Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Fulmetal Alchemist 1

Yes ! Eindelijk de mangaversie. Manga en anime lijken nogal te verschillen in het eerste volume : Sommige beklijvende scènes uit de anime komen er niet in voor (zoals Rose haar vriendje die gerepareerd werd). Er zit veel vaart in alleszins. en de 2 is ook al uit :drool: !
ergens vanaf hoofdstuk 25 is de manga compleet verschillend van de anime... zeker aangezien die reeks nog bezig is in Japan

in case you didnt know :oops:

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

I didn't, but i don't mind. Het einde van de anime vond ik toch nogal vreemd en ik bleef onbevredigd achter... Nog 5 jaar wachten en ik weet meer :wink:

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Love Hina 1 t/m 5

Op zich wel "heh-heh" grappig, maar iets te herhalend. [Niet dat ik per se iets tegen herhalend heb, Ranma 1/2 is geweldig, maar dit is lang niet zo leuk als Ranma 1/2]

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Naruto vol.19
Schitterend volume. The clash of the titans valt iets anders uit als ook Naruto zich begint te moeien. Hij overtreft zichzelf weer eens. Ik begin kleurrijke personages zoals Rock Lee toch wel wat te missen, maar in dit volume kan ik er best mee leven dat Naruto de show steelt. De 5de hokage is gekend, ze kunnen terug naar huis, ik ben benieuwd naar het volgende volume.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Team Medical Dragon #1-3
een sterke aanrader in het genre van Say hello to Black Jack, wel meer fanservice en de toon van de reeks is lichtjes anders, ook behoorlijk wat "mature content"

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 2

Ik heb veel te hoge verwachtingen van de manga-versie... eigenlijk was het steengoed, met de smerige Tucker :evil: en zijn chimera's, Scar die alles vernielt, doctor Marcoh... Toch lijkt het mij soms nogal vlak en emotieloos, zeker vergeleken met de anime. Tja, nostalgie...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Met al die anime-besprekingen weinig tijd gehad voor mijn geliefkoosde manga maar vanmorgen er toch nog eens twee kunnen achter de kiezen slaan...

Jeux d'enfant
Nog maar eens een Sakka die niet volledig brengt wat ik ervan hoopte, maar die toch ook weer niet tegenvalt. Moeilijk te plaatsen...

Boys be 6
De korte verhaaltjes gaan gezapig door maar we merken nu reeds dat het duo auteurs moeilijkheden heeft zich te herbronnen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Beck 1
Als true fan of the series heb ik ook de Engelse versie gekocht. Tokyopop werkt nog steeds zonder coverslip wat geen probleem is maar toch wat raar aanvoelt als je de Franse versies gewoon bent. Ook zijn er geen extra's wat een beetje spijtig is. Ik geniet altijd van de extra's bij Boys Be. De vertaling is gedaan door Stephen Paul die ook de scanlations deed, maar ik kan niet zeggen dat ze beter is dan de Franse versie. Ik had de indruk dat de Franse versie beter weglas maar kan ook aan mij liggen vermits Frans mij sowieso beter ligt dan Engels. In elk geval is hier weinig of niets op aan te merken dus mensen die Beck willen lezen hebben nu meerdere volwaardige taalkeuzes. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Tokyopop released ze wel verschrikkelijk langzaam :(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Elke drie maand dacht ik, dus hetzelfde tempo als in Japan. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koen wrote:Elke drie maand dacht ik, dus hetzelfde tempo als in Japan. ;)
Beck 1 = 12 Juli
Beck 2 = 8 November

zijn er 4 dus :\
en Tokyopop hoeft nergens op te wachten daar er al 23 volumes klaarliggen

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Dat is niets, Tokyopop's Kindaichi is plots van een uitstekende tweemaandelijke uitgave overgegaan op een enigmatische releaseschema. De laatste uitgave kwam in april uit, terwijl het volgende deel pas in november komt O_o Gelukkig dat het laatste verhaal afgelopen is, want als ik zo lang moest wachten op een ontknoping.... >.>

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

mja ik kan wel wachten hoor
heb het meeste toch al gelezen en de anime gezien van Beck
maar ik wil ze toch graag rap hebben in mijn collectie =)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Samurai Champloo 1

vermoeiend... Veel extra-ballonaire tekstjes 8), veel chaotische scènes (maar dat was te verwachten). Fuu, Mugen en Jin denderen van dorp naar dorp, en blijven af en toe plakken om keet te schoppen, dat is wel zalig. Vooral de laatse passage was zeer grappig.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

20th Century Boys 15- 17

Eikes ! weer veel te goed. Vooral de uitwerking van de hele historie rond de paus. Ik had 100 pointes in gedachten, maar Urasawa had er weer een betere voorzien...En dat Otcho nog altijd rechtop loopt, is een mirakel. And now we play the waiting game. toetoedoedoedoedoetoedoe...

Locked