Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dragonball 69

Het gaat gewoon verder leuk maar veel te kort..

Azumanga Daioh 4

Wow...Bijna heel de manga zitten lachen van de humor die er in zit en dan op het einde voelde ik me droevig net zoals de personages...

Pff ik vind dat altijd zo triesig om een manga te eindigen maar bij deze had ik dat wel heel hard..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Yellow Hearts 1
Vermijden!

Suikoden III 6
Beter dan de voorgaande volumes.

Kimi wa pet 8
Veel beter dan de voorgaande volumes.

Hup, terug m'n bed in ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

eden v1:
niet echt zeker dat dit men ding is maar heeft wel een paar intressante refferenties inverband met religie en dergelijk!

soul eater v3:
een pak minder humoristisch dan de vorige volumes maar de reeks blijft goeie shounen literatuur!

Nagasarete Airantou v1:
leuke gangan reeks die een leuke mix heeft van ecchi humor en random humor!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rouge Passion
Weer een hentai manga maar dan wel veel beter dan Yellow Hearts.

20th Century Boys 20
De magie is in deze nieuw arc toch wat verdwenen. Te lang gerokken, Mister Urasawa!

Darling 5
Reeks die op z'n niveau blijft zonder uitschieters. Nog steeds gevoel van teleurstelling na het sublieme Ai suru hito.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Eden 13
Blijft moeilijk de finesses van het scenario onder de knie te krijgen en te houden vermits het allemaal zo complex is. Het trage releaseschema helpt niet Mister Endo!

Claymore 1
Zalige Berserk cloon met deze keer vrouw als leading personage. Had dit introductievolume al in scans gelezen en ben echt enorm benieuwd naar hoe de reeks zal evolueren.

H2 - 1
Rough is nog maar pas ten einde of er is al een nieuwe Adachi op de Franse markt. H2 is alweer een schot in de roos alhoewel het later wat teveel gefocust is op het baseball - sport waarvan ik geen kaas heb gegeten.
motivatiedip. help!

CygnusX
Posts: 1
Joined: Tue Oct 05, 2004 20:08

Post by CygnusX »

Mars

Dit is gewoonweg de beste romance manga die er bestaat (die ik tot nu toe gelezen heb). In tegenstelling tot in de meeste romance manga's komt het koppel al vrij vlug bij elkaar en komen ze menselijke volwassen problemen tegen, in tegenstelling tot de meeste romance mangas, waar de koppels enkel ruzie krijgen doordat ze niet met elkaar praten of gewoonweg alles kwaads geloven wat anderen over hun lief zeggen.

Ook is er veel evolutie in het verhaal en zijn er vele mooie mooie momenten om van te genieten. Ik ben enorm onder de indruk hiervan.

Voor de Mars fans, er is ook een echte drama serie van Mars uitgebracht.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

CygnusX wrote:...komen ze menselijke volwassen problemen tegen
:lol:


Excuseer, ik moet even lachen omdat vanaf een bepaald deel de problemen van de twee er zoooo over zijn dat het begint tegen te steken... nuja, mijn mening he :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Angel Heart 15
Weer enorm melig en mushy mushy maar daar heb ik me nu wel al overgezet. Het blijft leuk om lezen eenmaal je bezig bent.

Infirmerie après les cours 1-2
Enorm typisch qua shojo elementen. Niet slecht maar ik had er beter van verwacht door de enorme eloges die deze reeks krijgt toegeworpen op de Franse fora. Van dezelfde mangaka als het hier positief besproken X-Day.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Astroboy 13-14.

Het verhaal van Uran vond ik maar flauw...

Daarentegen het verhaaltje van de schrijver over hoe Uran tot leven kwam vond ik wel fijn..

The fight against the enormous snakes vond ik wel fijn zeker de oplossing alleen niet verwacht XD..Ik denk de meeste wel die het hadden gelezen...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Slangen? Je bedoelt zeker het verhaal met de slakken? Die was wel makkelijk, hoewel ik het inleidende gedeelte (dus met de klas) wel erg sterk vond.

Astro Boy 22

Verzameling van losse verhaaltjes, waarvan 3 niet eens echte Astro verhalen (gewone crossover verhaal, Black Jack verhaal en een kleine cameo). Daardoor wel het zwakste deel van alles wat ik van Astro heb gelezen, hoewel het verhaal van Black Jack wel erg sterk was, alsmede het afsluitende verhaal.

Maar goed, Black Jack is ook briljant. Als Viz nou eens die manga ging uitgeven in zo'n prachtige box als ze in Frankrijk hebben >.<

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Jups slakken.. :evil: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

SD Kyo 30

Wat een timing :? : ik vond het een zeer verwarrend volume, met in't algemeen weinig vaart, plotse opstoten, ineens humoristische gesprekken... een karikatuur van een typisch Kyo-volume.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Mär 1

Nice...Zeer entertained en vlot te lezen..

Die tekenstijl doet me iets en komt me bekend voor weet wel niet van waar..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Misschien omdat mär van dezelfde maker als Flame of recca (aargh ik kon iet op die titel komen ff allerlei sites bekijken maar ik vond het maar niet XD)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ah lol dat valt me totaal niet op XD..

Flame of Recca is wel veel serieuzer denk ik en heel gruwelijk met momenten ook beschikt het over een perseviteit of hoe schrijf je dat...

Mss beinvloed dat het wel de tekenstijl, ik zie niet direct dezelfde tekenstijl tussen Mär en Flame of Recca..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked