Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Step up Love Story 7
Saai volume. De reeks wordt steeds repetitiever. Nu ja, zóveel valt er nu ook weer niet te zeggen over het seksuele leven van een koppeltje. Spijtig dat ze nooit eens wat meer aandacht besteden aan extra-seksuele activiteiten, de afwisseling zou welgekomen zijn. In dit volume draait het ook allemaal rond onze tortelduifjes en dan mis je grote broer en kleine zusje wel van onze respectievelijke hoofdpersonages. Het laatste hofdstuk waar Rika ten tonele komt is niet toevallig het leukste.

Kimi Shika Iranai 2
Het einde van deze aangename Yoshizumi reeks. Bij momenten iets serieuzer dan bv. Mint na Bokura, maar langs de andere kant ook weer die grote dosis humor die we van de mangaka gewend zijn en die haar werken zo vermakelijk maken. Niet haar meest tot de verbeelding sprekende manga, maar gewoonweg weer steengoed shojo-materiaal dat ver boven de middelmaat uitsteekt. Ik kijk al uit naar Ultra Maniac van haar dat in mei bij Glénat verschijnt!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zetman 2
Lang op moeten wachten maar de 250 pagina's waren het waard. De plot begint zich langzaam te ontrafelen, maar nog steeds is het duidelijk dat Katsura het verhaal nog maar is aan het inleiden. We hebben een sprong gemaakt in de tijd in vergelijking met het eerste volume en Jin is nu een jongeman. De Zet die in hem zit zal eindelijk ontwaken, maar dan wel in gevangenschap...

Tsuru 2
Hideki Mori was na het magistrale Stratège al één van mijn favoriete mangaka, en Tsuru moet er zeker niet voor onderdoen. Woog het eerste volume soms nog wat licht dan zijn de ontwikkelingen van dit tweede deel echt wel sterk. Enkele sterke personages die de prachtige Tsuru bijstaan en een derde volume dat zich grandioos aankondigt.

Peach Girl 18
Nog steeds één van mijn favoriete shojo manga en met dit achttiende deel kwam er een einde aan. Gans het volume was ik met bang hart aan het afwachten want Momo leek voor de verkeerde te kiezen - die verschrikkelijk zelfvoldane Toji-eikel. Uiteindelijk zal Sae de laatste steen werpen in Momo's definitieve keuze. Een mooi einde, een passend einde ook, maar eigenlijk net iets te kort uitgesponnen. Iets te weinig tijd om je emoties te laten harmoniseren met die van de personages. De climax is geen anticlimax geworden, maar komt wel iets te snel.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Niet veel tijd om te snuisteren in mijn uitpuilende stapel 'te lezen' maar deze kon ik nog net in mijn drukke schema inpassen:

Redrum 327 - 3
Het laatste volume van deze Scream-achtige manwha. Het laatste volume draait eigenlijk rond wat dan de 3 hoofdrolspelers blijkten te zijn: de dader, de trigger en het slachtoffer, dat ironisch genoeg als laatste overblijft en nadien moet verwerken wat hij allemaal heeft meegemaakt. Als hij dan nog eens medelijden krijgt met degene die hen allemaal uitgemoord heeft dan frons ik de wenkbrauwen eens maar ja, ik ben niet in zijn situatie gelukkiglijk! Ik vraag me af wat iemand die het genre beter kent als ik van deze manga vindt.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

rhaaaa ik heb al 3 weke ofzo geen manga gelezen! :evil:
Omda ik ben aant sparen om in den auto na zwitserland genoeg te kunnen lezen. En ik besterf et bijna :p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

zaterdag , op die markt zult ge wel iets vinden, zeker?

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

mwoah kzal zien kheb namelijk al bestellingen in de HBL diek moet afhalen en betalen.
Normaal help ik mijn mama op de bureau en dan krijg ik daar geld voor.
Maar momenteel is er geen werk meer en kan ik niet verdienen :( Ik heb nu net genoeg geld voor die bestellingen. Pfff net als ik kans heb om wat meer dingen te vinden.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gunnm - Last Order 5
Tja, echt een slecht volume. Anders kan je het niet stellen. Gezever over Gally die niet meer wilt vechten, maar dan op het einde van het volume met één of andere drogreden waar je niks kan van maken toch maar weer de handschoen opneemt. Jeetje, dat Gunnm zo laag kan vallen doet pijn aan mijn hart.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

stond nogtans in de toptien van best verkochte manga deze maand bij de glenat site.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Jup, maar de reeks teert toch vooral op het succes van Gunnm. Maar het is juist dat het nog steeds een van de pijlers is op de Franse markt met zo'n 50.000-60.000 verkochte exemplaren per volume. Als je weet dat de standaardoplage van een manga in Frankrijk varieert van 5.000 tot 10.000 dan weet je het wel. Gunnm is trouwens een van die manga's die een hogere cultstatus hebben in Frankrijk dan in thuisland Japan. Een beetje zoals Saint Seiya.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Zo ziede maar in sommige landen ebbe ze anders smake eh. Want ranma sloeg in FR totaal ni aan zegt gij.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

20th Century Boys 15
Ami is dood... maar als de Paus in het land is is een mirakel niet veraf! Ami is een held. Ondertussen bedreigt het virus wel alsmaar meer mensen. Het volume eindigt met een nieuwe sprong in de tijd. Wat brengt ons het volgende volume dat zich aanbiedt als een nieuwe bladzijde in dit spannende verhaal? To be continued...

Bleu Indigo 10
Deze serie is vaak een aangename maar weinig inspirerende manga. Vorig volume kwam echter reeds emotioneel sterk uit de hoek en dit tiende volume doet er zowaar nog een schepje bovenop - ook al gaat het over iets totaal anders. Komt de rode draad dan toch op gang of zal het volgende volume de sterke reeks niet verderzetten? Ik ben alvast benieuwder dan ooit naar het volgende nummer in Bleu Indigo!

Ecole emportée 2
Dit is echt één van mijn beste lecturen tegenwoordig. Een sterk verhaal dat ook nog eens leest als een sneltrein. De bijna 400 pagina's zijn uit in een wink, je snakt echt naar het vervolg. Doordat het boekje zo dik is gebeurt er ook immens veel wat het plezier alleen maar verhoogt. Echt een aanrader voor mensen die geen problemen hebben met de old skool tekenstijl. De bunko-uitgave van Glénat is ook geslaagder dan die van Asuka. Aangenamer papier en je moet de boekjes minder openduwen om de binnenste tekstballonnen te kunnen lezen. Top!

Number Five 4
Matsumoto gaat door met zijn trip. Dit is echt zijn minst toegankelijke manga en het is moeilijk om je weer in het verhaal te gooien als je de voorbije volumes niet hebt herlezen. We gaan tien jaar terug in de tijd en maken de opmars mee van onze Rainbow dudes. Dit is een manga die je eens moet gelezen hebben om te zien hoe alternatief sommige manga's kunnen zijn. Mensen die eens 'iets anders' willen lezen, laten zich best bekoren door deze prestigieuze reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hunter X Hunter 19
Ik dacht dat er na Greed Island een mindere periode zou aanbreken, zeker na het einde van het vorige volume dat erg clichématig uit de hoek kwam, maar niets is minder waar. Het insecten-epos dat pas echt goed op gang komt in dit volume toont alweer aan dat HXH een shonen is die er bovenuit steekt. Naruto komt nog niet eens tot aan de enkels van deze serie.

Iniatiation 1
Weer een schitterende vondst van Akata. Een 15-jarige jongen komt terecht in een afgelegen dorpje waar alleen maar vrouwen blijken te wonen. Hij resideert er in de lokale herberg en zal daar kennismaken met enkele wel erg ondernemende vrouwen! Cultureel hoogstandje met een pittig karakter. Ik kijk vol verlangen uit naar het tweede volume van deze vijfdelige serie. Een aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Angel Heart 6
Een lang verhaal biedt zich aan dat het verleden van A-Xiang doet opspelen. het kleine meisje dat getuige was van de moord door A-Xiang op haar vader doet beroep op City Hunter...

Rough 2
Onze twee bekvechters winnen een date, en dat geeft natuurlijk de nodige vonken. Zou het echter niet kunnen dat ze op het einde van de dag dichter naar elkaar zijn toegegroeid? Of juist helemaal het omgekeerde? Adachi op z'n best.

Moi, Tarô Misaki
Alweer een bundel kortverhalen van de Captain Tsubasa dude. Hij gaat hier dezelfde weg op als in zijn andere werken. Feel good sportverhalen met altijd weer een happy ending. Enkel voor de diehard fans met andere woorden.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Eden 11
Na de cyclus waarin we Kenji volgend komen we weer terug bij Elia. En ook de waarheid achter het disclosure virus komt een stap dichterbij. Maar dan is er een groep terroristen die de Chinese kernkoppen in hun macht krijgen...

Element Line 2
Het was lang geleden dat ik het eerste volume had gelezen dus miste ik de voeling wat met het verhaal. Het blijft één van de betere fantasy manga's op de Franse markt, en hopelijk leg ik snel de hand op het derde volume dat reeds enige tijd uit is.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

ZatchBell! 1
Nieuwe shonen reeks bij Kana die lekker wegleest. Een eerste volume dat al veel informatie geeft en onmiddellijk aantoont dat de shonen liefhebbers hier weg van gaan zijn. Misschien niet zo leuk als Hunter X Hunter, maar zeker niet zo slecht als Naruto. Leuk tussendoortje!
motivatiedip. help!

Locked