Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

Ash Ketchum wrote:Astro Boy 7, 13 t/m 16, 18 t/m 19

Leuke Astro Boy verhalen. Hoewel ik wel snap waarom Tezuka alle verhalen door elkaar heeft gegooid, is het toch irritant steeds weer te bedenken in welke context je het verhaal moet lezen. Vooral het wel en niet verschijnen van Uran en Cobalt is gewoonweg verwarrend.

Maar ik vind de verhalen Blue Knight en Black Looks/Lux heel erg leuk, geen wonder dat ze geremade werden voor het GBA spel. Nu is het weer spannend net, aangezien Astro na zijn vernietiging door dr. Tenma is gemaakt tot een machtwelluste robot die het niet echt meer op heeft met mensen.
Ik ben redelijk nieuw in het manga-wereldje; en vroeg me af of dat het toeval is dat in verschillende reeksen dezelfde namen terugkomen.

Dr. Tenma is ook het hoofdpersonage in Monster. En er zijn er nog die ik tegengekomen ben in die paar reeksen die ik nog maar gelezen heb; maar ik kan er niet meteen opkomen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Natuurlijk is het niet raar dat je sommige namen vaker tegenkomt, dan zijn het gewone Japanse namen.

Met Tenma is het ietsjes anders, dat is geen gewoon woord. Tenma betekent hemels paard en wordt gebruikt als vertaling voor Pegasus. In de Astro Boy manga wordt dat nog doorgetrokken dat Dr. Tenma geboren is in het jaar van het paard, de school waar hij van afgestudeerd is heeft paard in zijn naam en nog meer.

Ik vermoedt dat Urasawa de naam enigzins van Astro heeft. Urasawa heeft in ieder geval wat met Tezuka, gezien zijn manga Pluto, dus het zou me niet verbazen.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Azumanga Daioh 3


Het gaat lekker door zoals de vorige twee...Soms hilarische momenten soms flauwe vertalingen....Osake die zegt " Wist je dat de gemiddelde Turk kleiner was dan een Japanner" Dat zegt ze voor een spelletje dat de mensen wel kennen die de anime hebben gezien maar daar is de zin zoiets als " Wist je dat een slak een zoogdier is ofzoiets"...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Tokyo Tribes 1
Geweldig :D ! De sfeer, het verhaal, de Engelse vertaling zelfs, allemaal is het zo heerlijk. Die hele gangster sfeer komt perfect over.

Abenobashi 1
Op het moment dat een serie tijdens het verhaal zelf begint over Copyright schendingen, en er vervolgens een Shee(Char parodie komt) komt met een Mobile Suit dat.. daarbeneden kan ''Groeien'', of een EVA 01 waarvan de professor zegt dat het mag, omdat de show van dezelfde makers is, dan weet je dat het goed zit. Over de top hilariteit!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Meh, bij Abenobashi, zowel manga als anime, heb ik steeds het gevoel van 'net niet'. Ik wil het zo graag vergelijken met Excel Saga, maar Abenobashi haalt zo zelden dat niveau dat het eigenlijk niet eerlijk is.

De manga gaat wel een stuk verder dan de anime (niet kwa plot, kwa het soort inhoud), dat was wel verrassend (of juist niet) om te zien.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

[quote="Giel"]Tokyo Tribes 1
Geweldig :D ! De sfeer, het verhaal, de Engelse vertaling zelfs, allemaal is het zo heerlijk. Die hele gangster sfeer komt perfect over.

/quote]

Goed gezegd :) .

Check de anime ook eens :D .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Ja, ik zag dat Episode 1 van Tokyo Tribe 2 uit was, maar wat moet ik daarvan verwachten? En ik kon Tokyo Tribe nergens vinden voor de rest.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Giel wrote:Ja, ik zag dat Episode 1 van Tokyo Tribe 2 uit was, maar wat moet ik daarvan verwachten? En ik kon Tokyo Tribe nergens vinden voor de rest.
Tokyo Tribe 2 is de officiele naam, in het Engels noemt die gewoon Tokyo Tribe zonder de 2...

Dus de anime van Tokyo Tribe 2 is net zoals de Engelstalige manga van Tokyo Tribe...XD..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Astroboy 12.

Hier vond ik het soms té langdradig...

Maar over het algemeen was het weer heel aangenaam om te lezen...

Ik hou er echt van..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Langdradig? 12 vind ik zelf juist een van de betere delen. Alle verhalen zijn leuk, Roboids (deed me denken aan 's Wereld Sterkste Robot), het gevecht tussen Astro en Cobalt, dat detective-achtige verhaal met Higeoyaji, allemaal erg leuk IMHO.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ash Ketchum wrote:Langdradig? 12 vind ik zelf juist een van de betere delen. Alle verhalen zijn leuk, Roboids (deed me denken aan 's Wereld Sterkste Robot), het gevecht tussen Astro en Cobalt, dat detective-achtige verhaal met Higeoyaji, allemaal erg leuk IMHO.
Astro en Cobalt vond ik ook wel goed...Maar ik denk dat ik mss teveel Astro heb gelezen en gekeken de laatste dagen...

Het marsmannetje gedeeltje vond ik minder dat was toch deze volume..

Roboids was wel leuk ja XD..

Boeddha 2

Schitterend!!!

Ohhhh!.....Nog vijf maanden wachten voor het volgende deel...Oh ik kan echt ni wachte XD..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Katsu 11
Niet even sterk als Rough misschien, maar toch enorm leuk leesvoer. Ook de emoties komen sterk opzetten door het bekijken van de video waarin Katsu's twee vaders het tegen lkeaar opnemen... Adachi is God.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Le journal intime de Sakura 1-2
Sakura Diaries oftewel Sakura Tsuushin is natuurlijk hét meesterwerk van U-Jin - en nu eindelijk te lezen in het Frans (anime verkrijgbaar bij Dybex). De nieuwe uitgeverij Iku Comics (bestaande uit mensen van Asuka en Soleil) zal zich richten op ecchi en hentai reeksen en dit moet hun paradepaardje worden. Eerste volume is pretty shitty maar na verloop van tijd word je wél meegezogen in het verhaal dat bij momenten doet denken aan Video Girl qua persoonlijkheid van de personages. Het basisidee heeft dan weer meer weg van Love Hina gezien het hoofdpersonage niet slaagt in z'n toegangsexamen voor de universiteit. Dit alles met de nodige spicey scenes - en dus wel 16+.

Initiation 3
Blijkt dat het verhaal pas nu echt losbarst met de komst van boeddha op het eilandje. Echt wel sterk de plotwending die hier plaatsvindt.

Berserk 16
Guts wordt gemarteld. zomg! can"t be happening! Ben benieuwd of ik deze arc beter zal vinden in manga dan in scans, bij dit volume was dat in elk geval reeds het geval.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:Initiation 3
Blijkt dat het verhaal pas nu echt losbarst met de komst van boeddha op het eilandje. Echt wel sterk de plotwending die hier plaatsvindt.
:?:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

rinosseros wrote:
Koen wrote:Initiation 3
Blijkt dat het verhaal pas nu echt losbarst met de komst van boeddha op het eilandje. Echt wel sterk de plotwending die hier plaatsvindt.
:?:
Moet natuurlijk 'Rivage 3' zijn. Gelukkig is daar nog ons aller rino :oops:
motivatiedip. help!

Locked