Mijn reeksen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Mijn reeksen

Post by barbapapa »

Ik verzamel ook nog nauwelijks lange series; ik lees er wel nog een paar online, maar wat ik koop is vaak niet langer dan een 5-tal volumes. Op dit moment heb ik enkel een uitzondering gemaakt voor Twin Spica. Al zijn dat er ook maar 16, in vergelijking met de shounen-giganten.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

Ik lees juist graag lange series. :) Maar ze zijn een beetje op.
Tamara wrote: Het probleem van lange series is tegenwoordig dat je er niet zeker van kunt zijn dat je ooit het einde zult lezen. Dan bedoel ik niet alleen dat het Nederlandse Glenat zo verdomd langzaam is, maar ook de cancelitus-epidemie in het Engelse taalgebied. In Frankrijk en Duitsland is het natuurlijk ook niet allemaal rozegeur en maneschijn, die zitten ook met een verzadigde markt. Bij de grootste uitgevers kun je zelfs een soort van kannibalisme detecteren. Hun eigen series moeten vechten om dezelfde ruimte in de winkels.

Eh, maar goed, ik word blij van korte series, want die hebben een grotere kans om volledig uitgegeven te worden :D
Dat niet alleen, het is ook nog eens de vraag of die series in Japan wel ooit het einde zullen zien. Zoals Bleach nu vooruitgaat begin je je af te vragen of er de volgende 10 jaar nog iets opgelost gaat geraken.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Mijn reeksen

Post by Hercule »

Gintama is een leuke en lange reeks.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

^ Niet helemaal mijn stijl, helaas.

Ik heb mijn lange reeksen graag iets serieuzer. Of wordt het verder in de reeks minder komedie?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Niet helemaal mijn stijl, helaas.

Ik heb mijn lange reeksen graag iets serieuzer. Of wordt het verder in de reeks minder komedie?
Ik heb Gintama tot aan volume 17 gelezen & ook een groot deel van anime gezien (bij de anime ben ik zelfs nog verder dan de manga).
Van Gintama moet je het eenmaal wel voor de humor hebben. In 't begin zijn er eigenlijk weinig serieuze battles.
Maar hoe langer de reeks vordert des te meer battle-arcs er in voorkomen.
1 van mijn favoriete blijft de Benizakura-arc (begint wel pas rond deel 10 :? ).
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Mijn reeksen

Post by Tamara »

Maar let er wel op, die gevechten slaan vaak nergens op. De conflicten, de motivaties, de aanvallen... het blijft humor. Daarom blij ik het ook lezen. De humor houdt het vers!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

ook ff foto'tjes van mijn collectie showen:D
zijn er 493 nu:P

Mn rechter kast:
Image

Close up's:
Image
Image

Mn linker kast:
Image

Close up's
Image
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Brook500 »

Leuke verzameling, Donkey.
Die Tezuka's staan er wel heel mooi. :D En je hebt precies veel One Piece staan.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

Brook500 wrote:Leuke verzameling, Donkey.
Die Tezuka's staan er wel heel mooi. :D En je hebt precies veel One Piece staan.
hehe dankje:D mn tezuka's zijn ook een beetje een altaar:P
en tjaa One Piece is mn favoriete serie, toen ik stopte met manga waren we bij 21, vorige zomer nog wat bijgekocht (had een korte opleving:P)
en nu weer flink wat, maar loop nog steeds ver achter:(
njaa komt vanzelf weer als ik eindelijk een baantje vindXD

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Bart »

Het - niet erg subtiel - uitgevlakte gedeelte werpt vragen op bij nieuwsgierige mensen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

Nieuwsgierige mensen moeten eens op Aniway gaan kijken. :wink:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

echt een grote verzameling, en veel losse delen zag ik ;)
Trouwens, ook een goede verzameling games!
hoop dat je ze allemaal wel eens hebt gespeeld, want het zijn allemaal grote titels,en zou zonde zijn alse je het niet gedaan had :(

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

Weertangel wrote:echt een grote verzameling, en veel losse delen zag ik ;)
Trouwens, ook een goede verzameling games!
hoop dat je ze allemaal wel eens hebt gespeeld, want het zijn allemaal grote titels,en zou zonde zijn alse je het niet gedaan had :(
haha tuurlijk;) meeste games zijn weer verkocht of waren geleend, maar heb iets van 160 gespeelt, en klokte gemiddelt een uurtje of 40 per week in:P
dat 2 jaar lang dus ik heb heel wat afge-gamed:P
maar losse delen? dat valt toch wel mee? haat dat namelijk echt onweis:P

@ Bart : heb daar medicijnen liggen, doe er veder niet moeilijk over, maar dat plaats ik niet zomaar voor iedereen op het net;)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

Nou, dat zijn er behoorlijk wat! ikzelf heb ongeveer 4-5 jaar lang WoW elke dag gespeeld, en tussendoor nog meer novels en comics gelezen dan mijn hele familie in 2 jaar leest!(en ik heb een grote familie :) )

en ik zie inderdaad hier en daar wat incomplete series, of ze staan gewoon compleet door elkaar.

En waarom leg je medicijnen in een boekenkast??? die bewaar je in het keukenkastje.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

Weertangel wrote:Nou, dat zijn er behoorlijk wat! ikzelf heb ongeveer 4-5 jaar lang WoW elke dag gespeeld, en tussendoor nog meer novels en comics gelezen dan mijn hele familie in 2 jaar leest!(en ik heb een grote familie :) )

en ik zie inderdaad hier en daar wat incomplete series, of ze staan gewoon compleet door elkaar.

En waarom leg je medicijnen in een boekenkast??? die bewaar je in het keukenkastje.
incomplete series ja, flink wat, ben er 2 jaar uit geweest...
losse delen, bijna niet, er zitten alleen in een paar series wat gaten door het boekenfestijn...
en mn medicijnen liggen daar omdat ik ze elke ochtend en avond slik, loop ik niet steeds naar beneden voor...

Post Reply