Mijn reeksen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

leuke lijst, maar waarom heb je van zoveel series maar 1 boek? weet je nog niet zeker of je de rest gaat aanschaffen of wil je gewoon zoveel mogelijk verschillende series?

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Mijn reeksen

Post by SilverOwls »

Weertangel wrote:leuke lijst, maar waarom heb je van zoveel series maar 1 boek? weet je nog niet zeker of je de rest gaat aanschaffen of wil je gewoon zoveel mogelijk verschillende series?
Dat zijn meestal dan van die random boekenfestijn aankopen. Voor 2 euro kan je niet misgaan. :P
Kzou eens dringend een paar series moeten afronden
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

Leuke lijst Axushate.
Vooral de nl-manga's zullen er veel van ons appreciëren.
Hoplijk ga je die later aanvullen.
Image

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Mijn reeksen

Post by flandrian15 »

Sinds ik nieuw ben hier zal ik mijn reeksen ook maar eens opsommen:
op nummer 1 mijn favoriete manga of all time:
One Piece
en daarna:
Berserk
Gantz
Fullmetal Alchemist
Beelzebub
Hunter x Hunter
Naruto
Katekyo hitman REBORN
Battle Royal
Hakitate Japan
Hellsing
Blood+
Hack/
Death note
Bakuman
Buddha
Ode aan Kirihito
Monster
19th century boys
20th century boys
Rurouni Kenshin
Toriko
Highschool of the dead
Bamboo blade
JoJo's Bizarre adventure
Bo Bo Bobobo bobo
Code Geass: Lelouch of the rebellion (Brilliant, echt, ik wou dat Kana dit uitbracht!)
Soul Eater
Fairy Tale
Samuria deeper kyo
Nabari no Ou
Dragonball
Worlds strongest diciple Kenichi
Yu Yu Hakusho

Ik zal ook nog wel andere reeksen gelezen hebben/bezitten maar ze schieten me nu niet direct te binnen.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Mijn reeksen

Post by SilverOwls »

Leuke lijst. Er zitten ook wel een paar series tussen die ik ook zou willen hebben :P
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

In welke talen lees je?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

Leuke lijst, Flandrian.
De meeste reeksen die je hebt zijn reeksen die ik ook graag volg.
Toch blij dat je ook series zoals Berserk, Katekyo Hitman Reborn, 20th CB, enz. leest.
Je hebt zo te zien dezelfde smaak als mij.
Image

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Mijn reeksen

Post by flandrian15 »

Ik lees Engels, Nederlands en af en toe Frans maar mijn frans is niet zo geweldig maar goed genoeg om manga te snappen :D Ik heb ooit, in een ver verleden Japans proberen te leren maar met weinig succes. . . :oops:

@ Brook500: Ik ben echt een seinen/shonen fan, de andere genres zeggen me niet echt veel, na One Piece is trouwens Berserk mijn nummer 2 zonder enige twijfel en FMA op een stevige derde plaats. Alleen jammer dat de serie afgelopen is.
Trouwens, als ik zowat dezelfde smaak heb als jou mag je me altijd ook tips geven voor reeksen die ik nog niet ken of nog niet heb gelezen !

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

flandrian15 wrote:Ik lees Engels, Nederlands en af en toe Frans maar mijn frans is niet zo geweldig maar goed genoeg om manga te snappen :D Ik heb ooit, in een ver verleden Japans proberen te leren maar met weinig succes. . . :oops:

@ Brook500: Ik ben echt een seinen/shonen fan, de andere genres zeggen me niet echt veel, na One Piece is trouwens Berserk mijn nummer 2 zonder enige twijfel en FMA op een stevige derde plaats. Alleen jammer dat de serie afgelopen is.
Trouwens, als ik zowat dezelfde smaak heb als jou mag je me altijd ook tips geven voor reeksen die ik nog niet ken of nog niet heb gelezen !
Ik zie dat je Air Gear nog niet hebt. Dat is ook wel een aanrader, want Oh! Great zijn art is gewoonweg prachtig. Ikzelf moet ook nog wel Tenjho Tenge lezen van deze mangaka, maar dat moet blijkbaar ook een goede reeks zijn.
Ik zie dat je Fairy Tail aan 't volgen bent. Dan zal Hiro Mashima's eerste mangareeks Rave je misschien ook wel boeien.
Als seinenreeks kan ik je ook misschien Vagabond aanraden.
Als je nog graag enkele reeksen wilt horen, laat maar iets weten.
Image

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Mijn reeksen

Post by flandrian15 »

Brook500 wrote:
flandrian15 wrote:Ik lees Engels, Nederlands en af en toe Frans maar mijn frans is niet zo geweldig maar goed genoeg om manga te snappen :D Ik heb ooit, in een ver verleden Japans proberen te leren maar met weinig succes. . . :oops:

@ Brook500: Ik ben echt een seinen/shonen fan, de andere genres zeggen me niet echt veel, na One Piece is trouwens Berserk mijn nummer 2 zonder enige twijfel en FMA op een stevige derde plaats. Alleen jammer dat de serie afgelopen is.
Trouwens, als ik zowat dezelfde smaak heb als jou mag je me altijd ook tips geven voor reeksen die ik nog niet ken of nog niet heb gelezen !
Ik zie dat je Air Gear nog niet hebt. Dat is ook wel een aanrader, want Oh! Great zijn art is gewoonweg prachtig. Ikzelf moet ook nog wel Tenjho Tenge lezen van deze mangaka, maar dat moet blijkbaar ook een goede reeks zijn.
Ik zie dat je Fairy Tail aan 't volgen bent. Dan zal Hiro Mashima's eerste mangareeks Rave je misschien ook wel boeien.
Als seinenreeks kan ik je ook misschien Vagabond aanraden.
Als je nog graag enkele reeksen wilt horen, laat maar iets weten.
Wel, dat is zeker interessante informatie allemaal. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik Air Gear voor een groot deel gelezen heb maar mijn interesse voor de reeks is wat gestorven na verloop van tijd. Zo gaat dat nu eenmaal he.
Ik denk dat ik ook ooit aan Rave begonnen ben maar ik herinner me het niet meer zo goed dus dat zal ik zeker nog eens opzoeken en ik vind Seinen geweldig dus het volgende op de lijst zal dan ook Vagabond zijn. Veel van gehoord, nooit aan begonnen

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Mijn reeksen

Post by flandrian15 »

Brook500 wrote:
flandrian15 wrote:Ik lees Engels, Nederlands en af en toe Frans maar mijn frans is niet zo geweldig maar goed genoeg om manga te snappen :D Ik heb ooit, in een ver verleden Japans proberen te leren maar met weinig succes. . . :oops:

@ Brook500: Ik ben echt een seinen/shonen fan, de andere genres zeggen me niet echt veel, na One Piece is trouwens Berserk mijn nummer 2 zonder enige twijfel en FMA op een stevige derde plaats. Alleen jammer dat de serie afgelopen is.
Trouwens, als ik zowat dezelfde smaak heb als jou mag je me altijd ook tips geven voor reeksen die ik nog niet ken of nog niet heb gelezen !
Ik zie dat je Air Gear nog niet hebt. Dat is ook wel een aanrader, want Oh! Great zijn art is gewoonweg prachtig. Ikzelf moet ook nog wel Tenjho Tenge lezen van deze mangaka, maar dat moet blijkbaar ook een goede reeks zijn.
Ik zie dat je Fairy Tail aan 't volgen bent. Dan zal Hiro Mashima's eerste mangareeks Rave je misschien ook wel boeien.
Als seinenreeks kan ik je ook misschien Vagabond aanraden.
Als je nog graag enkele reeksen wilt horen, laat maar iets weten.
Wel, dat is zeker interessante informatie allemaal. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik Air Gear voor een groot deel gelezen heb maar mijn interesse voor de reeks is wat gestorven na verloop van tijd. Zo gaat dat nu eenmaal he.
Ik denk dat ik ook ooit aan Rave begonnen ben maar ik herinner me het niet meer zo goed dus dat zal ik zeker nog eens opzoeken en ik vind Seinen geweldig dus het volgende op de lijst zal dan ook Vagabond zijn. Veel van gehoord, nooit aan begonnen

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

Nou, ik ben niet zo'n super kenner als de meeste hier qua manga, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb kan ik je 2 series aanraden(aangezien je van shonen vooral houdt)
Gunsmith Cats. de orginele, niet Burst, echt de moeite waard, verdomd goede art en aktie, leer je ook wat over wapens.(check mijn review maar)
then tweede, Medaka Box, een goede humor/aktie serie die zich vooral op school afspeelt, hij is nog niet vertaalt, dus alleen online te lezen.

Dus check ze maar uit! :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

En we hebben een thread voor aanraders. Speciaal voor dit doel gemaakt.
viewtopic.php?f=4&t=1178

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Mijn reeksen

Post by Jarus »

Weertangel wrote:Nou, ik ben niet zo'n super kenner als de meeste hier qua manga, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb kan ik je 2 series aanraden(aangezien je van shonen vooral houdt)
Gunsmith Cats. de orginele, niet Burst, echt de moeite waard, verdomd goede art en aktie, leer je ook wat over wapens.(check mijn review maar)
then tweede, Medaka Box, een goede humor/aktie serie die zich vooral op school afspeelt, hij is nog niet vertaalt, dus alleen online te lezen.

Dus check ze maar uit! :D
Ik moet zeggen dat je me nu een beetje teleur stel mijn vriend.
Je hebt JOU serie niet genoemd als aanrader foei toch :lol:
NeeNee wrote:En we hebben een thread voor aanraders. Speciaal voor dit doel gemaakt.
viewtopic.php?f=4&t=1178
En doe even wat de jonge dame zegt A.U.B. :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

Nou, hij is meer voor Shonen en Mijn serie is dat niet, en ja, ik was die thread even vergeten(soms moeilijk om alles in te gaten te houden..)

Post Reply