Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Na meer dan een maand zonder manga, en een stapel ongelezen volumes die zich hoger en hoger opstapelde, heb ik vandaag weer even de tijd gevonden wat stuff te lezen 8)

Lamentations de l'agneau 3
Er wordt mooi verder geborduurd op de voorgaande volumes en ik ben benieuwd hoe de relaties tussen broer/zus en dode vader/moeder gaan uitdraaien.

Angel Heart 10
Ik blijf dit top vinden. Sommige vinden de reeks in het niets vallen omdat ze de sfeer van City Hunter niet weergeeft, maar ik ben wel te vinden voor dat oversentimentele gedoe. Bij mij werkt het alvast. Enorm aangrijpend volume met de zus van Kaori en het huwelijksaanzoek van Saeba.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Samurai Deeper Kyo 2
Leuk amusement. Meer niet.

Planètes 1
Deze manga rotslecht noemen is misschien wat overdreven, maar langs de andere kant begrijp ik die reactie wel een beetje. Hier wordt zoveel goeds over verteld dat ik nu ik het eerste deel uitheb een beetje ontgoocheld ben...
Het is zeker niet slecht, maar leg me eens uit wat deze manga zo uitzonderlijk goed zou maken?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

...met de zus van Kaori...
Wow. Dat die nog voorkomt in Angel Heart. Had laatst de twoparter ermee gezien. Leuk dat ze in CH voorkwam, maar je zag daarna nooit meer iets van haar ^_~

[Waar is Miki ;_;]

Meitantei Conan 40

Een redelijk deel. Sato & Takagi op een date [^____^], een 'gewone' case omtrent een trick en 'n Detective Boys verhaal. Maar dit is de leukste van de DB, aangezien het best een lief verhaal is met Agasa's eerste liefde =)

Saint Seiya Episode G 5

Aaah, toch jammer. De vorige twee delen hadden een redelijke focus op andere Gold Saints op Aiolia na, maar nu toch een heel deel waarin Aiolia de hoofdrol zit. En twee sidestories met Sagittarius Aiolios, die wel redelijk waren, vooral het laatste schepte wat meer duidelijkheid over Galan.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Hajime no Ippo 48-56
Aoki-gumi, roflol
Intense hoogtepunten in de strijd tegen de demonische Sawamura. Tijdens de nasleep komen we wat meer te weten over de vader van Ippo in een paar zeer emotionele flashbacks, en dan is er nog de prachtig mooie voortzetting van het personage Umezawa-kun.
Kortom, ik kom superlatieven tekort. :)

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Elfen Lied chapter 1-26

Tsjah, voor iemand die onbekend is met de anime serie zoals ik is het verhaal in ieder geval wel interessant, en het is bij tijd en wijle ook best spannend. Ben alleen niet helemaal weg van de tekeningen, een beetje karig af en toe. Ben erg benieuwd naar chapter 27 :D

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Planètes 2-3
Dit leest al veel beter vind ik. Dat hele Jupiter-gedoe ligt me wel.
Ik moest wel een keertje lachen als er in deel 3 de draak wordt gestoken met Hanshin Tigers, een ploeg die nooit de titel zou pakken. Toeval of niet, maar toen ik in Japan was versloeg diezelfde Hanshin tigers de Yomiura Giants om zo kampioen te worden. Wat een trainer toch niet allemaal kan doen :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Gisteren en vandaag nieuwe koopjes gedaan:

Shin Chan 10 (in het Frans)
I's 7 (in het Frans)
Naruto 1 (in het Frans)


Drie leuke manga's vooral Naruto omdat ik ook zo'n grote fan ben van de anime!!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Angel Heart 10
Super, één van de beste delen.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Angel Heart 11
Melig, maar weer een stevig deel.

Battle Royale 12
Ondertussen weet ongeveer iedereen al wel dat ik enorme voorstander van de reeks ben, daar verabdert deel 12 natuurlijk niets aan...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Katsu 6
Ik heb de indruk dat deze manga van Adachi een beetje 'donkerder' is dan de rest van zijn tot hier toe voor mij bekende oeuvre... natuurlijk is donker wel een overdreven woord...
En het wil absoluut niet zeggen dat het ermee slechter wordt.

Beck 8
Waaaaaaa, die idioot van een papegaai heeft gezongen!!! :shock:

Villa Cosmos 2
Tot aan het pretpark kon dit deel me eigenlijk niet boeien. Vreemd, want het eerste deel had dat zeker wel gedaan...
Nubon, heel dat attractiepark-gedoe heeft het wel goed gemaakt hoor. Ook het kleine hoofdstukje over de tombola was best leuk :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Touch4
Oh-oh, mooiste deel tot hier toe. Begint Tatsuya eindelijk in gang te schieten?

Full Metal Panic! 5
Ik vraag me toch af hoe een dom 16jarig trutje kapitein kan worden van een speciale eenheid... zeker omdat de juffrouw geen enkele ruggengraat heeft.
Maar bon, dat is allemaal eigenlijk bijzaak in deze reeks, 't is die driehoeksrelatie die het hem moet doen.
...en de tekeningen :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Shinchan 11
Weer lekker gieren!

Naruto 2
Leuke verademing als je de anime volgt
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Yureka 14
Wat een heerlijke vervanger van 3x3 Eyes: een langlopende reeks met een zeer degelijke grafische kant en een nooit teleurstellend verhaal. Puik!

Excel Saga 1
Of hoe een manga al na een half deel enorm repetitief kan zijn....
Nochtans een leuk uitgangspunt...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

20 th Century boys!

In het Nederlans gelezen en gekocht en ik moet zeggen dat het super is!!

Mogen er meer manga's in het Nederlands uitkomen!!!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hopelijk vind ik de komende weken wat meer tijd om te lezen. Ben net twee maanden achterstand gaan halen in m'n mangawinkel :o

Kimi wa Pet 3
Een volume dat bevestigt dat dit een sterke reeks is. Sumiré groeit meer en meer naar Momo toe ook al hebben ze een hevige ruzie. Een hond keert echter altijd naar huis weer...

Gantz 13
De reeks begint me meer en meer tegen te steken. Een volume om de 3 maand is ook erg lang waardoor je de draad van het verhaal verliest. Overgangsvolume om Kurono's evolutie in de kijker te zetten.
motivatiedip. help!

Locked