Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Rave 2-3
Een paar leuke elementen en gare personages; maar in het algemeen voelt het aan als een lauwe versie van One Piece. Ik zal misschien nog eens verder lezen als de zin er is, in de hoop het goede er in te vinden.

Suzuka 1-2
Begint enorm gelijk Love Hina, maar schudt zich rap van dat imago af met een meer volwassen aanpak. Gewoonweg, goeie manga.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Een hoofdstukje uit Pheromomania Syndrome van Ichiha gelezen.

Hotori Yagi wordt door haar uiterlijk vaak voor een jongen aanzien (vooral door haar grootte, de rest is redelijk vrouwelijk als ik het mag zeggen). Ze is stapelverliefd op haar jeugdvriend Keishi die dan weer het tegenovergestelde is: klein en tenger. Ze kan haar wilde fantasieën niet steeds bedwingen en dus slaat haar verbeelding wel eens op hol.
Bon, de rest is natuurlijk het uitspelen van personages tegen elkaar, enz, enz.
Verschijnt in Hana to Yume als ik me niet vergis.

Best wel een leuk verhaaltje, alhoewel één hoofdstukje natuurlijk wat weinig is om iets te beoordelen. Misschien dat het wat repetitief wordt op de duur, ik weet het niet. Maar dus in ieder geval was dit ene stukje heel leuk om te lezen :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

gunslinger girl 2 en 3.
vanaf de 3 gaat de manga een andere weg dan de anime.
ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat gaan.
nu heb ik vorige week de 4 vast gehad maar was in het frans hopelijk komt ie ook in het engels.
nu zit ik vast met manga.
alles gelezen en de opvolgers van mijn reeksen laten zich nog meer dan een maand op zich wachten.
mss het moment om een nieuwe reeks te beginnen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

RAVE 4
lol Griff.

To-LOVE-Ru ch5
De nieuwe van Yabuki Kentaro (Black Cat). Leuk weglezende 'love-comedy'.

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Nekomajin: Sympatiek zonder meer.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Dragonball 34-55
Eventjes alles tot de komst van Trunks herlezen ^^

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Black Cat 3-4
Het zijn de vrouwen die het hem doen voor mij in deze reeks. Eerst Kyoko, daarna Rinslet en vooral Eve terug 'in the picture'. Leest gewoon leuk weg.
Denk wel dat ik de officiële releases ga beginnen volgen, zo scans lezen is wel handig maar het mist toch wat, en het lijkt me wel een fijne reeks om elke 2 maanden naar uit te kijken. :) (+ ze zijn maar 6€, die SJ manga van Viz, I'm a sucker for that price)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

maharomatic v7: leuk zoals altijd de combi van aktie en ecchi!spijtig dat er nog maar 1 volume overschiet!btw barbapapa weet jij als bow ditama en Bunjuro Nakayama met een nieuw project zijn begonnen of niet?

jojo bizarre adventures v3[v15]: zoals altijd blijft hiriko' aparte tekenstijl me boeien en arc 3 is en blijft meesleepend leesvoer!maar 4 stand-users voorstellen in een volume vind ik nog altijd een riskante zet van hiriko!en hiriko's stijl van humor is op momenten enorm goor!!!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ginrai wrote:maharomatic v7: leuk zoals altijd de combi van aktie en ecchi!spijtig dat er nog maar 1 volume overschiet!btw barbapapa weet jij als bow ditama en Bunjuro Nakayama met een nieuw project zijn begonnen of niet?
Ik weet dat Bow Ditama wel met iets bezig is op het moment in Comic Gum, het magazine waar Mahoromatic ook in zat. Wel nog niks van scanlations ofzo...
Maar normaal doet die kerel vooral lolicon hentai, buiten de 'normale' dingen. :l

eerste reeks die je ziet staan hier is zn nieuwe: http://www.comicgum.com/00_story.asp

Kheb wel totaal geen idee hoe of wat.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dragonball 51-54.

Ik lees dat echt met plezier alleen altijd jammer dat ze zo snel uit zijn.

Ik heb nooit echt de serie gekeken (DBZ dan) dus ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de Nameks op aarde 8).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Death Note 01

Leuke manga met een leuk verhaal.

Ik vraag me wel af of het niet gaat vervelen na een tijd.

Maar eerst de rest lezen omdat te weten :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Random Walk 1
Ik vind hier weer iets meer de Yoshizumi van weleer terug na het mindere Ultra Maniac, maar toch vond ik Marmalade Boy en Mint na Bokura leuker om lezen. Ik meen mij in deze titels meer humor te herinneren.

Tensai Family Company 3
Alweer een enorm sterk nummer waarin ik weer meer de feel van het eerste volume in terug vind. De "weirdo's" blijven wat meer op de achtergrond om het "genie" volledig tot z'n recht te laten komen ;)

Touch 6
Adachi blijft een meester en dat toont zich ook hier weer. Minami blijft bij haar liefdesverklaring terwijl Katchan de show steelt op het baseballveld. Tatchan blijft wat verweesd achter. Volgend volume wordt... yikes!!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

1945
Leuke manga, ik vond het persies de 'kleine zus' van Adolf van Tezuka. Beetje lichter, en door een vrouw geschreven maar wel tegen dezelfde achtergrond van het nazi-regime uit WO II.

Corduroy
Niet mijn genre manga. Weirde tekenstijl die nog het meest weg heeft van een slechte Matsumoto (Taiyo niet Leiji), en allerlei min of meer losstaande hoofdstukken die al even weird zijn. Voor de fijnproever van auteursmanga!
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:Weirde tekenstijl die nog het meest weg heeft van een slechte Matsumoto (Taiyo niet Leiji),
Oeioei, wat moet dat dan wel niet zijn :shock:

Moptje he :lol:

Heb Asatte Dance nog eens volledig gelezen (op uitzondering van deel 3 natuurlijk). Toch een magnifieke reeks hoor. En dat laatste deel... zo verschillend kwa sfeer, maar toch o-zo goed.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Yamato Gensouki 1-2
Yabuki Kentaro zijn debuutreeks ook maar eens gelezen. En ik heb me er goed mee geamuseerd, vrij spijtig dan ook dat het na 2 volumes al eindigt terwijl er duidelijk nog een verder verhaal achter is. Aan de positieve kant, moet ik nog het meeste van Black Cat lezen + kan ik momenteel ook genieten van zijn nieuwste reeks in Jump. 8)

Locked