Hunter x Hunter

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Wimpuls wrote: Kirua en Léolio, dat valt nog mee. Pipo en Sandy (One Piece), da's al een brug verder, als is Pipo eigenlijk wel goed gevonden :wink:
Ik vind het jammer dat hij niet Pipo heet. Ussopp (of zoiets) is zo'n dwaze naam, en het doet mij voortdurend aan aesop denken terwijl het daar hoogstwaarschijnlijk niets mij te maken heeft.

Gaat HxH nu nog altijd zo traag? Nummer 25 is alweer twee jaar geleden. Is de auteur tegelijk aan een andere reeks bezig of zo?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Hunter x Hunter

Post by barbapapa »

Het is een beetje de bedoeling dat Usopp een dwaze naam is. En indien het niet geweten is, uso = leugen in het Japans; dus toepasselijker kan niet.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

In het Frans is Pipo een sublieme vertaling omdat het dezelfde connotatie heeft als Usopp, maar in het Nederlands zou ik dat toch niet weerhouden omdat Pipo hier toch niet echt die betekenis heeft...

Als je een sublieme vertaling hebt, moet je die dan ook gebruiken? Of moet je het principe 'kill your darlings' toepassen om het origineel te behouden? Daar hadden we al een discussie over zeker? ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Pipo betekent hier toch ook 'een rare die onzin vertelt'? Of is dat niet de connotatie die je bedoelt?

Is dit trouwens niet de verkeerde thread? Misschien moesten we verhuizen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

ik zeg soms wel 'das ne pipo' maar weet eigenlijk inhoudelijk niet wat dat betekent :P
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Hunter x Hunter

Post by Wimpuls »

in 't Frans is de uitdrukking: c'est du pipeau," 't is uitgevonden". In't Nederlands niet, vandaar de subliemheid van Pipo in't Frans.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

HXH 23 krikt het niveau weer op, enorm boeiend om eerst Kirua, dan Gon en ondertussen ook de gezelschapspellekesspelende Cell... euhm... Koning bezig te zien... Ik ben benieuwd of ik 24 en verder nog gelezen had indertijd...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

HXH 24 blijft enorm boeiend leesvoer, de verschillende lijnen vloeien stilaan mooi samen en de ultieme confrontatie staat eraan te komen. ondertussen zit de koning met een snotjong opgescheept en dat lijkt hem te plezieren. alle microben nog an toe!!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

En we blijven voortlezen! In HXH 25 barsten de verschillende confrontaties eindelijk los, maar onze vrienden zijn verrast. Niets verloopt zoals ze in gedachten hadden en ze lijken op alle gebied het onderspit te delven. Ze hollen volledig achter de feiten aan!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

Hevige actie in HXH 26 waarin we vooral 2 van de 4 gevechten volgen. Alleen zijn dat wel de minst leuke personages die ze uitvechten én het ziet er niet naar uit dat er voor de rest nog veel geovhcten zal worden, of toch?? De leukste momenten zijn die met de Zoldiks, das duidelijk. Vooral het einde, de comeback van Kirua!

Nu is het wachten op 27 want die heb ik hier nog niet liggen, wel besteld bij de mangaboer dus binnenkort nieuw leesvoer :)

Iets wat ik me al van redelijk vroeg in de serie afvraag maar ik telkens vergeet te melden... Vanwaar komen al die hunters?? Als er elk jaar maar een handvol hunter worden dan hebben die toch wel een lang leven, lijkt het zo...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

Ook in HXH 27 barst dé strijd nog niet echt los, en de evolutie die de gevechten en ants doormaken indachtig zou het wel eens kunnen zijn dat er niet echt zoiets zal komen als dé strijd... Wat heeft Togashi voor ons nog in petto?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Zijn er intussen niet iets van een 37 volumes? Het gaat nog redelijk vooruit.

Ik heb de reeks eindelijk eens serieus geprobeerd (eerste zes delen, plus nog een paar volumes verderop), maar ik denk toch niet dat ik deze ga volgen. Het voelt gewoon ontzettend.. klassiek. YYH had tenminste nog een origineel uitgangspunt, met hun doodgereden stukste crapuul van een detective. Deze reeks is vanaf het begin een redelijk standaard shonen en dat blijft het ook. Bovendien vind ik het hoofdpersonage nogal kleurloos. :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

32 ;) Togashi's werkritme niet overschatten aub ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hunter x Hunter

Post by NeeNee »

Ik had de niet-gepubliceerde hoofdstukken al ingecalculeerd. :mrgreen:

Of ligt hij weer stil? Volgens Wikipedia waren er twee jaar terug al 32 volumes in Japan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hunter x Hunter

Post by Koen »

Ik denk dat hij stil ligt ja... Geen idee over het aantal niet in tank gepubliceerde hoofdstukken... Dat volg ik niet echt...
motivatiedip. help!

Post Reply