Hunter x Hunter

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Hunter x Hunter

Post by Mystburn »

Image

Wie van jullie kent deze shonen van Yoshihiro Togashi?
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Kennen yup, gelezen nope :-)
Ik moet nog heel wat anime zien en er zijn een reeks of 4 manga die ik op dit moment volg dus veel tijd voor NOG een manga schiet er niet over.
HxH is wel een klassieker het zal 1 van mijn volgende reeksen worden.
Keny of Koen zullen er vast meer over weten.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Wel, als je nog moet kiezen welke reeks de volgende zal zijn, wil ik je HxH ten zeerste aanraden!

:wink:
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

HxH is één van mijn favoriete shonens voor het moment (en één van de weinige die mij nog kan boeien tout court ;)). Velen vinden Greed Island een minder leuk deel, maar ik vind het rpg-achtige in het scenario erg sterk. Het is dus wachten op de 17 :twisted:

Ik zal binnenkort mijn review van HxH uploaden dus hou de site in het oog voor een meer gedetailleerde visie op Togashi's laatste oeuvre 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Kenny
Site Admin
Posts: 18
Joined: Sun Aug 17, 2003 19:04
Location: Op een gezellige studio in Leuven
Contact:

Post by Kenny »

HxH vind ik een heel goeie reeks. Het is een reeks waar ik telkens weer vol ongeduld wacht tot de volgende uitkomt. Het enige spijtige aan deze reeks is dat de Franse manga de Japanse heeft ingehaald en dat het HééL Lang duurt nu tot er een nieuwe uitkomt!

En tis just zoe spannend... :yikes:
The shadow is a loving vail! That's why I sleep so much... :saiyan:

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Ik heb net de kritiek van Koen gelezen over Hunter x Hunter.

Zeer terechte kritiek wat betreft de tekenstijl en de "luiheid" van Togashi. lol

Alhoewel, ik moet zeggen dat ondanks het wat minder verzorgd zijn van de tekeningen, het onafgewerkte ervan, zijn er toch een aantal pluspunten op te merken aan de tekenstijl.

Ten eerste, de nogal "hoekige" stijl die de snelheid en kracht van acties duidelijk in de verf zet. Dat vind ik altijd heel aangenaam, visueel.

Ten tweede, manga's worden vaak bekritiseerd omdat de personages allemaal op mekaar gelijken. Kijk maar naar Saint Seiya of Dragon Ball bijvoorbeeld. Buiten het kapsel dat een beetje verdandert gelijken de personages zéér sterk op mekaar. Dit kun je totaal niet zeggen van de personages in Hunter x Hunter. Elk personage is zodanig getekend dat zijn unieke personaliteit nog meer op de voorgrond wordt gezet.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Als Togashi 'in form' is ;) vind ik de tekeningen altijd goed gedaan, dan kan hij zeker concurreren met de andere shonen mangaka

de opmerking die je maakt over de verscheidenheid aan personages is zeer zeker terecht. niet alleen qua uiterlijk verschillen ze, maar ook qua persoonlijkheid. ik vind de personages in HXH zeker één van de sterkste kanten van de manga, elk met hun eigen verleden en beweegredenen die dan voor één keer ook nog eens mooi uitgewerkt zijn en ook daadwerkelijk aan bod komen in de loop van het verhaal... het enige spijtige aan de personages van HXH is dat er te weinig chicks bij zijn ;)
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Bah, ik vind HxH maar niks...net als Yuyu Hakusho dat na twee delen echt ronduit slecht wordt...misschien is het de laksheid van togashi die me afstoot...maar mss ook de typische shonen-stijl die hij hanteert...alhoewel daar natuurlijk over gedicusieerd kan wordn over wat typisch-shonen nu eigenlijk is :s
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

de 18 is zopas verschenen in Japan 8) Togashi goes harry potter, er staat namelijk nen uil op...

Rino > yu yu hakusho is dan toch meer een schoolvoorbeeld van hoe het slecht kan aflopen met een shonen dan HxH. YYH is op het einde (nu ja, eigenlijk vanaf het begin al lol) enkel gevechten en dat tornooi daar. bij HxH heb je toch verschillende delen die nog originaliteit bevatten in het shonen genre. vooral de veiling vind ik een sterk hoofdstuk, en nu ook weer greed island, erg vermakelijk allemaal. het is natuurlijk een shonen en dan moeten er gewoon clichés aan te pas komen hehe. nu ja, iedereen heeft zijn favoriete manga's en iedereen heeft ook een paar mangaka of genres die hem niet liggen ;)

ik moet misschien eens een écht negatieve review van een manga uploaden :twisted:
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

ja van Kamikaze bijvoorbeeld :-)
ik doe met plezier mee.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

rinosseros wrote:Bah, ik vind HxH maar niks...net als Yuyu Hakusho dat na twee delen echt ronduit slecht wordt...misschien is het de laksheid van togashi die me afstoot...maar mss ook de typische shonen-stijl die hij hanteert...alhoewel daar natuurlijk over gedicusieerd kan wordn over wat typisch-shonen nu eigenlijk is :s
Wat betreft Yu Yu Haksusho, ben ik het volledig eens met jou. YYH gaat niet verder dan de gebruikelijke clichés die in shonen-manga's worden gehanteerd.

Hunter x Hunter echter, is een shonen dat eigenlijk zijn genre overstijgt. De psychologische en RPG dimensies zijn er veel dieper uitgewerkt. De gevechten zijn, in vergelijking met andere shonen, op de achtergrond verdrongen.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Koen wrote:ik moet misschien eens een écht negatieve review van een manga uploaden :twisted:
...en de review van lythtis was een feit :twisted:
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:
Koen wrote:ik moet misschien eens een écht negatieve review van een manga uploaden :twisted:
...en de review van lythtis was een feit :twisted:
Oh, lot van ironie :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Sephiroth
Posts: 6
Joined: Mon Sep 29, 2003 10:02
Contact:

Post by Sephiroth »

HxH vond ik goed, maar nu begint het een beetje te ingewikkeld te worden naar mijn goesting. Ttz, als een nieuw boekje verschijnt, moet ik altijd de vorige 2 delen nog es lezen eer ik weer deftig kan volgen...
Nuja, dat kan ook wel wat met mijn zeefgeheugen te maken hebben :crazy:

YuYu Hakusho vind ik dan weer beter worden naar het einde toe.
Smaken verschillen precies :Fade-color

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Sephiroth wrote:Smaken verschillen precies :Fade-color
Wat het net zo fijn maakt :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

Post Reply