Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

...en hoe groot was de vangst?

Cromartie High 1 & 2

Onbeschrijflijk grappig... Freddie, Gorilla, Masked Takenouchi, Hokuto, de 5 'four great ones'. dit getypt zijnde zit ik alweer met een brede grijns.

Vagabond 12

Musashi wordt zelfverzekerder met de dag, terwijl matahashi blijft aanmodderen... Mooi, goe en vooral : veel te rap uitgelezen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Wimpuls wrote:...en hoe groot was de vangst?
37 Franse manga's, 2 magazines, 1 manga Guide van Asuka en 4 Ndl. 20th CB om als kadokes rond te geven en manga van wat promotie te voorzien in ons taalgebied ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

de blijde boodschap verspreiden...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Coq de Combat 13
Het wordt echt wel heftig met de 'after fight' tussen de twee kemphanen. Last one standing... dies?

Katsu 6
Vlot volume dat een belangrijke aanzet geeft tot een plotlijn die volledig tot z'n recht gaat komen in de komende boekjes. Niet te missen Adachi werk!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Vandaag weer mooi de dag ingezet met wat manga.

Black Cat 16
Een ondermaatse volgens velen maar ik blijf dit erg ontspannende lectuur vinden waar ik blijf van genieten. De ontknoping nadert trouwens.

Keishicho 24 - 2
Deze hilarische manga bevestigt ondanks enkele mindere hoofdstukken in het begin, al het goede van het eerste volume. Cliffhanger alert! Me wants volgend volume... fast!

Spirit of the Sun 4
Weer een erg omstreden manga maar ik blijf een enorme fan van Kawaguchi. Dit volume beëindigt de Taiwan plot, en in het volgende varen we naar thuisland Japan.


Erg genoten van dit alles :)
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Inu Yasha 16-17
Jaaaah, eindelijk, en wat een verbetering van kwaliteit! Enorm dat verschil met de eerste 15 delen. Het verhaaltje blijft natuurlijk hetzelfde: niets speciaals en vlot lezend...

Beck 9
Die cd zit me tegen, je moet daar voor betalen terwijl ik wist dat er toch niets goed op zou staan (op 1 liejde na misschien). Het deel zelf: er gebeurt in feite niets, het wordt zooo lang gerekt... maar who cares? Dit leest enorm vlot én het is vreselijk amusant :D

Saiyuki 3
Ik heb nooit zin om erin te beginnen, het begin zat me drie keer tegen, maar het is ook zo dat ik de drie delen allemaal in één ruk heb uitgelezen. Het is nog lang zo slecht niet deze reeks... eenmaal je jezelf over de tekenstijl hebt gezet (ben ik de enige die het echt niet mooi vind??).
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Ik vindt de eerste 5 delen van Saiyuki minder mooi getekend dan 6 t/m 9 X:

Leest wel lekker weg though.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

rinosseros wrote:Saiyuki 3
Ik heb nooit zin om erin te beginnen, het begin zat me drie keer tegen, maar het is ook zo dat ik de drie delen allemaal in één ruk heb uitgelezen. Het is nog lang zo slecht niet deze reeks... eenmaal je jezelf over de tekenstijl hebt gezet (ben ik de enige die het echt niet mooi vind??).
Die stijl is ook echt niets voor mij, is meer wat voor de yaoi-fangirls :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Om de kerst vredig in te zetten agau Battle Royale 12 gelezen. ;) Alweer twee die het onderspit delven. Nog vijf overlevenden. Nog enkele volumes te gaan!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Nog snel even Beck 9 achter de kiezen geslaan alvorens de kerstvrede te prediken. We komen stilaan aan de grand finale die het einde van de anime kenmerkt. Een van de hoogtepunten uit de serie: Greatful Sound 5.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Sing "Yesterday" For Me 4
Ik had dit boekje al een week thuis liggen, maar durfde er niet echt in te bladeren.... misschien schrik dat ik niet in de juiste stemming zou zijn? Of schrik dat de status die ik deze manga heb toebedeeld toch niet zo onaantastbaar was?
Domme ik, want al na twee bladzijden (het voorblad en de inhoudstafel) zat ik helemaal terug in die melancholische sfeer.
Een deel waar een lach en een traan slechts één pagina van elkaar verwijderd zijn. Magnifiek!
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

barbapapa wrote:
rinosseros wrote:Saiyuki 3
Ik heb nooit zin om erin te beginnen, het begin zat me drie keer tegen, maar het is ook zo dat ik de drie delen allemaal in één ruk heb uitgelezen. Het is nog lang zo slecht niet deze reeks... eenmaal je jezelf over de tekenstijl hebt gezet (ben ik de enige die het echt niet mooi vind??).
Die stijl is ook echt niets voor mij, is meer wat voor de yaoi-fangirls :P
so gay is de tekenstijl ook nie!maar na een groot deel andere mangareeksen te lezen vind ik de tekenstijl ook niet meer zo goed!

ontopic:
eternal sabbath v4 nog eens gelezen op scans!thank god del rey licenced this!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Bedankt Koen nu weet ik dat er nog maar 5 overlevenden zullen zijn by Battle Royale 12 :wink: IK Zit zelf nog maar aan 6
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

lambardi2 wrote:Bedankt Koen nu weet ik dat er nog maar 5 overlevenden zullen zijn by Battle Royale 12 :wink: IK Zit zelf nog maar aan 6
Sorry, een geluk dat ik niet geschreven heb wat ik eerst dacht te doen want dan wist je ook nog wie de vijf overlevenden waren. :o

Stairway to Heaven 4
Deze erotico-hilarische manga komt aan z'n einde met een écht einde - wat ik niet verwacht had - maar voor het einde moet je deze reeks duidelijk niet lezen.

Step up Love Story 11
More pr0n! Geen slecht volume maar we hebben al (veel) beter gezien in deze reeks.

Blackjack 10
Zit een beetje achter met m'n Tezuka lectuur, maar dit volume is één van de beste uit de BJ reeks die ik tot nu toe gelezen heb. Enkele sterke verhalen hier!
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Is niks Koen!!!

Daarbij ik heb de film dus!!!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked