Mijn reeksen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

Op vraag van Priester maar eens tijd genomen om foto's te nemen van hoe 't nu staat met mijn collectie.
Stats:
171 Nederlandstalig manga
2610 franstalig manga

Image
Image
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Mijn reeksen

Post by Marv »

Dang boy, dat is een serieuze collectie.

Koop je nooit Engelstalige manga?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Hinote »

:shock:
Hoe heb je ze gerangschikt? Alfabetisch?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

Marv wrote:Dang boy, dat is een serieuze collectie.

Koop je nooit Engelstalige manga?
Ik had vroeger wel wat engelstalige manga, maar door verschillende redenen ben ik daarmee gestopt & heb ze bijna allemaal verkocht (er staat nog een paar op mijn verkoopstopic :wink: ).
Hinote wrote::shock:
Hoe heb je ze gerangschikt? Alfabetisch?
Ik rangschik ze eerste volgens uitgeverij & dan alfabetisch. Op de bovenste rijen van beide kasten zijn de reeksen die een groter formaat hebben of die 2 keer zo dik zijn dan een gewoon deel.
Later ga ik een andere methode gebruiken, maar ik moet nng zien hoe juist. :?
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Mijn reeksen

Post by Tamara »

Qua volume is mijn collectie even bijna groot, maar qua volumes loop ik er zo'n 800 op je achter...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mijn reeksen

Post by Koen »

Ik zal nog iets boven dat aantal van Brook zitten, maar als ik blijf verkopen aan hem zal dat dubbel zo snel keren... Bij mij eraf, die bij hem erbij komen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Berserker500 »

Anders in plaats van wie het grootste aantal manga heeft kunnen we ook altijd eens zien wie het meeste gelezen heeft.
Koen zal met zijn jaren ervaring waarschijnlijk wel winnen. :lol:

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by pietel »

Voor zoiets is Myanimelist (of soortgelijk) wel handig. De manga-tijd is niet helemaal correct, maar het is wel goed om te vergelijken.
ik heb officieel 73 dagen tijd besteedt aan manga, maar ik denk dat het wat minder is in de praktijk, want ik heb vooral veel shonen gelezen en dat leest heel snel.

Natuurlijk is zo'n site enkel handig als je begint bij te houden als je nog niet teveel hebt gelezen,
anders is het verschrikkelijk veel werk om titels toe te voegen.
Ik had een jaar nadat ik mijn lijst was beginnen bijhouden nog af en toe anime die ik helemaal was vergeten op het begin.

Maar nu kan ik niet meer zonder. Bij welk chapter was ik nuweer bij One Piece? Wat vond ik nuweer een goede shoujo serie? Hoelang is het geleden dat ik die serie heb gezien? -> direct gevonden
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Mijn reeksen

Post by Tamara »

Mjah, ik heb eens geprobeerd zo'n lijst te maken, maar bij 'c' gaf ik het op. Ik houd het wel bij mijn spreadsheetje met het overzicht van mijn verzameling.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Mijn reeksen

Post by Marv »

Ik heb ooit eens een Excel gemaakt met alles daarin. Zelfs met een kleurencode voor de taal. Vrij triestig eigenlijk. :D

Heb iets meer dan 400 manga's.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

Marv wrote:Ik heb ooit eens een Excel gemaakt met alles daarin. Zelfs met een kleurencode voor de taal. Vrij triestig eigenlijk. :D
Dat doe ik nog. Maar in plaats van kleurencodes heb ik alles in aparte kolommen gezet. Op die manier kun je heel gemakkelijk rangschikken op de eigenschap die je wilt (taal, volledigheid, aantal delen, ...) door gewoon op die kolom te sorteren.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by pietel »

Kheb er ook ongeveer zoveel, maar relatief weinig reeksen, dus ze passen op een klein briefje in mijn portefeuille (handig voor als je in de winkel staat en weer afvraagt aan welk volume je zat)
maar voor fysieke exemplaren moet je maar in je kast kijken om te zien waar je bent (bij mij zitten overal bladwijzers)
als je chapters online volgt is het heel wat meer werk om bij te houden wat je al gelezen hebt.
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Mijn reeksen

Post by Marv »

Mijn excel skills zijn vrij bagger hoor. :D
Ik heb nog basic Excel gehad op unief erna dus nu zou ik het mss wel kunnen maar die tijd steek ik er niet meer in.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Mijn reeksen

Post by PrIEsTER »

Ik heb enkel Nl manga. Begint toch ook al aardig op te lopen, maar het lukt mij nog altijd gemakkelijk om alles bij te houden in een excelleke.

Ik zou eigenlijk ook graag eens alles etaleren in een kast, maar je zit altijd met het probleem dat je om de zoveel tijd toch weer alles moet veranderen
voor lopende reeksen. En de oplossing van hier en daar wat extra ruimte tussen te laten is ook niet zo mooi.
Ook zijn er te weinig complete Nl-reeksen om enkel deze uit te stallen.

Ik zie Brook al heel zijn verzameling opschuiven omdat er van een bepaalde reeks weer wat nummers zijn bijgekomen. :oops:


PS: Brook, je kan mss een manga-bibliotheek beginnen :wink:
Last edited by PrIEsTER on Wed Aug 10, 2011 20:37, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

Marv wrote:Mijn excel skills zijn vrij bagger hoor. :D
Ik heb nog basic Excel gehad op unief erna dus nu zou ik het mss wel kunnen maar die tijd steek ik er niet meer in.
Data -> Sorteren -> Sorteren op <Kolom X>

Het is niet moeilijker dan het kleurtje veranderen. ;)

Post Reply