Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Eagle 3
Het derde deel van Spirit of the Sun wist me meer te boeien dan dit derde deel van Eagle. Maar het moge duidelijk zijn dat de reeksen van Kawaguchi aan elkaar gewaagd zijn, ook al bespelen ze compleet andere thema's. Ons derderangs journalistje blijft de presidentskandidaat volgen die alle hens aan dek moet roepen om in de race te blijven.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Moonlight Mile 1
Met veel moeite en gezucht heb ik me aan deze reeks gezet en ik moet zeggen dat het beter meeviel dan de eerste reacties die ik erop hoorde. Het werd aangekondigd als de opvolger van Planètes en hoewel het die rol niet volleidg kan vervullen is het toch een aangenaam tijdverdrijf geworden.

Sur la nuit
Ik kijk altijd uit naar werk van Ebine Yamaji maar dit bundeltje novelles heeft me toch teleurgesteld. Nergens de frisheid die ze in haar andere werken zo mooi naar voren bracht. Spijtig...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Transparent 6
De verhaaltjes brengen enkele nieuwe elementen aan maar de uitwerking laat wat te wensen over. Vooral in de eerste helft van het boekje is de beleving ver te zoeken. Gelukkig redt het tweede deel dit volume met enkele verhalen die het niveau halen dat we gewend zijn van deze reeks. Spijtig toch dat er steeds zo veel tekst te lezen valt lol...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ultra Maniac 2
In tegenstelling tot rino vond ik dit deel wel goed - althans beter dan het eerste deel dat ik maar zwakjes vond. In dit deel neemt de magie een kleinere rol in en dat komt het typische Yoshizumi verhaaltje ten goede. Benieuwd welke richting de reeks nu verder gaat inslagen...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Samuai Deeper Kyo 22

Eindelijk krijgen Kyo en zijn cornuiten Shinrei klein. Nu ze de wonden likken daagt de 4e 'sacré du ciel' op, een grappig manipulatief vrouwmens met genezende krachten. Nu nog de 4 goden van de Mibu overwinnen, en we zijn er. de vraag is wel : waar in godsnaam... :? ?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zero
Het eerste werk van de schitterende Kei Toume haalt het niet bij haar recentere reeksen, maar vermits de tekenstijl hier al erg berheerst is, is het zeker de moeite waard voor de fans om het boekje aan te schaffen.

Bouddha Deluxe 1
De reeks ligt hier al maanden stof te vergaren maar nu heb ik me er eindelijk aan gezet. En het eerste volume is al onmiddellijk een voltreffer. Ben benieuwd naar de rest van de reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Bouddha Deluxe 2
Weer een klepper van meer dan 400 pagina's. Siddharta groeit op, zoekt naar zijn identiteit en heeft vele filosofische vragen die hem bezighouden. Zijn vader heeft echter duidelijk een andere visie op de profetie die rond zijn zoon verteld werd dan de zoon zelf...
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Aha, Siddharta Gaudama als ik me niet vergis..

Jaja, dat herexamen Japanse godsdiensten komt dichterbij 8)
Misschien moet ik maar vlug die Bouddha's gaan halen, dat studeert waarschijnlijk interessanter dan die cursus -_-
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Buddha is inderdaad erg sterk, ik heb het eerste Engelse deel, zo'n hardcover uitgave [kon niet meer wachten op de TPB's :P] en heb er volop van genoten. Die krengen zijn alleen behoorlijk duur, dus ik kan niet al te vaak die Buddha's kopen. Maar ik denk dat ik wellicht morgen maar eens het tweede deel ga halen ^^

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Vagabond #6 & #7
I NEED more

Naruto #7
Viz leert langzaamaan uit hun fouten, de jutsu's staan er nu tenminste ook bij in hun originele naam (en soms zelf zonder de vertaling)
hoop dat het de goeie richting uit blijft gaan
was een zalig volume, brought me back to the old days

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

City Hunter 2

Niet zo leuk als de anime, maar toch altijd grappig om te lezen. Lang verhaal over de Union Theope en de "generaal", wel aardig, maar toch zijn de standalone verhalen van City Hunter leuker met de vrouwelijke clienten ^^ [Tenminste, dat heb ik met de anime, misschien dat ze als manga minder leuk zijn dan]

Ik kan me herinneren dat de generaal echter al in de eerste aflevering met Union Theope was in de anime...of zo ^^; Zal wel iets gewijzigd zijn.

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

20th Century Boys 8-12
Zo'n zalige reeks dat het verboden zou moeten worden! De intriges in dit verhaal zijn zo realistisch dat het angstaanjagend is. De leugens die Ami gebruikt doen erg denken aan G W Bush... ook alle verwijzingen naar het Ebola-virus en alle complottheoriën er rond zijn schitterend om te volgen. Je herkent de echte feiten en het verzonnen verhaal er rond is simpelweg magistraal. Wie deze manga nog niet leest... dit is een aanrader.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Gerrit wrote:Wie deze manga nog niet leest...
...wacht op de Nederlandstalige versie 8)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Dat kan ook natuurlijk :P
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

alice 19th 3:
we komen meer te weten over frey en over de lotusmeesters.
Het verhaal begint echt op gang te komen maar volume 3 was toch niet zo sterk als volume 2.
De droge opmerkingen van alice enzo zijn altijd hilarisch. Plots zegt ze iets dat totaal nx met de situaties waar ze in zit te maken heeft en dan zit je daar in je zetel: WTF! (maar het is altijd grappig).
Alleen de stukjes van de schrijfter zijn soms nogal dom vooral die in het hoesje staan: ik had last van m'n buik en ik was ziek blablabla. Ja waarom moeten wij nu weten dat je een vieze pil moest slikken.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Locked