Mijn reeksen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Mijn reeksen

Post by Hinote »

Een lijst in excel met kleurencode heb ik ook. Ik denk niet dat opsplitsen in kolommen voor mij nodig is sinds mijn collectie overheersend Frans is.

3/4 van mijn manga zitten in een doos. Eigenlijk zou ik bij elke doos een brief moeten achterlaten waarop staat wat erin zit. Want nu moet ik telkens elke doos opendoen als ik een bepaalde manga wil herlezen. :(

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

Tamara wrote:Mjah, ik heb eens geprobeerd zo'n lijst te maken, maar bij 'c' gaf ik het op. Ik houd het wel bij mijn spreadsheetje met het overzicht van mijn verzameling.
zelfde hier, heb een maand gelezen een begin gemaakt om er een php database van te maken (voor de mensen die niet weten wat php is, het een scripting taal voor websites die je website met een database laat comuniceren) maar heb uiteindelijk besloten dat het invoeren van alle manga te veel werk was (njaa was al op de helft daar niet van:P)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re:

Post by barbapapa »

barbapapa wrote:engelse reeksen die ik koop/heb:
Naruto
Bleach
One Piece
I''s
Eyeshield 21
SaiKano
Evangelion
FLCL
Ai Yori Aoshi
Love Hina
Mahoromatic
Beck
Negima
Genshiken
Dr. Slump
Yotsuba&!
Cromartie High School
reeksen die ik nog ga kopen:
Death Note
Midori no Hibi
Blame!
reeksen die ik gelicenseerd wil:
Yokohama Kaidashi Kikou
Yakitate!! Japan
School Rumble

nederlandse reeksen:
Dragonball
Say hello to Black Jack
en binnenkort 20th Century Boys

heb hier ook 2 japanse mangas:
Beck v13 (zat LE cd bij)
Ranma 1/2 v14 (gratis gekregen)

en ook ooit es frans v7 van Dr. Slump gekocht met korting toen die nog niet in het engels was gelicenseerd =p
Voor de lol nog es mijn eerste post quoten; om te zien dat er nog nauwelijks iets overeenkomt.

Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Mijn reeksen

Post by Weertangel »

Kun je niet beter Myanimelist gebruiken? ziet teminste beter uit.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Mijn reeksen

Post by barbapapa »

Ik heb een MAL profiel; maar ik vind het zelf bijhouden in een tekst-bestandje overzichtelijker voor reeksen die ik bezit.
En dat iets beter uitziet is relatief.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

Ik plaats nu enkel foto's is best een lange lijst als ik alles getypt hier neerzet, als iemand wil weten wat er precies in de kast staat stuur me een PM en ik stuur je mn spreatsheet.

De teller staat nu op 627, al missen er iets van 18 op de foto.

Totaal plaatje (YAY voor de nieuwe 40cm breede billy, net vorige week er tussen gezet. Werd hoog tijd, met alle manga die dubbel stond)
Ik zie dat hier in de middelste en rechterkast de onderste plank weg vallen, maar die kan je wel zien in de andere foto's
Image
Rechterkast (met een plak met games)
Image
Middelste kast (hier staat een set ongesorteerd omdat ik die nog moet lezen)
Image
En de linker kast (aka One Piece altaar:P)
Image

Als er meer mensen zijn die een foto willen plaatsen van hun huidige collectie zou ik het heel erg leuk vinden:) (vind het ook altijd leuk om te zien hoe mensen hun manga opbergen)

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Mijn reeksen

Post by Fakie »

zal eens een foto'ken trekken van mijn kast .. jij hebt zowat 1,5x meer manga's als mij :)
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

* als ik ;P

En ik heb nog steeds het gevoel dat ik amper de helft van de manga's die ik wil hebben, ook daadwerkelijk heb:P (en dat is afgezien van lopende reeksen, waar ik moet wachten op nieuwe delen)

Tof dat je foto's maakt!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:En ik heb nog steeds het gevoel dat ik amper de helft van de manga's die ik wil hebben, ook daadwerkelijk heb:P (en dat is afgezien van lopende reeksen, waar ik moet wachten op nieuwe delen)
Dat gevoel gaat nooit meer weg. Als je eenmaal onder de vloek gevallen bent, ben je verloren. :mrgreen:

Welke reeksen wil je nog allemaal hebben?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Mijn reeksen

Post by barbapapa »

The Donkey wrote:* als ik ;P
dude, serieus? :p

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Mijn reeksen

Post by The Donkey »

NeeNee wrote: Dat gevoel gaat nooit meer weg. Als je eenmaal onder de vloek gevallen bent, ben je verloren. :mrgreen:

Welke reeksen wil je nog allemaal hebben?
Nja, is ook veel reeksen die waar ik erg achter loop, neem Claymore bijv. het was een van de eerste reeksen die ik las, vond het geweldig en kon het in die tijd zeker rekenen als een van mn favoriete series. Nu heb ik tot en met deel 14 staan en die heb ik gekocht toen die uit kwam. Ik denk dat het een goede 3-4 jaar terug was:P Dus tja, op die manier kom ik zo aan 300 manga;s puur om de huidige series bij te werken. (bleach loopt erg ver achter, eyeshield 21 mist 10 delen, hikaru no go heb ik maar tot en met deel 6, yuyu hakusho en slam dunk liggen mijlen ver achter).

Afgezien van die reeksen wil ik nog een grote klap met reeksen/werken van tezuka hebben, al valt de prijs mee als je ze kan vinden, dus tja dat is nog redelijk te overzien. Nieuwe reeksen, is voornamelijk wat jullie aangeraden hebben, ik ben erg blij met Attack on Titan en wil sowieso Vinland Saga en Black Lagoon nog eens kopen (+ nog een aantal waar ik nu even de titel van kwijt ben). En dan heb je nog de reeksen die ik altijd heb willen lezen, maar wat financieel nooit paste:P Berserk, Vagabond, Fairy Tail, en vast nog wel een paar.

Denk dat het grote aantal manga's dat ik wil zit in de reeksen waar ik 1 to 5 delen van heb. Reborn!, yakitate japan, o-parts hunter, yotsuba&!, Air gear, bobobo, the drifting classroom. En dan vergeet ik nog even voor het gemak dat er zat series zijn geweest over de jaren die ik wel graag had willen lezen maar niet aandurfde (kosten te hoog voor iets waar ik geen idee van had of ik het leuk zou vinden), maarja nu ligt het wat anders, een eerste deel van een serie kopen om het uit te proberen vind ik wel prima (online lezen is toch klote, dan support ik liever de uitgevers die de moeite nemen om het te drukken)

@ barbapapa: haha, ja ik weet dat ik mn mond had moeten houden, maar ik vind dat echt de meest hinderlijke fout die gemaakt word in de nederlandse taal en hij komt o zo vaak langs (jammergenoeg is mijn taal ook verre van perfect;))

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mijn reeksen

Post by NeeNee »

Niet gedacht dat het ooit zou gebeuren, maar op dit moment heb ik zo’n beetje het gevoel dat ik de meeste goede reeksen al heb... Niet dat ik geen nieuwe meer tegenkom die mij kunnen bekoren, maar ik heb eigenlijk niet echt een lijst meer van manga die ik hebben wil.

Maar ik heb er dan natuurlijk ook al een paar duizend in de kast staan. :mrgreen:

Post Reply