lezen.SD Kyo is gewoon zó overdreven bij momenten, dat ik het grappig vind.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

lambardi2 wrote:Ja we hebben hier te maken me ne'n japanoloog :wink: .
Beroepsmisvorming of hoe zullen we dat noemen? :D

@ Wimpuls: De serie lijkt me wel leuk maar ik heb al gehoord dat ie eigenlijk niet de moeite waard is. In welke mate is het een aanrader?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

In de mate van persoonlijke smaak. Ik vond hem persoonlijk vreselijk :P

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Marv wrote:
lambardi2 wrote:Ja we hebben hier te maken me ne'n japanoloog :wink: .
Beroepsmisvorming of hoe zullen we dat noemen? :D

@ Wimpuls: De serie lijkt me wel leuk maar ik heb al gehoord dat ie eigenlijk niet de moeite waard is. In welke mate is het een aanrader?
Komaan je hebt daar Samurai Rising van mij liggen die vond ik persoonlijk heel goed.. :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Als ik een manga uit mijn collectie moet aanraden, zal SD Kyo alleszins niet het eerste zijn dat in mijn opkomt. 2 vrienden van me verslinden het als zoete koek, 2 anderen vinden het helemaal niks :? .
Dus : aanrader ? geen idee... :wink:

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

lambardi2 wrote:
Marv wrote:
lambardi2 wrote:Ja we hebben hier te maken me ne'n japanoloog :wink: .
Beroepsmisvorming of hoe zullen we dat noemen? :D

@ Wimpuls: De serie lijkt me wel leuk maar ik heb al gehoord dat ie eigenlijk niet de moeite waard is. In welke mate is het een aanrader?
Komaan je hebt daar Samurai Rising van mij liggen die vond ik persoonlijk heel goed.. :wink: .
Weet ik. Ben er wel in begonnen, maar er komt geen schot in. Zal ze op mijn prioriteitslijstje wat naar boven schoppen. Ik lees nu alleen maar manga op de bus en geleende spullen ga ik niet meepakken als ze beschadigd kunnen geraken. :wink:

En SDK zal ik mss nog wat laten wachten dan, genoeg andere goede reeksen om te sparen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Als ik ooit eens aan m'n grote sale toekom verkoop ik waarschijnlijk enkele latere nummers van SDK.

Tot zover mijn altijd nuttige bijdrage :arrow:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by NeeNee »

Ik heb een paar hoofdstukken gelezen en ik vind hem eigenlijk best wel goed. :) Geen wereldschokkende topper of zo, maar het leest wel leuk weg. Ook al is het concept redelijk cliché.

Jammer genoeg is dit weer zo'n OOP serie waar ik tweedehands achteraan zal moeten gaan. Of de Franse versie kopen, maar daar heb ik geen zin in. :P

Ik moet nog eens overwegen of het de moeite is. Er heeft toevallig niet iemand de hele reeks staan voor een zacht prijsje? :wink:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Brook500 »

Ik heb SDK al tot chapter 30 gelezen. Was een tijd terug toen ik scanlations zocht & ik vind het een geweldige reeks.
Ik heb de 3 dubbele delen van Kana fr gekocht & ga het zeker verder lezen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Samoerai Deeper Kyo

Post by Koen »

ik zou eens moeten zien hoeveel franse volumes ik kan terugvinden, die kunnen misschien wel weg voor zacht prijsje, maar de reeks is redelijk lang en zou ze eens moeten terugvinden of ik er wel veel van heb... me nooit echt in de serie 'verdiept' (ze wordt nu in 'dubbele' volumes uitgegeven in het frans, zoals yugioh)
motivatiedip. help!

Post Reply