Hunter x Hunter

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

hoe staat het er intussen mee?

want ik hoor overal dat dit zo'n goeie reeks is, maar ik heb er een hekel aan om aan iets te beginnen als ik niet weet of het ooit beëindigd zal worden.

volgens wat ik gevonden heb, zitten ze intussen aan 26 in het Japans en 24 in het Frans. enig nieuws over een eventueel einde van de reeks? of blijft hij nog een aantal jaren vrolijk verderdoen? :)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Hunter x Hunter

Post by Wimpuls »

Ik heb geen idee... Maar ik zou niet wachten om het te beginnen lezen. HxH is een belachelijk goeie shonen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Er zijn nog geen geruchten dat de reeks in het Nederlands uitgegeven zou worden? Want bij Betty Boop zitten de Franse exemplaren in de kortingbak, en dat is soms een veeg teken. Ik wil vermijden dat ik weer aan een reeks begin die dan 3 maanden later vertaald wordt.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Hunter x Hunter

Post by Wimpuls »

de 25 is deze maand uit in't Frans. Ik moet naar de winkel!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Nog steeds geen nieuws?

Het is echt wel stil nu, wat nieuwe reeksen betreft. Zouden de uitgeverij echt allebei een hiatus inlassen vooraleer nog eens met iets nieuws op de proppen te komen? Zo saai.

'k Zal dan nog maar eens iets in een andere taal beginnen zeker... Wat is het beste, dit of Hikaru no go? Lijkt het erg op andere shonen?
Last edited by NeeNee on Mon May 25, 2009 15:00, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

Puur persoonlijk vind ik Hikaru no Go leuker om lezen. Maar beide zijn erg sterke shonenreeksen dus je kan met gerust hart overgaan tot de aankoop van gelijk welke.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

*kick*

Ik wist dat we al een HxH topic hadden. Reviews hier posten? :)

't Is wel een beetje gedateerd...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

Jup, zonde van al die leuke posts in Ovenvers, maar om ze nu te gaan opsplitsen... :P

Ik moet dringend m'n herleesbeurt van HXH hernemen! Maar ja, tijd...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

We hebben ook een Kenshin-thread nodig... diegene die er nu is, is vreselijk.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

NeeNee wrote:We hebben ook een Kenshin-thread nodig... diegene die er nu is, is vreselijk.
Manga's krijgen de topics die ze verdienen? :P

Als je ee nieuwe wilt maken, doe maar hoor, laat me dan alleen weten welke ik moet sluiten.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Nou, deze hier lijkt mij niet echt geschikt om op voort te bouwen, dus doe die maar dicht.
viewtopic.php?f=4&t=473

Niemand die een internationale Kenshin-thread wil opstarten? Het is een tijd geleden dat ik de eerste delen gelezen heb. Of is zoiets niet nodig?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

En we gaan in dit topic verder met m'n HXH herleesbeurt. In volume 9 vecht Kurapika met Beertje. Hij gebruikt hiervoor een nieuw kettingske met bijster puike eigenschappen. In volume 10 wil de Brigade Kurapika inlijven maar lijkt het er eerder op dat Gon en Kirua hun rangen zullen vervoegen... Of weten ze te ontsnappen? Nog meer uitleg over nen-achtige stuff in deze volumes, maar ook leuke epistels over veilingen, oplichterij en schatten.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

In HXH 11 krijgen we eindelijk de Zoldik familie eens aan het werk te zien. Zalige pointe ook op het einde met nog meer Zoldik leden die hun opwachting maken... In volume 12 wagen onze herenigde vrienden zich dan aan een frontale aanval op de Brigade. Of ze in hun opzet slagen zal voor het volgende volume zijn ;) Ik ben wel benieuwd wat NeeNee van de lange septemberdagen vindt, als ze in SK de lange epilogen maar niks vindt :o
motivatiedip. help!

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Hunter x Hunter

Post by flandrian15 »

HxH is leuk en alles maar het probleem is dat de mangaka niet betrouwbaar is. Op dit moment bijvoorbeeld is er geen nieuw hoofdstuk meer uitgekomen voor ongeveer 2 maanden en weet niemand wanneer er een nieuw hoofdstuk zal uitkomen. Ik heb de hele serie gelezen en heb ongeveer anderhalve maand geleden het laatste uitgebrachte hoofdstuk van de Chimera ant arc gelezen. Er waren veel interessante en onverwachte twists in de plot in de laatste 4 hoofdstukken waar men een antwoord op verwacht maar niet krijgt. De arcs zijn ook verbazend lang en je zult merken dat de gehanteerde vechtstijl in HxH serieuze studie vergt want zulk een ingewikkeld systeem heb ik nog nooit gezien. Dit zorgt er dan weer voor dat er relatief korte trainingsarcs zijn met meer uitleg dan er in een doorsnee roman staan wat het lezen naar mijn mening niet echt ten goede komt. De mooie actie en vechtscenes maken veel goed thans en Gon en Killua zijn gewoon leuke personages en voor mensen die hem nog niet kennen, kijk uit naar Hisoka !

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

HXH 13 betekent het einde van de York Shin act en het begin van het hoofdstuk rond Greed Island. Tof, tof! In volume 14 barst Greed Island echt los maar toen de pagina's over de kaarten passeerden heb ik het boekje even weggelegd om een volgende keer met fris hoofd verder te lezen ;)
motivatiedip. help!

Post Reply