Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by barbapapa »

noot wrote:@Weertangel: ik bedoelde inderdaad de manga.

edit: ik heb dit jaar trouwens maar weinig nieuwe manga gekocht, dus de keuze was voor mij ook enigzins beperkt. XD

De dag dat Yokohama Kadaishi Kikou zal worden uitgegeven in een taal die ik beheers, zal zeer vreugdevol zijn. Ik hoop dat het ooit zover komt. ^^
Begin maar al rond te kijken voor een cursus Japans dan. ;)

Beste aankoop van het jaar: Twin Spica (Futatsu no Spica)
Easy to love, hard to hate. Heeft wel van die "mono no aware" kwaliteiten die je terugziet in Yokohama Kaidashi Kikou en dergelijke, gecombineerd met een ambitieus hoofdpersonage in de stijl van andere stiel-gerichte reeksen zoals Capeta en Daigo. Hier gaat het om een jong meisje dat astronaute wilt worden.
Miskoop: Die doe ik niet meer, als oude (en gierige) rot :mrgreen:
Mja, Bambi & her Pink Gun komt dan misschien in aanmerking, maar voor 400 Archonia punten kun je moeilijk zaniken. :P En hij was niet echt slecht ofzo, maar de nadruk op stijl komt het verhaal ten slechte.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Britt_ »

Mijn beste aankoop vorig jaar: de hele serie van Tsubasa Reservoir Chronicles <3 (en stiekem ook Junjo Romantica)

Miskoop: een manga waarvan ik niet wist dat het een yaoi manga was. Ik heb niets tegen Yaoi (gezien Junjou), maar hij was absoluut niet goed! Als ik die terug vanonder mijn bed gevist krijg (waar hij ergens onder heel wat andere manag's ligt) gaat hij zo de verkoop in op aniway. Daar vind ik er wel een slachtoffer voor hem :twisted:

User avatar
Ornitier
Posts: 14
Joined: Sun Jan 02, 2011 22:12
Location: Nederland

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Ornitier »

Beste aankoop van 2010 was denk ik... het verder aanvullen van m'n Vagabond verzameling? Hmmmmm...

De miskoop van 2010 voor mij was Nora, een nogal doorsnee shounen, gelukkig maar 9 volumes.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by SilverOwls »

Mijn beste aankoop was een paar delen van de Emma manga. Spijtig dat ik zo nooit allemaal ga hebben :( :P
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

Mijn beste koop van het laatste jaar was zonder enige twijfel No. 6. Het is in geen tijd mijn nieuwe favoriete reeks geworden. :) Jammer dat het maar zo kort is.

Grootste miskoop... Goh, dat is moeilijker. :? Ik heb best veel slechte manga gekocht, maar daar verwachtte ik dan ook niet veel van. Ik kan mij niet direct grote teleurstellingen herinneren.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Saki »

No. 06 wil ik wel eens lenen dan :p

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

Saki wrote:No. 06 wil ik wel eens lenen dan :p
Je kent hem toch al? Nou ja, behalve het einde dan...

Ik zal hem eens meebrengen.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Saki »

NeeNee wrote:
Saki wrote:No. 06 wil ik wel eens lenen dan :p
Je kent hem toch al? Nou ja, behalve het einde dan...

Ik zal hem eens meebrengen.
jha ik heb de anime gezien, maar de manga gaat toch nog een pak verder, of niet?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

Saki wrote:jha ik heb de anime gezien, maar de manga gaat toch nog een pak verder, of niet?
Niet echt... Ik bedoel, de manga is anders, maar niet echt veel langer.

Er gebeuren wel een hoop dingen die je in de anime niet ziet, en omgekeerd (die laatste aflevering mag je volledig vergeten). De karakterisering schijnt ook beter te zijn, al kan ik die persoonlijk niet echt vergelijken want ik heb de anime niet volledig gezien.

Post Reply