Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Koen wrote:Ik dacht dat SC slechts uit twee volumes bestond ook, Wimpuls?
Ah :? :oops: Vreemd, maar ergens ook weer niet.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

20th Century Boys 1
Nuja ik had hem al gelezen, maar toch even door de Nederlandse release gegaan + het was al lang geleden.
All is well 8)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Patariro 1&2
Ik veronderstel dat dit niet slecht is... maar de vertaling is veel te letterlijk om grappig te zijn. Elk woordspelletje wordt uitgelegd aan de hand van een asteriksje en een voetnoot en dat helpt natuurlijk niet om het lachen te bevorderen...

Dus uiteindelijk denk ik niet dat ik de rest van deze reeks ga kopen (heb deze delen toch maar gewonnen)... nochtans is het leuk om het verhaaltje van Saiyuki nog eens tegen te komen :)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

One Piece hoofdstuk 391

Sinds mijn laatste opmerking (ergens hoofdstuk 349 vorig jaar) hebben Luffy & Co uiteindelijk Water Seven verlaten om de CP9 te achtervolgen en Robin te verlossen. De actie speelt zich nu af op Enies Lobby.

Ik blijf bij mijn oorspronkelijke opinie dat Oda een fantastische aanzet had opgebouwd in Water Seven en dan alles in een paar hoofdstukken heeft geruineerd. Dan heeft hij rap rap een stuk of vier, vijf dei ex machina tevoorschijn getoverd om de achtervolging van de CP9 in te zetten en op Enies Lobby te belanden. Gelukkig heeft hij het humoristisch kunnen houden, want anders was dit toch allemaal moeilijk te verteren geweest.

Maar sinds we op Enies Lobby zijn, is het humorniveau toch een stuk gedaald en de revelaties over CP9, Spandam en Nico Robin compenseren niet echt voor dat gemis. Het is allemaal veel te chaotisch, te geforceerd. En tot overmaat van ramp begint Oda de flashback over Nico Robin's verleden net voor de clash van de Strawhats en CP9. Laten we hopen dat het verhaal enigszins steek houdt en entertainend is.

Ik hoop er des te meer op, daar Togashi en Hunter x Hunter twee maanden out zijn. :(
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Yakitate Japan 1

Dit lees je best niet... als je verdomd veel honger hebt. Stond ik daar te kwijlen op de metro. Schitterend gewoon, ik had er ook al wat scans van gelezen, maar de honger naar een echt boekje was groot genoeg.
Last edited by Wimpuls on Sun Dec 04, 2005 21:16, edited 1 time in total.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

City Hunter 30 ~ 35

Owkee, lezen heb ik niet echt gedaan, aangezien ik City Hunter in het Japans heb. Maar goed.

Het lange en laatste[?] verhaal met de Union Theope beviel me heel goed. Lot's of action, memorabele momenten en ik denk iets meer over het verleden van Ryo & Umibôzu. Mick Angel lijkt wel een leuk personage, maar zonder de dialogen te begrijpen kan je natuurlijk niet te veel over hem zeggen.

Het laatste verhaal valt dan best tegen vergeleken met het Union Theope verhaal. Niet dat het niet één van de leukere verhalen is van City Hunter, maar het heeft niet zo'n 'bang' als de Union Theope. Voor zover ik begrijp dan, want dat leger [?] had niets te maken de Union, toch? ~_~

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

inu-yasha 16: Eindelijk maar inu-yasha is gwn cool! Ik ben blij dat de reeks weer verder gaat en inu-yasha was wel cool in die speciale transformatie dinge. Inu-yasha wordt steeds beter en beter 8)
Ik ben nu in de 17 bezig die lag al vroeger in de hbl dan de kana website aankondigde. Op de website stond: 2 december en de 30 november ofzo ging ik naar de hbl en lag die daar al. :)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Samourai Deeper Kyo 24

Een van de beter volumes tot nog toe. Op een paar deus ex machina 8) na, was ik zeer blij. Sasuke blijkt ineens meer dan zomaar een klein genie te zijn, en da's cool 8)

Vagabond 7

De realistischere samoerai-tour op : Musashi verwerkt een paar stevige levensvragen in het bos en is mentaal topfit om het gevecht met (shit hoe heet) die monnik aan te gaan. Véél te goed.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Death Note 2

Had ik al eens als scan gelezen, nu eindelijk op papier. L komt eindelijk echt in beeld, m'n favoriete personage uit de manga. Ik haat Light overigens.

Fullmetal Alchemist 4

ZOMFG. Als er één gebeurtenis was die ik helemaal niet had verwacht, was het wel dé gebeurtenis in dit deel wel ;_;

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ash Ketchum wrote:Ik haat Light overigens.
Hehe
Thats why I love him
he's such a loathsome character :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Fullmetal Alchemist 9-13

Wow. Vooral dat laatste volume :shock:
De anime stelt echt niks voor in vergelijking.
Blij dat ik hem terug ben beginnen lezen, was de hype rond de reeks vooral ook beu, maar het moet gezegd: een meer serieuze shounen dan wat ik normaal lees, maar zo enorm goed.
Benieuwd hoe lang ie nog gaat lopen...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Yakitate!! Japan 4

De Duitse versie. En EMA heeft gewoon de kleurenpagina's behouden aan het eind van dit deel, dwz., Kazuma's groene brood is te bewonderen in al haar groenheid ^__^ En Takitate!! Gohan ^^

20th Century Boys 1

Woei, weer een boeiende manga van Urusawa. Pakt je door de ambience van mysterie even hard als Monster.

Bleach 7 t/m 9

3 no-nonsense delen, gewoon keihard Ichigo z'n zwakheden laten zien, trainen, en meteen weer op weg om Rukia te halen. Het idee van allerlei Captains als hindernissen, maar niet allen die 't eens zijn met beleid, iemand op tijd redden en 'een andere wereld' doet me denken aan Saint Seiya.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Ranma 1/2 34 t/m 38

De laatste deeltjes ^__^ Op zich was het wel te verwachten; er is geen echt eind aan het ...err... eind. Maar het Phoenix verhaal was wel leuk, hoewel het nogal wat had van het Herb gevecht. Zeker ook door 't einde, waar een zekere techniek weer met een variant tevoorschijn komt ^^

Konatsu doet denken aan 't verhaal ergens aan het begin van Ranma 1/2, toen er ook een bewonderaarster van Ucchan was XD

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Hajime no Ippo 37-47
Echt een zalige reeks, ondanks de hoeveelheid volumes hij al telt in Japan vind ik het een wonder dat hij nog in geen enkel ander land is gelicenseerd.

Vagabond 8-9
Prachtig prachtig prachtig gewoon... 8)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Vagabond 8

zie barbapapa.

Locked