Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Dauwdrupje »

Op en top drama, inderdaad. ^^

Nu niet om reclame te maken (hoewel, misschien een beetje), maar ik heb een club op deviantart die helemaal over de Borgia's gaat. Mocht je interesse hebben... :wink: http://theborgiafamily.deviantart.com

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by NeeNee »

Enigma (yes! :D)
Nononono

En in het Nederlands zou ik graag Blue Exorcist zien. Al kunnen ze daarvoor beter wachten tot een van hun andere lange shonen is afgelopen.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by PrIEsTER »

Een komedie lijkt me wel wat voor in het Nederlands. Ik heb hier al goede dingen gelezen over Jezus en Boedha die op vakantie gaan 8)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by barbapapa »

Ik zou Kodansha graag Domu opnieuw zien uitgeven, is al een poos OOP en ze hebben toch pas Akira heruitgegeven.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by The Donkey »

Ah we hebben wel een topic als dit! was ff zoeken:P

Ik zat net ff te kijken wat wel in japan gelopen heeft in jump maar nooit in het engels is uitgegeven. En het verbaast me wel wat als ik zie wat voor titels zijn blijven liggen. Nja ik denk dat de licenties simpelweg te duur zijn, maar er blijft een stille hoop dat ze snel naar het engels komen:) Reeksen die ik graag zie verschijnen zijn:

Enigma (relatief korte run, maar wel 7 delen, lijkt me prima te doen om uit te geven:S)
Kuroko's Basketball (zo vreemd dat de titel wel vertaald is, ik dacht dat dit altijd gebeurde als een uitgever besloot het te doen)
Beelzebub (dit vind ik echt vreemd, een goede serie (zo ver ik kan oordelen dan) die niet super lang is en het goed gedaan heeft in japan)
Majin Tantei Nōgami Neuro (ik heb zn vermoeden dat ze dit te dicht bij conan vinden liggen en volgens mij loopt conan in het engels niet echt lekker (ook niet zo gek, met zn verlepte release)

Tezuka reeksen:
Alabaster (donkere manga hou ik wel van, zeker iets van Tezuka wil ik dan wel lezen:))
Don Dracula (nooit een echte comedie van tezuka gelezen, zn humor is wat simpel zo ver ik het nu tegen kom, maar het zijn dan ook vaak serieuse reeksen die ik van hem lees. Dus ben wel benieuwt)
Son-Goku the monkey (een meer avontuur shonen, precies waar ik van hou, dan wil ik zeker de tezuka variant lezen:))
The Tree-Eyed one (spreekt redelijk voor zich, een van de bekendste reeksen van tezuka. Ik heb een sampler* van deze reeks, nu is dat eigenlijk alleen een introductie in het verhaal, maar het heeft zeker mijn aandacht getrokken toen ik hem voor het eerst las.
Midnight (ooit een scanlation van een aantal chapters gelezen, beviel me goed:))

wel blij om te zien dat Assassination Classroom gepland is voor eind dit jaar, lijkt me een leuke reeks. Overduidelijk waarom "Jaco the Galactic Patrolman" meteen een release gepland kreeg, maar toch wel blij dat die er komt (one-shots van toriyama zijn toch elke keer weer leuk). World Trigger lijkt me ook erg leuk, blij dat die goed in de planning staat, kan weer een mooie shonen worden (lees 20+ delen:)).

* Sampler is in dit geval door Kodansha gedrukt om de reeks te promoten bij engelse uitgevers, het is dus iets dat nooit toegankelijk was voor het normale publiek. Als ik met niet vergis is deze en nog een reeks (weet niet meer welke, maar ik dacht dat ze die wel uitgegeven hadden, misschien astro boy of black jack) in de jaren 90 gedrukt en is dus lang vergeten. Neemt niet weg dat de vraag naar tezuka werken nog best groot is en er best een kans is dat de reeks word opgepikt:)

EDIT:
Helemaal vergeten, maar natuurlijk ook dolgraag Billy Bat (zie ovenvers waarom).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by NeeNee »

Ik vraag me af of Liar Game ooit nog eens in het Engels vertaald wordt. Het is geen typische shonen, maar het is niet alsof hij ongeschikt is voor kinderen of zo.

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Fakie »

is de Vinland Saga ook niet in het Frans te verkrijgen ?
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Ginrai »

Fakie wrote:is de Vinland Saga ook niet in het Frans te verkrijgen ?

ik dacht de reeks in het frans word uitgeven door kurokawa.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Ginrai »

eventjes een post aanmaken die wat aansluit op men eigen lijstje van titels die ik graag in het Engels zie willen verschijnen

VIZ media

ad astra~hannibal&scipio[5+ volumes]
persoonlijk heb ik het wel zwak voor reeksen a la vinland saga&northlanders en etc,met ad astra word er iets meer op het politieke aspect ingespeeld van de Romeinse geschiedenis,maar niet zodanig dat de gewelddadige veldslagen naar de achtergrond worden gedreven.

magi-the adventures of sinbad[4+ volumes
spin-off's kunnen bekeken worden als een uitmelken van van een goed verkopende manga,maar de sinbad spin-off van magi weet toch de meeste sterke punten van zijn "oudere broertje" over te nemen in zijn eigen reeks.

innocent(sakamoto shinichi) 4+ volumes
een andere historische reeks die ik in print zou willen zien is deze reeks innocent,waarin het niet om de duistere dagen van de middeleeuwen draait,maar eerder om de Franse Revolutie en de sanson familie draait,waarin de zoon de plaats van zijn vader moet innemen als beul van het royale hof.

kongou banchou
sinds ik recent the seven deadly sins ben gaan lezen heb ik ook eventjes het rondneuzen geweest in de afgelopen series van suzuki nakaba.
het hele turf-war concept werkt verrassend goed in shounen vorm,en de reeks is niet zo extreem lang en kan evengoed in dubbele volumes worden uitgebracht.

one-punch man[5+ volumes]&stealth symphony[3 volumes]

in feite worden beiden reeksen in digitaal uitgebracht bij viz via de online anthologie shounen jump alpha,maar ik zou deze toch wel in print willen zien.

ik zal deze lijst nog wat aanvullen in de loop van de week(hopelijk!) met titels van andere uitgeverijen.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Bart »

IJdele hoop, maar ook Hitoshi Ashinano's nieuwste serie 'Kotonoba Drive' - ook al is het meer van hetzelfde - zou ik dolgraag aan mijn collectie kunnen toevoegen. Eveneens zou ik te vinden zijn voor een tekenfilmversie.

('Nieuw' is relatief, want ze loopt al sinds januari.)
Last edited by Bart on Mon Aug 03, 2015 20:08, edited 1 time in total.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by timhardt »

mijn wish list van nieuwe licenties of re-prints:

Sanctuary
Town of evening calm cherry blossems
Yokohama Kaidashi Kikou
Mail
Planetes
Dragon Head
Homunculus
Tower of god
Voices from a distant star

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Weertangel »

timhardt wrote:mijn wish list van nieuwe licenties of re-prints:

Tower of god
Um, ik weet niet of je het weet maar Tower of God is een koreanse webcomic die men net als Girls of the Wilds op scanlation sites vertaalt dus de kans dat die ooit op zijn engels wordt uitgegeven is wel heel erg klein :(

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Ginrai »

Weertangel wrote:
timhardt wrote:mijn wish list van nieuwe licenties of re-prints:

Tower of god
Um, ik weet niet of je het weet maar Tower of God is een koreanse webcomic die men net als Girls of the Wilds op scanlation sites vertaalt dus de kans dat die ooit op zijn engels wordt uitgegeven is wel heel erg klein :(

de kans dat een anderstalige webcomics in geprinte vorm uitkomt is niet zo miniem als weertangel denkt,want eind vorig jaar werd er bij yen press de bekende koreanse webcomic "milkway hitchhiking" uitgebracht in een hardcover-editie.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by Weertangel »

Dat wist ik inderdaad niet!
Maar goed om te horen dat er toch hoop is dan, want sommige zijn echt leuk om te lezen :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Most Wanted (wat wil jij gelicenseerd zien?)

Post by NeeNee »

NeeNee wrote:
Wed Sep 03, 2014 19:40
Ik vraag me af of Liar Game ooit nog eens in het Engels vertaald wordt. Het is geen typische shonen, maar het is niet alsof hij ongeschikt is voor kinderen of zo.
Blijkbaar niet dus? Wat jammer. Ik wil de manga altijd graag aanraden aan mensen die van psychologische thrillers houden, maar als hij niet officieel verkrijgbaar is, voelt dat toch wat dubbel (ik heb hem zelf in het Frans, maar dat is niet voor iedereen een optie).

Verder wacht ik op Undead Unluck en Monster #8.

Post Reply