hikaru no go ??

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Koen wrote:Brook, ik overweeg de anime van HnG te kopen gewoon om ze die stukjes te zien neervleien op het bord. Prachtig!
Ik heb ooit eens ergens de openings van HnG gezien & de muziek & animatie was daar al goed geslaagd.
Jij bent niet de enige die ze wilt zien.
Ik wil wel eerst de manga rondkrijgen alvorens de anime te zien.
Desnoods doe ik de manga via scans.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 17
Fijn dat Hikaru de draad van zijn leven weer opgepikt heeft. Zie, ik heb altijd wel gedacht dat hij en Akira nog eens vrienden zouden worden. :) Ooit.

De laatste scene was ook erg mooi. **spoiler** Het hielp om over het verlies heen te komen. Ik kan de eerdere delen intussen ook weer gewoon lezen, dat lukt mij normaal pas na een hele tijd als een belangrijk personage verdwenen is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 18
Een verzameling kortverhaaltjes, telkens rond een ander personage. Het tweede is met voorsprong mijn favoriet, Kaga is nog steeds even geweldig. :D Wat zonde dat hij er niet vaker inkomt. :(

De tweede plaats gaat naar Hikaru en zijn vaas. Heerlijk om nog eens een goed oud “Sai tegen onrecht”-verhaaltje te zien. :) En ik heb een zwak voor happy endings.

Derde is Asumi, leuk om eens een minder bekend personage in de spotlights te zien. Het feit dat ik net zo verbaasd/teleurgesteld was als zij bewijst wel hoe goed ik intussen in de reeks zit; interesse in go is vanzelfsprekend geworden.


Ik heb mensen horen klagen dat dit nummer tijdverspilling is, maar dat gevoel had ik helemaal niet. De meeste stukjes waren erg leuk om te lezen, en het is sowieso niet alsof we op een klifhanger zaten. Enkel de verhaaltjes met Yuri en Akira vond ik minder, omdat je daar eigenlijk al weet wat er gaat gebeuren.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Hikaru No Go 1

Ik had gisterenavond het eerste deel gelezen (de versie met de speciale cover) want ik had de gewone versie vandaag pas gekocht.
Hikaru is een doodgewone jongen die eigenlijk voor niet interesse heeft. Op een dag vindt hij op de zolder van zijn grootvader een oud go-board & dan verschijnt er opeens een eeuwenoude geest tevoorschijn: Sai.
Sai komt in 't lichaam van Hikaru terecht.
Sai is een proffesionele go-speler die op vroege leeftijd het leven verliet.
Hij probeert Hikaru (met al dan niet veel smeekgebeden) go te laten spelen.
Last edited by Brook500 on Fri May 13, 2011 19:19, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Berserker500 »

Als je het eerste deel met speciale cover van deel 1 al had waarom heb je dan de gewone uigave van deel 1 dan gekocht?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: hikaru no go ??

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Als je het eerste deel met speciale cover van deel 1 al had waarom heb je dan de gewone uigave van deel 1 dan gekocht?
Voor de originele cover. Daar had ik trouwens al dacht op gereageerd op één of andere topic.
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: hikaru no go ??

Post by SilverOwls »

Hikaru no Go 20-23
Laatste volume in scans gelezen, ik kon niet meer langer wachten.
Vond het wel jammer dat het een beetje een open einde is, maar het kon ook niet anders.
Die laatste chapters waren echt wel spannend. Vond het echt een superserie.
Heel knap van Obata dat hij de personages heeft kunnen tekenen zodat ze iedere keer ouder worden zonder dat je het eigenlijk merkt.
Kben wel een beetje triest nu dat het gedaan is :(
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 19-20
Aah, schitterend! :D Akira hangt eindelijk het kind uit. Die heeft vroeger veel te weinig vriendjes van zijn eigen leeftijd gehad.

Hikaru en de anderen maken zich op voor de Hokuto Cup, een toernooi tussen jonge spelers uit Japan, China an Korea. Het team bestaat uit drie leden en Akira is al geselecteerd, dus moet er een eliminatieronde gespeeld worden voor de overgebleven twee plaatsen. En volgens Hikaru's tegenstander is zo'n belangrijke match de ideale gelegenheid om eens wat onconventionele moves uit te proberen. :roll:

En tussendoor is er ook nog tijd voor wat sfeermomenten. Die scene met de Yam-verkoper vond ik schattig.

De reeks leest trouwens nog steeds ongelofelijk vlot, bijna net zo snel als een vechtshonen (maar nog lang niet zo erg als Bleach...).

SilverOwls wrote: Heel knap van Obata dat hij de personages heeft kunnen tekenen zodat ze iedere keer ouder worden zonder dat je het eigenlijk merkt.
Qft.

User avatar
Ornitier
Posts: 14
Joined: Sun Jan 02, 2011 22:12
Location: Nederland

Re: hikaru no go ??

Post by Ornitier »

Ik verwacht volume 22 binnenkort van Bookdepository. Had de serie al uitgelezen op het internet, want wat is dit toch een leuke serie. Toen ik begon aan de serie had ik nooit gedacht dat een manga over een BORDSPEL zo interessant kon worden gemaakt, maar Hotta flikt het toch echt en daarbij is de vooruitgang in Obata's tekenstijl is ook zeer gaaf om mee te maken. Nog een paar weken en dan kan ik volume 23 ook bestellen waarmee ik eindelijk Hikaru no Go compleet heb. Nice. ^_^

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: hikaru no go ??

Post by TomCat »

Ah, ik zie nu pas dat ik mijn berichtje, over mijn meest recente gelezen deeltje, ook hier had kunnen dumpen, en wat voor lof kan ik hier nu nog uitten, over deze werkelijk fantastische serie, wat waarschijnlijk niet al is gezegd door iemand als NeeNee?

Behalve misschien dan dat ik er nog steeds niet helemaal over uit ben wat de nou precies de aantrekking kracht van Hikaru no Go is. Het bizarre van deze serie, wat voornamelijk gaat over mensen die een bordspel spelen, is dat het eigenlijk helemaal niet spannend of boeiend hoort te zijn, maar dat op de een of andere manier wel is. Er zijn natuurlijk ook karakter ontwikkeling, maar het gaat voornamelijk om ze Go te zien spelen, en hun plek in die vreemde wereld, en hoe ze wedstrijden en moves bespreken en analyseren, en toch zit je met je ogen, tot de laatste bladzijde, aan de pagina's gelijmd!

Zoals ik in het andere topic al zei, Hikaru no Go staat met Detective Conan op een gedeelde eerste plek op mijn lijstje met favorieten, en zijn twee series die ik nog lang zal blijven lezen en herlezen.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

Ornitier wrote:Ik verwacht volume 22 binnenkort van Bookdepository. Had de serie al uitgelezen op het internet, want wat is dit toch een leuke serie. Toen ik begon aan de serie had ik nooit gedacht dat een manga over een BORDSPEL zo interessant kon worden gemaakt, maar Hotta flikt het toch echt en daarbij is de vooruitgang in Obata's tekenstijl is ook zeer gaaf om mee te maken. Nog een paar weken en dan kan ik volume 23 ook bestellen waarmee ik eindelijk Hikaru no Go compleet heb. Nice. ^_^
Nummer 22 zou hier ook een dezer dagen in de bus moeten liggen. Het is al een paar dagen geleden verstuurd, maar de post doet moeilijk.

Nummer 23 heb ik trouwens ook al een eind geleden besteld. Waarom wacht je daarmee? Hoe vroeger je pre-ordert, hoe goedkoper.

Echt wel jammer dat de reeks dan gedaan is. Ik heb het gevoel dat hij nog jaren door had kunnen gaan. Het is niet alsof Hikaru al zijn doelen al bereikt heeft, toch? (Ik kan me niet voorstellen dat hij dat in twee albums zou doen.)

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: hikaru no go ??

Post by TomCat »

NeeNee wrote:Echt wel jammer dat de reeks dan gedaan is. Ik heb het gevoel dat hij nog jaren door had kunnen gaan. Het is niet alsof Hikaru al zijn doelen al bereikt heeft, toch? (Ik kan me niet voorstellen dat hij dat in twee albums zou doen.)
Nee, zover ik weet word het lopende verhaal, omtrent het internationale jeugdtoernooi, wel afgerond, maar er is natuurlijk nog genoeg stof over om nog verschillende delen mee te vullen. Het zal dus min of meer een open einde worden, voornamelijk voor de kortere bijverhalen, die zich op de achtergrond afspelen, en dus niet afgerond gaan worden (e.g. Akira's vader die zich momenteel mentaal voorbereid op een rematch tegen Sai, wat een interessant probleem kan opleveren voor Hikaru). Ook had ik graag gezien hoe Akira had gereageerd als Hikaru hem de waarheid rondom Sai had opgebiecht.

Het is inderdaad heel jammer dat er niet nog eens ruim 20 delen zijn om naar uit te kijken. Misschien komt er ooit nog een vervolg...
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: hikaru no go ??

Post by SilverOwls »

Hopelijk :P Want het kon anders best wel nog interessant worden :D
Eigenlijk zat ik nog te wachten op een wedstrijd tussen Touya (de papa) en Hikaru :P
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: hikaru no go ??

Post by NeeNee »

TomCat wrote:Ook had ik graag gezien hoe Akira had gereageerd als Hikaru hem de waarheid rondom Sai had opgebiecht.
Ah, wil je zeggen dat dat niet gebeurt? :(

Wat zonde. Dat had het sluitstuk van de serie kunnen zijn.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: hikaru no go ??

Post by SilverOwls »

Vind ik ook jammer :(
Image

Post Reply