hikaru no go ??

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 21
Ze zijn zo groot geworden! Echt jonge mannen al. Elke keer als ik een oud album zie, schrik ik van hoeveel ze gegroeid zijn. :)

Dat eerste gevecht was geweldig. Ook al versta ik er geen fluit van, je voelt gewoon de spanning bij alle aanwezigen. Mijn respect voor Ochi is trouwens net met de helft gestegen. Het was de beste oplossing zo.

Tijd voor het toernooi...

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: hikaru no go ??

Post by TomCat »

Ik heb het volgende deel hier al klaar liggen, maar zit erover na te denken om te wachten met het lezen ervan tot het laatste deel is verschenen om ze dan vervolgens achter elkaar door te werken. Daarmee stel ik het einde gevoelsmatig weer wat veder uit.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

^ Ik heb het al een week uit. :) Verslonden op de avond dat ik het kreeg.

Ik vind juist dat het 'langer' duurt als je ze apart leest. Dan heb je nog twee keer iets te lezen in plaats van één.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 22
Andermaal een fantastisch volume (al zijn er nu wel veel gezichten om uit elkaar te houden. Gelukkig is het geen Only Six Faces stijl). Wat zonde dat er maar één volume meer is. Maar ik heb nog altijd moeite om te geloven dat Akira het niet te weten komt van Shindo, want alles lijkt nu op te bouwen naar dat moment. Dat wordt een ontzettend open einde dan. :? *haat open eindes*

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 2

Kaga, voormalige Go-speler maar nu bij de Shogiclub, daagt Hikaru uit door een kleine discussie.
Daarna gaan de 2 met Tsutsui naar een juniorentoernooi & Hikaru zegt al van het begin ervan dat hij weigert de hulp van Sai in te roepen.
Weer eens leuk deel. Vooral op 't einde wanneer Akira tot ieders verbazing zich aansluit bij de Go-club van zijn school. :o
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 3

Een paar clubleden van Kaïo willen Akira een nederlaag aansmeren met een handicap: Akira moet spelen zonder naar 't bord te zien! :o
Ondertussen komen Hikaru & Tsutsui in contact met Mitani, een jonge talentvolle go-speler die, door de gewoonte om vals te spelen, zelfs een volwassenen go-speler aankan.
Op 't einde nemen Hikaru, Tsutsui & Mitani deel aan 't jongerentoernooi.

Hikaru no Go 4

In de derde ronde neemt het team van Hikaru het op tegen Kaïo. Hikaru vraagt aan Saï om zich niet te bemoeien met zijn spel.
Daarna ontdekt Hikaru het wereldwijde onlinespel Worldgo. Hij wordt al snel een beruchte speler onder de pseudonaam Saï.

Hikaru no Go 5

Akira heeft besloten om 'Saï' zelfs uit te dagen. Wanneer hij daarna Hikaru in 't cybercafé ziet, slaan bij hem de stoppen door & wilt hij 't fijne weten over 'Saï'.
Hikaru wilt zich inschrijven als Insei, profspeler, om zo Akira te volgen.
We zien eindelijk nog eens Kaga. :D
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Brook500 wrote: We zien eindelijk nog eens Kaga. :D
Kaga is gewoon veruit het coolste personage uit de hele reeks. :D Superjammer dat we hem zo weinig te zien krijgen. :(

Alleen al daarvoor vond ik volume 18 de moeite. :mrgreen:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote: We zien eindelijk nog eens Kaga. :D
Kaga is gewoon veruit het coolste personage uit de hele reeks. :D Superjammer dat we hem zo weinig te zien krijgen. :(
Blijft ook voor mij momenteel het coolste personage. Zowel in Go als Shogi is hij keigoed. Je moet "t maar doen. 8)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 6

Hikaru komt bij zijn aankomst in klas 2 in contact met oa Waya, die 'Zelda' is op het Worldgo online netwerk is. Waya voelt dat er iets vreemds is aan Hikaru.
Akira krijgt de kans om tegen een gerespecteerde professionele gospeler te spelen.
Weer eens een leuk deel waarbij Akira toch nog zwakke plekken blijkt te hebben. :o

Hikaru no Go 7

Voor Hikaru is het een op-en-neer beweging in de rangschikking. Sai vertelt waarom Hikaru maar matig presteerd.
Tijdens het toernooi waarin de Insei-leerlingen het mogen opnemen tegen professionele spelers blijkt Ogata & Akira dezelfde interesse te hebben maar ze zijn daarna teleurgesteld. :o
Fantastisch deel alweer! :D Hier wordt alweer eens duidelijk hoe humoristisch Sai op momenten kan zijn. :D En soms zou je Hikaru zijn mond toch wel eens willen dichtplakken. :P
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Berserker500 »

Deel 01 en 02
Hikaru vind tijdens een zolder opruim een oude Goban (het GO-spelbord) dat tevens de rustplaats is van de geest Sai.
Sai was een Go-grootmeester van het oude Japan die nu het lichaam deelt met Hikaru en hem helpt met Go spelen.
Naar loop van tijd begint onze held zelf intresse te krijgen in het spel en krijgt zelfs een rivaal, het wonderkind Akira.
De tekenstijl is wel wat wennen als je Bakuman en Death Note gewend bent maar ik werd vrij snel in het verhaal gezogen.
Leuke personages en vooral Sai met al zijn passie voor Go is hilarisch.
De uitgave van Tonkam is super met verklarende woordenlijst en dan nog blijf ik het spel super ingewikkeld vinden

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 8

Voor de Insei-leden beginnen de Eliminaties voor het Pro-examen. Hikaru laat zich makkelijk afleiden door een oudleerling van Insei & laat zware steken vallen.
In dit deel krijgen we de characterpoll die verrassende & minder verrassende resultaten opbrengt. :o

Hikaru no Go 9

Hikaru, Waya & Isumi gaan verschillende Go-clubs af om hun spelgedracht te verbeteren. Bij één van de clubs wilt Hikaru een Koreaanse achterdochtig talentvol kind te les spelen.
Ondertussen krijgt Akira bij de voorstelling van een Proftoernooi een kleine opdracht door enkele belangrijke personen te doen winnen voor een negatieve reacties te vermijden. Hierbij doet Akira echter een onverwachte & bijna onmogelijke situatie wanneer hij tegen de 4 spelers speelt. 8)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Berserker500 »

Deel 03-05
Nu Akira zeer dicht komt om een pro speler te worden begint Hikaru te beseffen hoe groot de kloof is tussen hun beiden.
Maar hij is nu vastberaden om zijn rivaal te verslaan.
Hij beslist dan om het Insei examen te gaan afleggen maar dat word in de club niet goed onthaald.
We zien Kaga nog eens en wat blijft dat toch een zalig personage. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 10

Wanneer het Pro-examen vol op gang is, wilt Ochi graag Akira uitnodigen voor zijn vaardigheden te verbeteren. Maar als Akira te weten komt hoe Hikaru het doet tijdens het examen, vraagt Ochi zich af waarom Akira zo hard in hem geïnteresseerd is.
In dit deel vliegen de rondes van het examen voorbij & we zijn al over de helft beland van de in totaal 27 partijrondes. Ochi vind ik hoe langer hoe meer een arrogante dikke nek & zijn smoel is al even erg. :evil: Isumi was geweldig toen hij hem even liet zwijgen. 8)

Hikaru no Go 11

In deze deel krijgen we de rest van het examen voorgeschoteld waarbij de 3 eerste Pro kunnen worden. Na afloop van de partij Hikaru-Waya zegt Waya iets waarbij Hikaru even moest slikken. :P
Nasé laat haar talent zien door één van de favoriete van het examen te verslaan. Vind ik persoonlijk mijn favoriete vrouwelijke personage van de reeks tot nu toe. :D

Hikaru no Go 12

Hikaru krijgt een uitnodiging van Toya Meijin voor een vriendschappelijke Go-match te spelen. Sai is in de wolken, maar Hikaru wilt liever niet meer gebruik maken van Sai. Die laatste zijn reactie voor de partij was zo cool. :)
Daarna gaan de 2 naar een Go-amateursfestival waar er zowel Go kan gespeeld & Gobans verkocht worden. Sai merkt dat er bedriegers aanwezig zijn. :wink:
Akira heeft een opmerkelijke reeks achter zijn naam staan. :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 13

Het 2de characterpoll wordt er weer één met enkele verrassingen (ik was niet te spreken hoe hoog de 8ste stond in de ranking :( ).
Toya Meijin & Ogata spelen hun 5 partijen van het toernooi van Judan.
Wanneer Hikaru zijn eerste wedstrijd als proffessional mag spelen daagt zijn tegenstander niet op.

Hikaru no Go 14

Een heel opmerkelijke partij is gang gekomen op het internet. Ogata wilt na de partij ook graag tegen de onbekende speler spelen, maar het verloopt niet naar zijn zin.
De 5de partij van het Judan-toernooi is beëindigd.
Er komt een vriendschappelijke spel tussen Hikaru & Kurata, met een zeer speciale regel die het spel serieus beïnvloed. :)

Hikaru no Go 15

Hikaru komt, tegen zijn wil in, Ogata weer tegen.
Na een heftige woordenwisseling tussen Hikaru & Saï, is Saï opeens spoorloos.
Daarna ziet Hikaru eindelijk zijn fout in & hij begint aan een zoektocht naar Innoshima.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru no Go 16

We volgen in de eerste helft van dit deel Isumi, die in China verblijft.
Ondertussen probeert iedereen Hikaru op andere gedachten te brengen.

Hikaru no Go 17

Hikaru herpakt zich & haalt flink zijn slag thuis.
In dit deel komt er ook nog eens een hele interessante confrontatie tussen Hikaru & Akira. :D
Het wordt weer eens beter na een paar mindere delen. Alhoewel de serie toch top blijft. :wink:
Image

Post Reply