Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Ovenvers 2005

Post by Koen »

Alice 19th 7
Het laatste volume van deze reeks die nu ook verschijnt in het Nederlands. Watase is een mangaka die het publiek nog niet bekend met manga gaat meetrekken en daarvoor is het goed dat Glénat hiermee begint in ons taaltje, maar voor een ervaren (lees: ouwe) rot in het vak levert Watase hier een manga af op automatische piloot zonder enige diepgang of beklijvende plotwendingen. Ben blij dat het lezen hiervan achter de rug is, maar uitstekende 'instapmanga' voor de n00bs - zowel vrouwelijks als mannelijk.

Bleu Indigo 9
Een lectuur die nog uitkwam in het nu afgelopen jaar 2004 maar die me nu pas in de handen viel. De serie modderde maar wat aan ondanks me steeds weer een ontspannende lectuur te bezorgen, maar dit boekje is echt wel van een hoger niveau doordat Tina Japan binnenkort zal verlaten...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rough 1
Ik had dit meesterwerkje al in scans gelezen - althans de eerste twee volumes - en het moet gezegd dat dit weer een geslaagde Adachi-manga is. Volgens de fans van de mangaka behoort Rough tot zijn absolute top, maar ikzelf wil daar nog even mee wachten. In Rough is het allemaal iets minder rechttoe rechtaan dan in bijvoorbeeld Katsu of Tough die juist daarom nog veel lekkerder weglezen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Kimi Shika Iranai 1
Alweer aangenaam leesvoer van Wataru Yoshizumi. Mijn geliefkoosde shojo mangaka slaagt er weer in op ontspannende wijze een mooi en zelfs ietwat serieus verhaal aangenaam weer te geven. Vooral haar super deformed jokes zijn zalig.

Transparent 3
Een heel erg sterk volume van deze sowieso reeds sterke reeks. Ondermeer het verhaal van de allereerste transparent is erg goed, en tja, het blijft allemaal in elkaar lopen ondanks de verschillende plotlijnen in de verhalen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Indigo Blue
De derde manga van Ebine Yamaji die bij Asuka verschijnt. Goed one-shot maar het pakte me allemaal net iets minder dan bij het eerder verschenen 'Love my Life' dat misschien dichter bij mijn leefwereld lag - och, ik word natuurlijk omríngd door lesbiennes! Yamaji schrijft blijkbaar altijd voor een lezerspubliek dat bestaat uit mensen die overeenkomen met de achtergrond van haar personages en misschien denken de personages in 'Indigo Blue' al iets meer na over een familie stichten dan ikzelf. Ik denk alleen aan reviews schrijven voor de Heuvel of course, that goes without saying! Binnenkort een meer uitgebreide review on a Hill near you! Ra!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Blackjack 6
Een erg sterk volume - erg dik ook - met enkele sterke verhalen. Ik vraag mij alleen af hoelang ik de reeks ga appreciëren. Ik merk nu soms al 'moeheid' bij het lezen van de steeds erg korte verhaaltjes... en we zitten nog maar aan deel 6 in een reeks van 17. Soit, we zien wel, maar met al die Tezuka-manga's die uitkomen is het onmogelijk geworden ze allemaal te kopen en op dezelfde manier naar waarde te appreciëren. We naderen de overdosis!
motivatiedip. help!

Polgara
Posts: 18
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:32
Contact:

Post by Polgara »

Gravitation

Toch wel een van de bekenste shounen ai manga's hier in europa. De muzikant Suichi droomt van zijn grote doorbraak in de muziekwereld. Dat is dan ook zijn enige zorg in zijn jonge leven tot hij auteur Yuki Eiri ontmoet. Daar het een Shounen Ai manga is zal het nu waarschijnlijk al duidelijk zijn dat Suichi op de duistere en geheimnisvolle auteur verlief wordt. Parallel met de ontwikkeling van de relatie tussen beide personages bekomt Suichi ook zijn grote doorbraak in de muziekwereld. Van manga tot manga wordt het verhaal gekker en onrealistischer wat eerder een goede invloed heeft. Op die manier wordt het verhaal niet onnodig gerokken en is het ook niet te duister wat wel het geval zou zijn daar Yuki duister personage met een nogal duister verleden is. De relatie tussen Suichi en Yuki wordt ook niet altijd op de voorgrond geplaatst wat ervoor zorgt dat het verhaal niet de mainstream love story wordt.

In het totaal bestaat de manga uit 12 delen en als de volgende drie delen ook nog te genieten zijn dan hoort de reeks zeker tot een van mijn favorieten. Lekker licht om te lezen en een hoop lach-momenten gegarandeerd + het feit dat het shounen ai is kan het al helemaal niet meer stuk ^^
Reach for the moon.
The worst that can happen is you'll fall among the stars

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Monster18 + extra

Gemengde gevoelens... een sublime reeks is heengegaan. Niet helemaal tevreden over het einde. Te veel vragen... wat was hun echte naam? Wie van de twee was nu in feite degene die weggehaald is bij de moeder, was het Johann of Anna? Heel open einde...

Voor mensen die deze manga nog niet gelezen hebben: shame on you!
Dit is een absolute topper!
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Berserk 4
Schitterend volume dat een hele reeks nog schitterende volumes inluidt. Guts komt in niet zo'n zachte aanraking met Griffith en zijn huurlingen. Hij maakt er al direct enkele aartsvijanden maar met Griffith ook een hartsvriend. En Casca... dat zal nog even stroppen...

Peridot 4
Haha! Zwak volume maar u moeder dwingen sex te hebben met een ouwe pervert is toch wel lachwekkend. Iets te weinig boobies in dit volume maar kom, we gaan niet moeilijk doen.

Katsu! 2
De leukste Adachi reeks die momenteel verkrijgbaar is. Sommige situaties zijn echt hilarisch. En er gebeurt ongelooflijk veel in de 180 pagina's die dit boekje telt. Erg vlotte lectuur, veel vlotter dan Rough. Pika heeft trouwens ook dit tweede volume soepeler gemaakt dan het vorige waarmee het enige minpunt van de baan is.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Voila, een maand zonder mangas is afgelopen (het is zoiets als jezelf op dieet zetten... ronduit dom en nutteloos)

KimiShika Iranai 1
Leve Yoshizumi! Weeral een vlotlezend en entertainende reeks. Geen tierlantijntjes, ook geen baanbrekende venieuwingen, maar steeds goed om te lezen. Ik apprecieer haar werk heel hard.

Talulu 16
Dit is de Talulu die ik graag heb. Idiote, drukke en op niets slaande humor, personages zonder enig greintje verstand of ruggegraat, holderdebolder actie à la Kurochan en vooral korte hoofdtsukjes! Olé!

Parallel 3
En ik vond deel 1 nog zo leuk om te lezen... maar nu ben ik het gewoon beu. Er zit niets originaliteit in, integendeel, het is een regelrecht plagiaat geworden met dat gedoe van dat reclamespotje (I"s) en het jeugdvriendinnetje (I"s en Love Hina)... het feit dat ik van het genre hou betekent niet dat ik alles ga slikken...

Hagane 4
Eeeehehehehe, wat een leuke verrassing. Moest het toeval niet meegespeeld hebben zou deze manga helemaal aan me voorbijgegaan zijn, maar dit is wat men dus 'pretentoeloze actie en entertainment' noemt. Het zit allemaal heel goed in elkaar :)

Op naar de volgende brok, ik heb een hele maand in te halen 8)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ow ja, de beste nog vergeten

Monster 18
Het is geleden van deel 10 van Maison Ikkoku dat ik zo triest was na het omslaan van de laatste pagina...het is gedaan :cry:
Maar bon, niet getreurd, want de laatste 2 albums waren -net als het overgrote deel van de reeks- pure top en zaten vol spanning. En nu zal ik waarschijnlijk wel even mijn heil zoeken in het herlezen van zowel Monster als 20th Century Boys...naast natuurlijk al die andere manga's (ik gebruik mijn nacht om te lezen, slapen doe ik wel op het werk).
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Let's be anormal 3
Na het verschrikkelijke einde van volume 2 was het lang wachten om te weten of volume 3 beterschap bracht. Ik moet toegeven dat dit volume doorslaggevend ging zijn voor het verderkopen van deze reeks, en mijn mood stond er totaal niet op om het boekje te lezen. En toch viel het redelijk goed mee. De protagonist en zijn new best friend worden weer menselijk en het vrouwelijk hoofdpersonage wordt minder weird als ik ze me inbeeldde. Een meevaller tot mijn grote verbazing. Spijtig voor de portefeuille want ik zal dus op z'n minst ook nog boekje vier kopen.

Niji-iro Tohgarashi 8
Gelukkig redt de typische Adachi humor deze reeks want sinds enkele volumes draait het allemaal wat stroever dan we in het begin hadden kunnen verhopen. De reis blijft maar aanslepen en het is te onduidelijk waar Adachi met de plot heen gaat. Eindelijk blijkt er op het einde vaart in te komen want we naderen toch stilaan het einde van deze reeks. Nu we met Katsu en Rough échte Adachi toppers kunnen lezen valt het toch op dat dit niets meer is dan een meenemertje, ook al houdt de humor de reeks (meer dan) overeind.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

eigenlijk : ik heb heb ooit ne kerel in SDT manga's zien kopen als ware hij appels aan't plukken voor de kost. hij had lichtbruin-achtig haar en was redelijk groot. zijt gij dat ? ok, mijn beschrijving is zeer vaag, maar met al die recenties...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik ben niet groot en ben al sinds jaar en dag niet meer in SDT geweest. Ik koop mijn manga's in Jette, aan de basiliek van Koekelberg. ;)

Leuke (?) anekdote. Ik kom er dit weekend binnen, hij haalt mijn 17 bestelde manga's van achter; en hij zegt: het was persies niet zo veel deze maand. Ik moest toch efkes slikken :P
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

lol. die kerel kocht er gelijk 15 , allemaal verschillende reeksen, vandaar... een waalse collega misschien.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

my long lost brother ;)
motivatiedip. help!

Locked