Hunter x Hunter

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Woops! lol
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
batou
Posts: 4
Joined: Mon Feb 09, 2004 14:01
Location: somewhere over the rainbow

Post by batou »

HxH was voor mij toch een grote teleurstelling als reeks,maar ik heb dan ook enkel de eerste 6 delen gelezen en die vielen me buiten de eerste drie (vrij goed maar niet super)boekjes hard tegen.
Wat mij vooral voor't hoofd stootte was dat de tekenaar met momenten zoveel blijk gaf van degelijk talent maar me telkens weer hard kon teleurstellen als't aan kwam op de finale afwerking in z'n tekeningen... zoals rommelige of ongeinspireerde decors, characters waarvan direct duidelijk was dat ze geen grote rol zouden spelen in't verhaal a.h.v. hun gebrek aan details of enige vorm van visuele uitwerking.
Echt niet m'n favoriete reeks...dan kan ik beter m'n ding vinden bij eveneens simpele shonens zoals Naruto of One Piece
Masturbation is great, but in the end you're still just screwing yourself

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Ik ben niet bekend met de manga, maar aangezien Dybex de anime gaat uitgeven zal ik er toch eens naar op zoek gaan.
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

batou wrote:HxH was voor mij toch een grote teleurstelling als reeks,maar ik heb dan ook enkel de eerste 6 delen gelezen en die vielen me buiten de eerste drie (vrij goed maar niet super)boekjes hard tegen.
Wat mij vooral voor't hoofd stootte was dat de tekenaar met momenten zoveel blijk gaf van degelijk talent maar me telkens weer hard kon teleurstellen als't aan kwam op de finale afwerking in z'n tekeningen... zoals rommelige of ongeinspireerde decors, characters waarvan direct duidelijk was dat ze geen grote rol zouden spelen in't verhaal a.h.v. hun gebrek aan details of enige vorm van visuele uitwerking.
Echt niet m'n favoriete reeks...dan kan ik beter m'n ding vinden bij eveneens simpele shonens zoals Naruto of One Piece
Wel, zoals ik al zei, ben ik het volledig mee eens dat de tekeningen in HxH vaak slechts ruwe schetsen zijn.

Maar voor mij neemt het niet weg dat inhoudelijk HxH een van de beste Shonen's van het moment is.

Ik heb Naruto al geprobeerd (volumes 1 tot 16 heb ik gelezen) en inderdaad, de tekeningen zijn veel verzorgder. Maar de plot is maar magertjes. En ik heb een hekel aan die scenes waarin de personages zich in een kritieke toestand bevinden, waarna plots iemand verschijnt om hen uit de penarie te redden. Zeker als het achtereenvolgens meerdere malen wordt gebruikt. Dan heb ik zoiets van potverdorie, laat die dan toch sterven. Ik vind dat het de personages als zeer zwak afschildert. Kortom, ik heb eigenlijk afgehaakt rond volume 9 van Naruto, maar ben toch verder blijven lezen, in de hoop iets tof te vinden. Vergeefse hoop.

Als je iets in de stijl van Naruto wil lezen, dan is er ook FLY (Dragon Quest Dai no daiboken). Persoonlijk heeft het mij meer aangesproken. Misschien omdat het een ander universum is.

Over One Piece kan ik mij nog niet echt uitspreken. Maar van het vele goede dat ik erover gehoord heb, en het idee dat ik heb over het verhaal denk ik wel dat het een shonen is die me zal bevallen. Ik moet het in de komende maanden eens proberen. ^^
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

De nieuwe HxH - het negentiende volume - zou eraan komen in april volgens mijn bronnen!
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

8) cool ! ik ging net de 18e kopen. Nu ik toch thuis moet blokken, kan al mijn geld naar manga. Al heeft dat iets tegenstrijdigs...

Nu de anime redelijk ver zit in mijn geheugen, komt de manga-versie tot zijn recht. Ik snap nu ook het hele 'Nen'-verhaal beter, al vind ik dat er soms wat te veel uitgelegd wordt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Wimpuls wrote:Ik snap nu ook het hele 'Nen'-verhaal beter, al vind ik dat er soms wat te veel uitgelegd wordt.
Dat kan je wel zeggen lol, meestal skip ik die oersaaie uitleg. Vooral al de kaarten uit Greed Island, jeebus, daar was ik nu echt eens niet in geïnteresseerd :o
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Koen wrote:De nieuwe HxH - het negentiende volume - zou eraan komen in april volgens mijn bronnen!
4 maart zelfs! 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

17 maart is het de beurt aan volume 21 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

iemand al iets gehoord of die mangaka al terug genezen is? normaal zou hem de 23ste (januari) terug beginnen met tekenen

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Koen wrote:17 maart is het de beurt aan volume 21 8)
At last !!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Trunks wrote:iemand al iets gehoord of die mangaka al terug genezen is? normaal zou hem de 23ste (januari) terug beginnen met tekenen
Ik heb ergens gelezen dat hij langer ziek blijft dan eerst gezegd maar weet dus niet of dat uitstel al ingecalculeerd is in jouw datum...
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Wat heeft Togashi eigenlijk, want hij is echt al heel lang "ziek" en "ziek" wordt nou nooit echt gedefinieerd door z'n uitgever/hemzelf...

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

Ash Ketchum wrote:Wat heeft Togashi eigenlijk, want hij is echt al heel lang "ziek" en "ziek" wordt nou nooit echt gedefinieerd door z'n uitgever/hemzelf...
zijn ziekte = luiheid :?

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

volgens mij is ie depressief ofzo =/
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Post Reply