Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by lambardi2 »

:P Nou mss zegt de topictitel al genoeg...

Wat is de manga van wat je zei wow dat is echt de beste manga dat ik dit jaar heb gekocht/gelezen..

En wat is de manga van waar je zegt..Oh my god heb ik daar mijn euro's aan uitgegeven oh verdomme waar kan ik dit kwijt dit hoort niet in mijn mangakast.

Nou voor mij is dit het:

Beste koop:

Ik was aan het twijfelen tussen Boeddha, 20th Century Boys en Samurai Rising...

Maar van de eerste twee wist ik dat ze heel goed waren maar van Samurai Rising was ik zo verbaast dat ik ze bijna allemaal tegelijk heb gekocht.

Deze viermangadelen heeft mij heel veel plezier bezorgd en ook traantjes omdat het zo snel gedaan was..

Mijn miskoop is Seven of Seven.

Het was niet leuk een origineel verhaal dat wel maar ik heb aan deze echt geen plezier gehad...

PS: Was ook aan het twijfelen over Ogenki Clinic maar daar heeft mijn Koreaanse buurvrouw precies heel veel plezier aan.. Voor haar speciaal zet ik het dus niet bij de slechtste.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Beste koop: Kekkaishi 1-7

Slechtste koop: Mja, moeilijk te zeggen hoor; ik lees eerst iets op scans voor ik het koop. Dus koop ik niet vaak iets slecht

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Beste aankoop: Death Note
Vermits ik nog maar een klein jaartje manga's lees, is het meer kiezen: welke is mijn favo reeks. Door Death Note was ik echt verbaasd (had er geen voorkennis over, alleen dat het dezelfde tekenaar als die van Hikaru no Go was). Heb alle beschikbare delen toen ook in een tijdsspanne van 3 weken gekocht.

Slechtste aankoop: UFO Robot Goldorak
Niet echt slecht te noemen, het is gewoon niet echt mijn ding. Echt miskopen heb ik nog niet gehad en ben blij met elke serie die in mijn kast staat. ^^
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Misschien niet van dit jaar, maar de beste aankoop is wat mij betreft nog steeds Le Vilain Petit Canard. Volledig onverwacht heb ik met elke pagina strijk gelegen...

Slechtste aankoop van dit jaar is ongetwijfeld het Chinese Diu Diu.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Post by Drazic »

Beste Koop: Uzumaki, The Drifting Classroom

Miskoop: Samurai Champloo

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Toppers: DYS, C'était nous (Bokura ga ita), Ichigo 100%. En als ik dan DYS aanzie als een seinen dan heb ik een seinen, shojo en shonen geselecteerd ;)

Miskoop: Darling. Na Ai suru hito enorm veel van deze mangaka verwacht en deze manga valt me minder mee dan voorgaande reeks - zonder daarom slecht te zijn. Dus niet echt miskoop, wel teleurstelling.
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Van alles wat ik dit jaar ben begonnen/heb gekocht was Remote m'n slechtste aankoop. Ik had hier vrij grote verwachtingen over, omdat A) de drama best leuk was en B) het van de schrijver is van Kindaichi Shounen, een van m'n lievelingsseries.

Helaas zijn de verhalen maar matigjes en vooral de art is absurd slecht. De covers zien er nog redelijk uit, maar zijn geenszins representatief voor wat er tussen de covers zit.

M'n beste aankoop is toch wel Bobobo-bo Bo-bobo. Héél lang geleden had ik de eerste aflevering ervan gezien. En dat was grappig. En toen kwam (het mysterieus enkele deel van) Bo-bobo ook echt uit in het Engels. En man, dit is echt briljant materiaal. Ik heb zelden me echt slap gelachen bij het lezen van een manga, maar ik heb dit deel bijna huilend moeten lezen, zo grappig is het. Van parodieën op Dragon Ball en Yu-Gi-Oh! tot de meest doldwaze non-sequiturs, het zit er allemaal in. Ik vind het dan ook enorm jammer dat Viz slechts één deel heeft uitgegeven van de manga (en dan ook nog eens het negende deel).

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Oh bo bob bo bo dingens :D ..

De man die met zijn neusharen vecht..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Slechtste koop was Love Hina 4. Was men eerste manga-aankoop (samen met naruto 1), en kweet nie... kheb dat volume maar 2 keer gelezen, en nu probeer ik het aan de straatstenen weer kwijt te geraken.

Beste koop... Qua prijs/kwaliteit/leesgenot Inuyasha 7. Voor 1euro kunt ge geen been breken é.
Qua "hey wat zou dit zijn, es proberen" achtige beste aankoop... Bleach 1.
Drinking with skeletons

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

't Is niet van dit jaar, maar whatever...

Ik ga Koni bijvallen. Love Hina 1 was geloof ik mijn slechtste koop ooit. Het begin leek nog wel leuk (in de winkel), maar meteen daarna wordt het zo repetitief en zo'n onderbroeken-humor dat ik het tegen het einde van het eerste deel al helemaal kotsbeu was. Van alle manga die ik in mijn kast heb staan, is dit de eerste die ik weg zou doen.

Beste koop waren Inuyasha 7 en 10 (in zo'n ouderwetse, grote uitgave), gekocht voor €2/stuk bij wijze van kennismaking om te zien of de reeks mij een beetje aanstond. Dat deed ze, want ik heb ze intussen grijs gelezen (met alle andere verschenen albums erbij).

Een andere zware teleurstelling waren Dragon Fall 9 en 10. Ze halen niet het niveau van de rest van de reeks. :(

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

Qua prijs-kwaliteitverhouding, Yu-Gi-Oh 27. Voor €1 kun je niet veel misdoen, en dat duel met 4 spelers was echt leuk. ^_^

Grootste miskoop, Blade of Heaven 3. Zelfs voor €2 was dit te saai, ik ben nooit tot aan het einde geraakt. :yawn:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re:

Post by Brook500 »

Koni wrote:Slechtste koop was Love Hina 4. Was men eerste manga-aankoop (samen met naruto 1), en kweet nie... kheb dat volume maar 2 keer gelezen, en nu probeer ik het aan de straatstenen weer kwijt te geraken.

Beste koop... Qua prijs/kwaliteit/leesgenot Inuyasha 7. Voor 1euro kunt ge geen been breken é.
Qua "hey wat zou dit zijn, es proberen" achtige beste aankoop... Bleach 1.
Hoe kun je na alleen 1 deel (en dan nog zelfs niet eens de drie eerste delen) gelezen te hebben, een slecht oordeel geven aan een serie. Ik geef pas een definitief oordeel na 5, of bij langere series 10, gelezen te hebben. Maar ja.

Mijn miskoop van dit jaar is zeker Kurokami 1 (van Yen Press) omdat ze een chapter door een grote drukfout 2 keer herhalen. Ik vond het spijtig want Yen Press vond ik persoonlijk samen met Del Rey de beste uitgeverij qua vertaling & covers.

Mijn beste koop van het jaar? Alle franstalige manga. Waarvan One Piece, Berserk, Happy! Luxe Edition één van de toppers zijn. Ook de de speciale edition Gantz Cover Girls was een mooie aankoop.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Re:

Post by Koen »

Brook500 wrote:Mijn miskoop van dit jaar is zeker Kurokami 1 (van Yen Press) omdat ze een chapter door een grote drukfout 2 keer herhalen. Ik vond het spijtig want Yen Press vond ik persoonlijk samen met Del Rey de beste uitgeverij qua vertaling & covers.
Kan je die niet gewoon omruilen? Ik heb ook soms hoofdstukken die omgewisseld zijn of zo, maar dan ruil ik die gewoon om voor een goed exemplaar. Zelden is gans de druk zo van de persen gerold, dat zijn gewoon foutjes die bij het binden gebeuren.

Ik geef ook m'n oordeel over het merendeel van de series die ik koop na één deel hoor, met alles wat uitkomt heb ik niet de middelen om een auteur de kans te geven een eerste volume dat me niet aanstaat eventueel recht te trekken na x aantal volumes. Je hoort wel vaker op fora van fans 'ja maar na 10 volumes wordt het goed!' Dan denk ik: waarom kon hij het niet goed doen vanaf het eerste volume ;) (Als ik mij door 9 volumes moet worstelen zal ik sowieso nooit dat 10de volume wel goed vinden, dan heb ik me al veel te lang geërgerd aan een reeks om nog van gedacht te kunnen veranderen ;))
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Re:

Post by NeeNee »

Brook500 wrote: Hoe kun je na alleen 1 deel (en dan nog zelfs niet eens de drie eerste delen) gelezen te hebben, een slecht oordeel geven aan een serie. Ik geef pas een definitief oordeel na 5, of bij langere series 10, gelezen te hebben. Maar ja.
Serieus? Ik oordeel altijd na 1 deel, of zelfs na 1 hoofdstuk. Waarom zou ik geld geven aan 5 delen van een reeks waarvan het eerste hoofdstuk mij al niet aanstond?

Als het niet klikt, dan klikt het niet. Het gebeurt zelden dat ik daarna nog van mening verander.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Brook500 »

@Koen
Ik bedoel er eigenlijk mee dat als ik het eerste deel lees dan moet ik weten of hoe de reeks vordert na twee of drie delen.
De meeste lezen bijvoorbeeld het eerste deel van een reeks & zeggen dan "wat saai" met gevolg dat ze daarna een andere serie lezen.
Pas na lange tijd herlezen of lezen ze terug de reeks & beginnen aan het tweede deel. Daarna zeggen ze soms opeens "best een goede reeks" & ze beginnen erachter de volgende delen te lezen.
Hiermee wil ik duidelijk maken dat je nooit kunt zeggen na een deel of een manga goed of minder goed is.
Ik persoonlijk stop ook wel eens af en toe een serie te lezen, maar dat komt gewoon dat ik dan weer een reeks met een goede cover of verhaal (meestal ook voor een anime-serie) heb ontdekt.
Meningen mogen natuurlijk na een eerste deel gezegd worden, daar heb ik respect voor. Maar een serie stoppen of verkopen na slecht deel gaat er een beetje over.

@Neenee:
Ik heb veel gehad dat ik een reeks in begin wat minder vond maar daarna er een totale andere mening over had. Bij mij zijn een goed verhaal of een goede tekenstijl de drijfveren voor het verder lezen van een serie. Maar de minder goede blijf ik ook gewoon volgen. Neem nu Gantz: een hele trage plot maar een ongelooflijke goede tekenstijl, maar het verhaal begint daarna beter & beter te worden. Wel in traag tempo maar toch.
Image

Post Reply