hikaru no go ??

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Ailyn
Posts: 2
Joined: Fri Oct 20, 2006 21:32
Location: BE

Post by Ailyn »

De anime zijn 52 +1 OVA voor het einde. Het is heel leuk maar nog niet in het NL. Sorry!

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

Ah even terug naar antwerpen.
Ben laatst nog geweest en heb me death note black and white artbook aangeschafd, de verleiding was te groot ik wou eerst wat geld overhouden maarja ^^...
Ik heb ook gezocht naar Hikaru no Go en niks!
Ik ben trouwens zelf een beetje Go aan het spelen online, en heb opeens een Go-bord van min oom gekregen (:o die kocht dat voor mij op internet) omdat ik nogal lui van aard ben en hij zegt dat als ik geen sport wil doen ik in ieder geval hersenen moet kweken ^^" niet meteen de vriendelijkste voorwaarde maar ik ben blij mee!
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Ik vind Hikaru no go 1 een woord geweldig
hoe je een denk spel zo uitgebreid kan vertalen naar een manga reeks en dat ook nog eens spannend houden

toen ik de manga had gelezen ben ik ook Go gaan spelen maar dat was niet zon groot sucses

voor de mensen die alleen Nederlands lezen
hoop ik dat deze manga snel licensed zal worden

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

yakumo_tatsuko wrote:Ik vind Hikaru no go 1 een woord geweldig
hoe je een denk spel zo uitgebreid kan vertalen naar een manga reeks en dat ook nog eens spannend houden

toen ik de manga had gelezen ben ik ook Go gaan spelen maar dat was niet zon groot sucses

voor de mensen die alleen Nederlands lezen
hoop ik dat deze manga snel licensed zal worden
Inderdaad, hoewel...Ik had het liever door Kana dan door glénat uitgegeven word.
Ik weet niet waarom, misschien omdat death note me zo beviel ?

Ik ben trouwens fan geworden van Tsugumi Ohba!
Death note, Hikaru no go, Blue dragon:Ral Grado allemaal gelezen en vollop aan't sparen om ze allemaal ook werkelijk in handen te hebben!

(Jong en gek zijn van iets is frustrerend vooral als je nog niet mag werken!)
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Vampheir wrote:
yakumo_tatsuko wrote:Ik vind Hikaru no go 1 een woord geweldig
hoe je een denk spel zo uitgebreid kan vertalen naar een manga reeks en dat ook nog eens spannend houden

toen ik de manga had gelezen ben ik ook Go gaan spelen maar dat was niet zon groot sucses

voor de mensen die alleen Nederlands lezen
hoop ik dat deze manga snel licensed zal worden
Inderdaad, hoewel...Ik had het liever door Kana dan door glénat uitgegeven word.
Ik weet niet waarom, misschien omdat death note me zo beviel ?

Ik ben trouwens fan geworden van Tsugumi Ohba!
Death note, Hikaru no go, Blue dragon:Ral Grado allemaal gelezen en vollop aan't sparen om ze allemaal ook werkelijk in handen te hebben!

(Jong en gek zijn van iets is frustrerend vooral als je nog niet mag werken!)
je bedoeld Takeshi Obata de tekenaar van die 3 series

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

yakumo_tatsuko wrote:
Vampheir wrote:
yakumo_tatsuko wrote:Ik vind Hikaru no go 1 een woord geweldig
hoe je een denk spel zo uitgebreid kan vertalen naar een manga reeks en dat ook nog eens spannend houden

toen ik de manga had gelezen ben ik ook Go gaan spelen maar dat was niet zon groot sucses

voor de mensen die alleen Nederlands lezen
hoop ik dat deze manga snel licensed zal worden
Inderdaad, hoewel...Ik had het liever door Kana dan door glénat uitgegeven word.
Ik weet niet waarom, misschien omdat death note me zo beviel ?

Ik ben trouwens fan geworden van Tsugumi Ohba!
Death note, Hikaru no go, Blue dragon:Ral Grado allemaal gelezen en vollop aan't sparen om ze allemaal ook werkelijk in handen te hebben!

(Jong en gek zijn van iets is frustrerend vooral als je nog niet mag werken!)
je bedoeld Takeshi Obata de tekenaar van die 3 series
Jah :P ik haal al die namen zo door elkaar! Tsugumi Ohba was zeker de bedenker van het verhaal death note!
Ik haal de namen door elkaar maar neem maar van mij aan dat ik elke tekening van Takeshi herken :)
Ne wie is jouw lievelingstekenaar dan?Om de een of andere reden vind ik karakters pas ECHT goed als ze ook behoorlijk getekend zijn naar hun karakter!
The road will lead me, destination unknown.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Na alle lovende kritieken die ik hier gelezen heb, hoop ik ook dat ze deze serie in het Nederlands gaan uitbrengen. Takeshi Obata kan bij mij in elk geval niets misdoen. :)

De omschrijving doet mij een beetje denken aan Yu-Gi-Oh, lijkt het daarop? En is er veel tekst? Ik lees wel series in het Frans, maar dan mag de tekst niet al te belangrijk zijn, anders wordt het te vermoeiend (geen Death Note dus). :P

Ik wil het ook liefst door Kana uitgebracht zien. Op de een of andere manier vind ik dat er beter bij passen. Ik vind hun uitgaven trouwens in het algemeen beter (dat papier van Glenat is zo stijf!). En goedkoper. ^_^

Maar het ziet ernaar uit dat er voorlopig nog geen plannen in die richting zijn. Later misschien.

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Re: hikaru no go ??

Post by Vampheir »

NeeNee wrote:Na alle lovende kritieken die ik hier gelezen heb, hoop ik ook dat ze deze serie in het Nederlands gaan uitbrengen. Takeshi Obata kan bij mij in elk geval niets misdoen. :)

De omschrijving doet mij een beetje denken aan Yu-Gi-Oh, lijkt het daarop? En is er veel tekst? Ik lees wel series in het Frans, maar dan mag de tekst niet al te belangrijk zijn, anders wordt het te vermoeiend (geen Death Note dus). :P

Ik wil het ook liefst door Kana uitgebracht zien. Op de een of andere manier vind ik dat er beter bij passen. Ik vind hun uitgaven trouwens in het algemeen beter (dat papier van Glenat is zo stijf!). En goedkoper. ^_^

Maar het ziet ernaar uit dat er voorlopig nog geen plannen in die richting zijn. Later misschien.
Spijt me zeer maar ook Hikaru no God heeft aardig wat dialoog.
Maar in zekere zin is het ook meer à la Yugi-oh.
Mindere zware lectuur dan death note ,vermakelijk en geeft je zin om zelf Go te spelen!
Complexer dan Yugi-oh.
Karakters worden erg goed uitgewerkt.
Het spel Go zelf is wel belangrijk maar alles word goed uitgelegd zonder dat je zelf echt het gevoel hebt iets te leren XD een echter aanrader!
The road will lead me, destination unknown.

vick86
Posts: 11
Joined: Wed Oct 01, 2008 18:25

Re: hikaru no go ??

Post by vick86 »

Op zich lijkt het me wel slim om deze serie hier uit te brengen. Ik bedoel Manga en Go zijn allebei dingen die wel wat meer animo kunnen gebruiken en een samenwerkingsprojectje tussen Kana en de Nederlandse Go bond kan voor beide partijen mooie resulaten opleveren.
Last edited by vick86 on Fri Oct 10, 2008 18:19, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no God, Vampheir? Jij moet wel een megafan zijn! :P

'k zal het dan misschien toch maar eens bekijken in het Frans. Alhoewel ze dan waarschijnlijk een half jaar later of zo in het Nederlands gaan beginnen. Dat doen ze altijd als ik met een nieuwe reeks gestart ben. :?

Is het nog gemakkelijk te vinden?

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Re: hikaru no go ??

Post by Vampheir »

NeeNee wrote:Hikaru no God, Vampheir? Jij moet wel een megafan zijn! :P

'k zal het dan misschien toch maar eens bekijken in het Frans. Alhoewel ze dan waarschijnlijk een half jaar later of zo in het Nederlands gaan beginnen. Dat doen ze altijd als ik met een nieuwe reeks gestart ben. :?

Is het nog gemakkelijk te vinden?
Haha ja typen gaat nogal moeilijk--> Hikaru no God :P
Ik geef graag de schuld aan de vermoeidheid van het einde van de week!
Dan check ik nooit wat ik heb getypt.

Enfin, dat over een half jaar later is wel weer waar.
Kana stort zich eigenlijk enkel op Japanse monsterhits
en hoewel Hikaru no Go een geweldig project zou zijn ,naar mijn mening,
vrees ik dat Kana (of eender andere uitgeverij) gaat denken dat investeren in iets ,
wat waarschijnlijk weinig mensen gaat aanspreken ,
verspilling zal zijn en dat ze beter tijd zouden maken voor meer populaire projecten.
Jammer, jammer.

Ik heb enkele volumes in het engels en het bevalt me wel!
Geen foutjes in de vertaling, mooi verhaal, vloeiend verhaal, zoals verwacht van meneer Obata prachtige illustraties,...etc...
Moet ik wel bij toevoegen dat ik niet zo'n kritische lezer ben.
Dan bedoel ik dat ik grammaticaal geen mug in een olifant verander als er weer eens een zinnetje verkeerd staat.
Ik lees er ahw overheen. Dus misschien dat sommigen onder jullie wel foute zinnen zien staan.

Gewoon een waarschuwing voor de mierenneukers onder ons die het als zeer storend ervaren steeds maar weer verkeer opgebouwde zinnen te lezen .
Maar ik kan jullie verzekeren dat Hikaru no Go tot nu toe geen enkel probleem heeft met de vertaling!

(Overigens zal het voor "de mierenneukers" ook een hel zijn deze "reply" van mij te lezen, zoals ik al eerder aangaf is vermoeidheid en de lak aan controle van zinsopbouw en spelling een heus probleem bij mij)

Gomen ,hontou ni X(
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: hikaru no go ??

Post by Koen »

Persoonlijk vind ik Hikaru no Go(d) nog altijd beter dan Death Note dus de God van Vampheir is wel op z'n plaats ;) Ik hoop ook dat Kana bv. na Death Note aan Hikago begint maar in het Frans hebben ze die laten schieten omdat ze er te weinig commercieel potentieel inzagen. Dus kwam Hikago terecht bij het 'kleinere' Tonkam die er wel een serieuze hit aan overhield.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by lambardi2 »

HIKARU NO GO >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Death Note IMO!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

vick86
Posts: 11
Joined: Wed Oct 01, 2008 18:25

Re: hikaru no go ??

Post by vick86 »

lambardi2 wrote:HIKARU NO GO >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Death Note IMO!
Op het nogal abrupte einde na dan... Al leveren de twee laatste hoofdstukken die na het einde van de reeks zijn uitgekomen een iets beter einde.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

hoofdstukken na het einde van de reeks..? leg uit. :)

ik heb vlug eens een nummer ingekeken op de FACTS, de tekeningen zien er wel goed uit. maar ja, ik stond daar toen al met 43 manga he, :wink: dus ik heb het voorlopig maar op de lange baan geschoven.

en ik zou het eigenlijk toch nog steeds liever in het Nederlands lezen. nog even afwachten of Kana (of Glenat) binnenkort geen nieuwe titels aankondigt.

Post Reply