Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Lamentations de l'agneau 4
Kazuna trekt zich meer en meer terug met zijn zus, die op haar beurt meer last begint te krijgen van de ziekte.

ES 8
Geen slecht einde voor deze prachtige reeks. Ik zal maar niet teveel spoilen deze keer.

Umizaru 9
Daisuke is nu de senpai geworden. Hij is reeds twee jaar bezig en het is nu aan hem om de jonkies op te leiden.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

Koen wrote:
ES 8
Geen slecht einde voor deze prachtige reeks. Ik zal maar niet teveel spoilen deze keer.
tvind eternal sabbath 1 van de beste reeksen die ik heb gelezen dit jaar!
maar koen kunt ge me nog iets aanraden in de stijl van ES!?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Yikes, moeilijke vraag. ES vind ik redelijk uniek. De mangaka heeft ook nog Mars op haar actief, maar dat is toch totaal iets anders, een echte shojo is dat. Ik zou het zo niet direct weten...

Nouvel Angyo Onshi 10
Redelijk wat dood en verderf in dit volume, niet echt het vrolijkste uit de reeks, maar wel een cruciaal turning point zo lijkt het.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

mars heb ik al gecheckt en is idd nix voor mij!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hikaru no Go 19
Na 'de gebeurtenis' van enkele volumes terug vinden sommige dat Hikago een mindere weg is opgeslagen, maar ik blijf dit dé shonen van de laatste jaren vinden. Uniek en enorm beklijvend.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ray 7
Het laatste volume in deze doorsnee serie, met hoogten, maar ook met laagten. En het einde ligt volledig in de lijn van de rest van de serie. Niet hoogstaand maar toch leuk en ontspannend.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Nana 12
Ik schaam mij erover dat het eerste waar ik aan dacht na deel twaalf te sluiten iets negatief was... want uiteindelijk is dit twaalfde deel niet minder dan de rest...
't Was de flashforward waar ik niet zo content mee was. En de wazige scans van de uitgever. Bijna 1/3 van het boekje...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

20th Century Boys 18
Deze nieuwe arc blijft wat minder dan de rest - ook al blijft het nog steeds overeind. Otcho komt eindelijk op het spoor de IJskoningin...

Nuts 2
Deze gezapige kiddy shojo met sexy touch blijft aangename lectuur, maar we mogen ons gelukkig prijzen dat de reeks slechts vier volumes telt want anders zou het snel repetitief worden.
motivatiedip. help!

User avatar
Q-Wi-Q
Posts: 8
Joined: Wed Dec 21, 2005 17:31
Contact:

Post by Q-Wi-Q »

Koen wrote:20th Century Boys 18
Deze nieuwe arc blijft wat minder dan de rest - ook al blijft het nog steeds overeind. Otcho komt eindelijk op het spoor de IJskoningin...

Nuts 2
Deze gezapige kiddy shojo met sexy touch blijft aangename lectuur, maar we mogen ons gelukkig prijzen dat de reeks slechts vier volumes telt want anders zou het snel repetitief worden.
ge voelt idd dat het verhaal op zijn einde begint te lopen, hoewel ik het einde van v18 echt super vind, verklaart weer opnieuw echt veel, en de laatste zin smijt weer alles wat we al wisten compleet aan diggelen...
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Seizon - Life 3
Een sterke afsluiter van deze prachtige Kawaguchi reeks. Nog heel wat ontdekkingen in dit laatste volume dat zich voor 95% afspeelt in de room van de do'er. Een paar pakkende momenten in de koffer van de wagen ook... :cry:
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Touch 4
Een onvolprezen volume in deze magistrale reeks. Moest ik niet weten wat er nog volgt, ik zou dit nu reeds het beste volume uit de reeks noemen, maar dat is het dus niet. Er volgt nóg betere stuff! Zo verfijnd... Ik was van plan nog wat meer manga's te lezen, maar ik kon het niet, moest gewoon even nagenieten van dit oeuvre. Wow!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Bleu Indigo 14
Aangenaam volume dat weer in het teken staat van Tina. Alle personages zijn enorm sterk uitgewerkt hier behalve eigenlijk het hoofdpersonage lol. Het einde van dit volume maakt duidelijk dat de laatste rechte lijn in de serie nu is ingezet. Nog 2-3 volumes en it's done with!

Transparent 7
Héél sterk volume waarin de rode draad rond de familie met vader-dochter transparent volledig wordt uitgediept. Het volgende volume sluit een cyclus af, ben eens benieuwd.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ultra Maniac 4
Heel wat bla bla bla oftewel Free Talk over de anime. De manga laat echter nog steeds wat te wensen over. Leuk maar toch niet van hetzelfde niveau als Mint na Bokura of Marmalade Boy, vind ik.

Angel Heart 11
Na het toch wel erg geslaagde tiende volume valt Hojo hier terug op z'n gebruikelijke AH stramien. Weinig verrassend voor de volgers van deze reeks, maar het blijft wel werken.
motivatiedip. help!

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Detective Conan 2
Leuke zaken, vooral de eerste was erg leuk. Beide grepen terug naar een oude zaak die Shin'ichi door toeval onder het oog kreeg vlak voordat de zaak begon, wat wel erg typisch was. Die gadgets van die professor zijn echter wel tof en een grappige toevoeging. :D

Ai Yori Aoshi 3
Tsjah, het hele romantische sfeertje kabbelt voort. Geen nieuwe personages geintroduceert deze keer, maar wel enkele belangrijke gebeurtenissen die Aoi en Kaoru dichter bij elkaar brengen. Soms is Aoi haar eeuwige gezeik over haar onvoorwaardelijke liefde voor Kaoru wel een beetje teveel helaas, maar dat neem ik op de koop toe. Tina is echt grappig :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Eagle 5
Schitterende reeks over de Amerikaanse verkiezingen. Misschien wel de beste Kawaguchi reeks van de vele die momenteel naar het Frans vertaald worden.

Nana 12
Yikes, sterk volume toch weer. Er kwam wat kritiek op maar ik was weer helemaal weg. Er gebeurt wel iets minder als anders misschien, maar ben benieuwd naar volume 13 dat zich grandioos aankondigt!
motivatiedip. help!

Locked