Your first manga

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Your first manga

Post by lambardi2 »

Nou laten we eens zien met welke manga iedereen zowat begonnen is!

Mijn eerste manga is Love Hina

ik weet nog dat ik in de SDT binnen stapte en wanhopig tussen al die manga's aan het kijken was naar iets leuk!

Eigenlijk weet ik nog altijd niet waarom ik Love Hina heb uitgekozen maar ik weet wel dat door deze manga ik de week daarna al in Bezit was van

Chobits, I's, Ai Yori Aoshi... 8) :D
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Dragonball, 2 eerste nederlandse boekskes ooit van opgepikt en was direct verkocht... al wist ik nie da het manga heette
tijd later wist ik het wel, en toen 14 volumes Love Hina gekocht op archonia :p ... das nu dik jaar geleden al

akira_
Posts: 12
Joined: Sun Nov 27, 2005 13:56
Contact:

Post by akira_ »

begonnen met manga van battle royale

kvolgde al een tijdje anime en kwas benieuwd naar de mangas dervan maar toen ik in gent rond liep voor manga te kopen was het een ietwat kale reis, zware teleurstelling dat ver alles in het frans was, het enigste wat ik vond, en kende, was battle royale.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

akira_ wrote:begonnen met manga van battle royale

kvolgde al een tijdje anime en kwas benieuwd naar de mangas dervan maar toen ik in gent rond liep voor manga te kopen was het een ietwat kale reis, zware teleurstelling dat ver alles in het frans was, het enigste wat ik vond, en kende, was battle royale.
Ah de goeie oude Battle Royale!!

Ben er ook twee jaar geleden ofzo mee begonnen!

En ik zit nog maar aan manga zes :D
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

ik ben begonnen bij het lenen van DB en Ranma. Mijn eerste aankoop was waarschijnlijk kenshin. En toen was het hek van de dam.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Toen ik dragonballz-freak was zag ik dragonballboekskes liggen de gobelijn en ik: oh cool, dragonballstrips. Ik had die dan gekocht.
Mijn 2de oudste broer was zich de hele tijd druk aan het maken dat ik te
jong was omdat te lezen door die ecchiegrappen XD Dan kocht ik ze maar stiekem om van zijn gezeik af te zijn. :P Ik had toen maar 6 db-boekjes in totaal gekocht want een vriend van me verzamelde ze ook en ik leende ze dan van hem.

Mijn eerste manga waarvan ik wist dat het manga was, was inu-yasha 1/
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Mijn eerst manga waren die van Akira. Ik kocht deel 1 en was hooked. Ze waren vrij dik maar spijtig genoeg zijn ze in spiegelbeeld afgedrukt wat soms irritant is.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

allereerste manga was gamerz heaven khad bij archonia een deel dvd besteld en ik had er dan is een manga bijbesteld om te zien!de eerste manga's die ik in live-action kocht waren suikoden III en tsubasa reservoir chronicles en i never regreted it!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ranma 1/2, nu een 7 jaar geleden denk ik... toen nog in de Mekanik...

Niets dan goede herinneringen 8)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mijn eerste manga was de Franse Dragon Ball 1 die toen bij het SNIN spel 'Dragon Ball Z 2' werd gebundeld. De eerste die ik zelf kocht was Video Girl, toen nog bij 'La Boutique Toon' een postorder bedrijf in Frankrijk. Jeetje that brings us back in time :)
motivatiedip. help!

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

barbapapa wrote:Dragonball, 2 eerste nederlandse boekskes ooit van opgepikt en was direct verkocht... al wist ik nie da het manga heette
tijd later wist ik het wel, en toen 14 volumes Love Hina gekocht op archonia :p ... das nu dik jaar geleden al
zelfde verhaal maar enkele maanden later :p
Image

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Ooit, toen ik 10 was, was er op survival kamp in de Belgische Ardennen een 9 jarig knulletje, en wij jongetjes waren toen nog allemaal in de ban van Dragonball Z, en hij had deel 1 tot en met 10 van de manga(de Glénat versie) bij zich.

Mijn eerste gekochte manga was echter Naruto vol. 2, meegenomen door mijn moeder uit Amerika nadat ik de eerste 10 eps van Naruto had gezien( :( ) en het wel tof vond. De dag daarna bij Henk in Amsterdam Shaman King vol. 1 gehaald, en toen was het te laat voor mij... :P

User avatar
Menchi
Posts: 32
Joined: Fri Oct 31, 2003 21:46
Location: In my closet (And I'm not coming out!!)
Contact:

Post by Menchi »

Zoals Rino is het bij mij begonnen met Ranma 1/2. Ik ontdekte de SDT in Brussel, en kocht in paar maanden tijd de hele collectie van Ranma. Ik herinner me nog dat ik de laatste 5 manga's heb gelezen toen ik in Engeland zat toen de opnames van Robot Wars Extreme 2 bezig waren. Van een contrast gesproken.
2e reeks was High School Kimengumi. (Dankzij goede Club Dorothée herrineringen), en toen begon het helemaal....
Miss Yukari. Please stop. Please stop. Will you please-
I'm sorry. I'm sorry. It's all over! I'm gonna die!
AAAAH! Grandpa! Grandpa! Watch out!

Chiyo-chan after a ride in the Yukari-mobile

http://www.menchis-basket.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Heb je meegedaan aan Robot Wars Extreme? :shock:
(Ik hoop dat dit geen domme vraag is. )
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Marv wrote:Heb je meegedaan aan Robot Wars Extreme? :shock:
(Ik hoop dat dit geen domme vraag is. )
Hij cosplayde als robot 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Post Reply