Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Berserker500 »

Ik lees gewoonlijk 2 delen voor ik oordeel. Ik vind dat er niet veel reeksen zijn die na 1 volume al echt super goed zijn.
En beste koop van dit jaar is alle NL manga.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Brook500 »

Iemand die er ook zo over denkt.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

Bij twijfel lees ik meestal wel door tot deel 2... maar als het mij dan nog niet echt heeft kunnen boeien, is het gedaan.

Maar meestal weet ik heel snel of een reeks mij aanstaat of juist helemaal niet. Ik de winkel lees ik vaak gewoon een blad of tien - dat hoeft niet het begin te zijn - en dan voel ik al of het mij ligt of niet. Tekeningen, manier van vertellen, sfeerschepping - al die dingen kun je vrij snel beoordelen, zonder dat je daarvoor het verhaal goed moet kunnen volgen.

Het kan wel zijn dat ik daardoor een paar potentieel goede series mis, maar er zijn zoveel reeksen op de markt, dan kies ik er liever een die ik al van het begin af aan geweldig vond dan een waarvoor ik eerst verschillende slechte volumes moet doorworstelen en waarvan ik niet weet of het ooit nog goed wordt. Kwestie van prioriteiten stellen.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Wimpuls »

Het hangt van zoveel af, het is moeilijk kort uit te leggen. En 't is ook heel persoonlijk.
- al in 2 maanden niks meer gekocht en dan aankomen in de winkel als een hongerige wolf => meer kans op kopen
- net een reeks beëindigd => meer kans
- lovende commentaren op de Heuvel => veel meer kans
- vlotte tekenstijl => meer kans
- Uitgever heeft nog goeie reeksen => nog meer
- ...

In zo'n toestand kocht ik ooit de eerste van Sumomomomo (Kurokawa). Slecht idee, ik vond het achteraf zeer matig.
Aan de andere kant zijn er van die reeksen die je moet laten rijpen. Had ik nooit The World Is Mine in't Engels helpen vertalen, dan had ik die ook nooit gekocht.

P.S. Net als Madarame (Genshiken) kijk ik niet naar de prijs :?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Weertangel »

nou, qua boeken maak ik zeer zelden een miskoop,want ik heb een goed instinct voor ze of ik vraag gewoon aan mensen wat zij ervan denken. mijn beste koopjes zijn denk ik de Oh! my goddess manga's(vol 1&2 voor nu) en de laatste 2 boeken van de Sin War Trilogy en van de Dark Templar Trilogy.

Maar games, nou, dat gaat meestal wat minder....
Toen Command & Conquer 4 dit jaar uit kwam was ik superblij! op de voet gevolgd en zo, maar GOD wat was die game teleurstellend! heb zelfs op sommige forums gepost om mensen te waarschuwen om het spel niet te kopen!! slechte afsluiter van een serie OOIT! verschrikkelijk verhaal(echt een zware teleurstelling) en hoewel de game redelijk was, zaten het feit dat je maar 50 command points kon hebben(om units mee te kopen, units kosten tussen de 1 en 5 punten...) en dat je niet kon uitzoomen mij behoorlijk dwars, heb dan ook alleen beide campaigns doorgespeeld en effe 2 multiplayer matches gedaan en daarna het spel nooit meer aangeraakt!
dus, jullie zijn hierbij gewaarschuwd.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by aya »

Bij mij soms te zien soms oordeel ik na een deel maar meestal is het ook na drie delen .Wat er ook al gebeurt is dat is na 5 delen gestopt ben en dan een jaar later herneem ik die en plots vind ik die zeer goed en dan ga ik vlug naar Brussel om de volgende delen te kopen
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Weertangel »

aya wrote:Bij mij soms te zien soms oordeel ik na een deel maar meestal is het ook na drie delen .Wat er ook al gebeurt is dat is na 5 delen gestopt ben en dan een jaar later herneem ik die en plots vind ik die zeer goed en dan ga ik vlug naar Brussel om de volgende delen te kopen
Is er een bepaalde serie die je in gedachten hebt? want het is nogal unduidelijk.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by aya »

Is er een bepaalde serie die je in gedachten hebt? want het is nogal onduidelijk.
ik heb dat gehad met les Princes du thé ik had de 5 eerste delen gekocht in eind 2008 begin 2009 en die vond ik niet goed . En over paar maanden heb ik ze weer gelezen en die was zo goed dat ik gewoon de andere delen wees kopen van deel 6 tot 23 en dan een week later de twee laatste delen
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Jarus »

mijn beste koop dit jaar is nog death note.
en heb gellukig nog geen miskopen gedaan.
dus geen verloren euries bij mij :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by pietel »

Ik weet nu al dat mijn grootste miskoop van dit jaar de selectie Rave manga gaat zijn van het boekenfestijn. (goedkoop dat wel)
zo'n 15 boekjes met nummers tussen 2 en 24, regelmatig met gaten dus. Die serie is al een tijdje OOP, dus de kans is groot dat ik die nooit compleet zal krijgen,
en ik vind de serie niet eens goed genoeg om nog veel geld uit te geven voor de resterende volumes.
Dus totdat ik ze wegdoe, staat daar gewoon zo'n onvolledige middelmatige serie plaats in te nemen in mijn boekenkast.
en ze zijn nog lelijk blauw ook. zucht.
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Femke »

Dat moet die ene Franse manga zijn die ik onlangs heb gekocht, gewoon om eens uit te proberen... Zucht, mijn kennis van de Franse taal reikt helaas echt niet ver, werd nogmaals eens bewezen.

Dus NeeNee, Franse manga is echt niet aan mij besteed :(

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by NeeNee »

pietel wrote:Ik weet nu al dat mijn grootste miskoop van dit jaar de selectie Rave manga gaat zijn van het boekenfestijn. (goedkoop dat wel)
zo'n 15 boekjes met nummers tussen 2 en 24, regelmatig met gaten dus. Die serie is al een tijdje OOP, dus de kans is groot dat ik die nooit compleet zal krijgen,
en ik vind de serie niet eens goed genoeg om nog veel geld uit te geven voor de resterende volumes.
Dus totdat ik ze wegdoe, staat daar gewoon zo'n onvolledige middelmatige serie plaats in te nemen in mijn boekenkast.
en ze zijn nog lelijk blauw ook. zucht.
Ooh, ik wil! Welke nummers heb je? Die die ik nog niet heb wil ik anders wel overkopen.

Femke wrote:Dat moet die ene Franse manga zijn die ik onlangs heb gekocht, gewoon om eens uit te proberen... Zucht, mijn kennis van de Franse taal reikt helaas echt niet ver, werd nogmaals eens bewezen.

Dus NeeNee, Franse manga is echt niet aan mij besteed :(
Pff, geef jij nu al op? :wink:

Breng hem eens mee, misschien kan ik wel een stukje voor je vertalen. (Btw, zou je trein langs Gent komen?)

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Jarus »

NeeNee wrote:
pietel wrote:Ik weet nu al dat mijn grootste miskoop van dit jaar de selectie Rave manga gaat zijn van het boekenfestijn. (goedkoop dat wel)
zo'n 15 boekjes met nummers tussen 2 en 24, regelmatig met gaten dus. Die serie is al een tijdje OOP, dus de kans is groot dat ik die nooit compleet zal krijgen,
en ik vind de serie niet eens goed genoeg om nog veel geld uit te geven voor de resterende volumes.
Dus totdat ik ze wegdoe, staat daar gewoon zo'n onvolledige middelmatige serie plaats in te nemen in mijn boekenkast.
en ze zijn nog lelijk blauw ook. zucht.
Ooh, ik wil! Welke nummers heb je? Die die ik nog niet heb wil ik anders wel overkopen.

Femke wrote:Dat moet die ene Franse manga zijn die ik onlangs heb gekocht, gewoon om eens uit te proberen... Zucht, mijn kennis van de Franse taal reikt helaas echt niet ver, werd nogmaals eens bewezen.

Dus NeeNee, Franse manga is echt niet aan mij besteed :(
Pff, geef jij nu al op? :wink:

Breng hem eens mee, misschien kan ik wel een stukje voor je vertalen. (Btw, zou je trein langs Gent komen?)
Als ik dit zo allemaal lees is het hier toch wel een hecht clubje :D
Poe he wat hartverwarmend toch :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by pietel »

NeeNee wrote:Ooh, ik wil! Welke nummers heb je? Die die ik nog niet heb wil ik anders wel overkopen.
ik heb 4-5-6-8-9-10-11-13-14-15-17-19-20-22-25-26, maar voorlopig gaan ze nog niet weg.
tzijn juist genoeg delen om toch hoop te hebben dat ik die ooit compleet krijg. wishful thinking, maar ik hou nog even koppig vol.
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Beste koop/ Miskoop van het jaar.

Post by Femke »

Breng hem eens mee, misschien kan ik wel een stukje voor je vertalen. (Btw, zou je trein langs Gent komen?)
Ok, ik zal niet opgeven! Ik worstel door tot ik alles versta! En ik denk dat ik met de auto zal komen. Want anders zou ik rond 21u al zeker mijn trein terug moeten nemen om nog in Ieper te geraken. Dus als ik er nog bioscoop plannen zijn, zou ik deze al vaarwel mogen zwaaien. Auto it will be! En deze keer liefst geen brandende auto's langs de baan :|

Post Reply