Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Enkidu
Posts: 1
Joined: Wed Dec 14, 2005 10:23

Post by Enkidu »

Ik heb eigenlijk geen idee waarom, maar ik vind Kyo best wel geweldig, alhoewel ik normaal shonen manga (bleach, naruto, black cat, DBZ) haat. Het wordt echt uitgerokken, maar het blijft interessant omdat ze steeds weer iets onthullen. Redelijk interessante personages, en grappige scenes houden het leuk voor mij.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik vond SDK enorm ergerlijk, en normaal ben ik zot van shounen.
Waarom? Hmm voor mij voelde het aan als een samenraapsel van stukjes verhaal, niet gemixt, en lauw geserveerd. Een shounen hoeft niet al te briljant te zijn, maar ik vond hem echt beneden alle niveau.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

ik zit aan SDK 26 nu. Wel, ik vind het best grappig : al die stereotiepe personages, ik-ruim-iedereen-op-die-in-mijn-weg-loopt-toestanden. De chaos is dikwijls niet de overzien (zeer veel personages met gelijkaardige namen, kubira, mekira, akira, akari,...), maar net daarom is het soms zo verrassend ! Naarmate de kliek rond Kyo wat vaster wordt, worden de conversaties ook een stuk grappiger.

Ik kan het niet voluit aanraden : ik ken er die het rotslecht vinden, en anderen die ze volume per volume verslinden.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Alice 19th 02

Beter dan de vorige manga....

Dragonball 33 en 34


Het begin van DBZ.....hopelijk blijft dit leuk...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Eerie Queerie 2

...*nosebleed*

Gravitation 7

OHGMYGODWTFISHIERAANDEHAND. Het hele verhaal word... gedraaid lijkt wel O_O

Pet Shop of Horrors 2+3

Hmm. Verhaal gaat een beetje meer over D ipv de dieren. Sorta a shame.

Death Note 4

...Say WHAT? ...I goddamn love L.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Flame of Recca 6-9
nice, my inner shounen likes
En Fuuko is een hete ;x

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

even mijn vakantielectuur bespreken:
fruist basket 4-5:
het begint een beetje repetief te worden. =/ Het stuk met hanajima en haar broer is wel hilarisch.

legal drug 1:
Verhaal moet nog op gang komen. Wel mooi getekend. =)

comic party 3:
Dit is echt lekker ontspannende lectuur en ook echt grappig bij momenten.

DNangel 3-4:
Ik snak naar meer. Riku en Daisuke zijn zo lief samen! Ik zat daar "iieeeh te lief go daisuke!"

inu-yasha 18:
romantisch maar wel een beetje saai (dit volume dan) bij momenten.

pas gelezen:

alice 19th 4&5:
het gaat nogal traag maar ik moet echt altijd lachen bij de grappen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Les Escadrilles de Nuage Vol 1:
Ik was onmiddelijk ingenomen door deze serie. De cover was energiek en sprak me wel aan. Het verhaal over luchtpiraten is wel cool. Maar heel het gedoe met dat poeder is nog niet volledig duidelijk. Ook krijg je een ultrakorte flashback die al wat insinueert maar niets zegt. De personages zijn wel mooi vormgegeven maar niets speciaals. Enige echte storend punt is de soms wat chaotische actie en het feit dat de personages soms androgyn lijken. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Flame of Recca 10
ok ben dus echt verkocht aan deze reeks nu; en het was mn laatste volume dat ik op scans lees, nu tot volgende week wachten tot ik aan een mini-marathon van 7 volumes mag beginnen TT_TT
Vooral de verborgen links tussen MÄR (een reeks die ik ook al zo graag lees) en deze maken het voor mij de moeite waard. Ook valt de vergelijking met YuYu Hakusho te maken, al vind ik dat Recca voorlopig een constanter niveau aanhoudt.
Art-gewijs begint het vrij slap, maar tegen het eerste tornooi is het al Anzai op zijn best.
én dan heb ik ook nog es sterk het gevoel dat Yakitate!! Japan enorm veel inspiratie uit deze reeks heeft gehaald voor zn grappen (bepaalde personages zoals Joker -> Pierrot, Kurei zn stiefpa -> Kirisaki Yuuichi, etc)
en ge weet allemaal hoe zot ik ben van Yakitate 8)

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

ok, da belooft niet veel goeds voor mijn spaarpot :/
Image

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Negima 1


Best wel een leuke manga maar ik zie veel te veel terug van Ken Akamatsu vorige manga Love Hina. :?

Ik heb veel liever minder echi zoals in de stijl van AI Yori Aoshi omdat daar meer romantiek in zit en daar hou ik van... :oops:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

lambardi2 wrote:Negima 1


Best wel een leuke manga maar ik zie veel te veel terug van Ken Akamatsu vorige manga Love Hina. :?

Ik heb veel liever minder echi zoals in de stijl van AI Yori Aoshi omdat daar meer romantiek in zit en daar hou ik van... :oops:
Int begin vond ik ook dat Negima te veel op Love Hina leek, maar als je verder leest verandert dat toch wel.
Maar er komt achteraf ook veel minder romantiek in (voor zover die er echt is in volume 1), en vooral veel actie.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

barbapapa wrote:
lambardi2 wrote:Negima 1


Best wel een leuke manga maar ik zie veel te veel terug van Ken Akamatsu vorige manga Love Hina. :?

Ik heb veel liever minder echi zoals in de stijl van AI Yori Aoshi omdat daar meer romantiek in zit en daar hou ik van... :oops:
Int begin vond ik ook dat Negima te veel op Love Hina leek, maar als je verder leest verandert dat toch wel.
Maar er komt achteraf ook veel minder romantiek in (voor zover die er echt is in volume 1), en vooral veel actie.
Nou ja echt romantiek is er niet bij Negima...maar ben toch blij dat het verbeterd na volume 1 omdat ik niet zo van series hou die veel op mekaar trekken....in mijn pika catalogus staat er dat er zeker al 13 uit zijn in Japan...als dit zo voort gaat weet ik niet of ik heel die serie ga uit doen..het blijft me mss niet zo boeien...Toen ik Love Hina las, las ik dat met heel veel plezier....Negima boeit me minder.... :?
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Kimi wa pet 5
Hasumi wilt trouwen en Momo wilt sex. Sumiré wordt alweer verscheurd door de keuzes die ze moet maken. Sterk volume met minder humor en een iets serieuzere ondertoon.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Vinland Saga ch7
Thorfinn, de kleine herrieschopper!
Mmmmmmore plz. 8)

Girlfriend 2
Dat was weer hete boel. :oops:

Tsugihagi Hyoryu Sakka ch1
Zeer veelbelovende manga die nog maar 12 weken jong is in Shounen Jump. Een soort hybrid van Hunter x Hunter, met zwervende schrijvers!

Locked