Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Ok. Ik ben nu bezig aan 6 en ook al vind ik het een geweldige reeks, het eerste kwart is toch iets te veel gebabbel. Het verhaal lijkt te stagneren. Maar met de rest van het verhaal in vooruitzicht lijkt dat nog wel goed te komen.
Vraag uit nieuwsgierigheid aan Turvy en Barbapapa: Hebben jullie dan de scanlations gelezen of de japanse versies? In het engels zitten ze nog maar aan 7 denk ik en of er franse uitgaves zijn weet ik niet. Kan ook dat zijn natuurlijk. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Mja, het gebabbel is nog leuk omdat het verhaal enorm boeit.
Wat veel minder is in de 2e helft van de reeks.

Ma kom, da ondervind ge beter zelf.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Na Death Note 1 vond ik het al veel blabla dat me eigenlijk niet interesseerde mss pak ik die reeks wel nog eens op maar mij deed het niet veel en nu trap ik op veel harten sorry.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

XD
gekke bacardi

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

rofl xD

ff bijkome...., als u het eerste deel al nie aanstaat zou ik het in de toekomst toch maar nie terug oppakken :p
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Death Note:
6de deel uit. Na het gepalaver in het eerste kwart is deel 6 toch nog goed gekomen. De plot werd zorgvuldig opgebouwd en met een paar leuke plotwendingen liet de finale me weer zitten met een flinke honger naar deel 7. Can't wait. ^^

En Barbapapa of Turvy: Mijn vraag uit mijn vorige post is nog altijd onbeantwoord. Scanlations, frans, japans,..? :wink:
En Lambardi: Ik zou er dan ook niet aan beginnen. Ook al wordt het spannender en spannender, het gepraat is essentieel voor de plot. Zolang het maar in tegenstelling tot het begin van 6, tot iets leidt.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Nou het kon met blabla beginnen en dan overgaan tot de actie...

Nou als het echt uitgerokken dus het verhaal gaat gewoon een super groot deel uit blabla bestaan?

Ja nee laat het dan maar geef me dan maar een leuke actievolle manga dan zo'n blabla manga.

Er zijn nog wel een soort van goede blabla manga zoals 20 th Century boys maar de die niet...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

Marv wrote:En Barbapapa of Turvy: Mijn vraag uit mijn vorige post is nog altijd onbeantwoord. Scanlations, frans, japans,..? :wink:
Japans natuurlijk ( ik toch ;) )

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

One Piece 427 : At last, Lucci gets owned! Niks te vroeg zeg. 8)
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

FMA 8

Wat een killercombo van tragedie, humor en actie. In één ruk uit en nu al een uur onophoudelijk in mijn achterhoofd. Which is nice. Het extra boekje 'Flame Alchemist' vond ik wel niet erg interessant.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Bleach 18

Eén van de stoerste Bleach-volumes tot nog toe. Fighting galore !
En dienen ouwen hoofd-kapitein is gewoon nen ongelofelijk farse pee (om het eens mooi te zeggen).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik heb eigenlijk geen tijd om manga's te lezen maar een volume van Gantz heb je zo snel uit dat dat nog net lukte. ;) Volume 16 leest lekker weg en in de laatste hoofdstukken staat er zelfs tekst (letters die echte woorden en zinnen vormen enz., geen kreten), een unicum. We naderen ook duidelijk het einde van een cyclus want we komen (unicum bis) zowaar wat te weten over de Gantzbol en z'n krachten bij het behalen van 100 punten.
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

DGray-Man 1:
Leuke manga die me wat doet denken aan FMA. Er was idd veel uitleg bij maar dat stoorde niet, ik vind het concept wel leuk en dit is echt een inleidend volume dat meer uitleg nodig heeft denk ik. Leuke personages ook.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Keishicho 24 - 6 - Laatste volume
Hahaha, hilarische afsluiter van deze - letterlijk en figuurlijk - ijzersterke reeks. Niet de manga van de eeuw, maar doordat de manga niet te lang uitgerokken wordt is dit voor liefhebbers van absurde humor verplichte kost.

Ik heb in de vlugte ook wat pagina's / chapter doorgenomen van Beet en Yotsubato en die waren heel aanlokkelijk! Hopelijk heb ik binnenkort wat meer tijd om te lezen! *craving for manga*
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Kochi Kame - Akimoto Osamu X Toriyama Akira

Een van de vele Kochi Kame specials die gemaakt zijn voor de 30ste verjaardag van de serie. Erg grappig, Ryo komt dan op z'n fietsje aan op Namekku en wilt Furiza bekeuren omdat hij fout geparkeerd staat met zijn ruimteschip XD

Locked