Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mirumo 2
Deze little girls manga blijft verbazen door zijn vermakelijkheid. Nog meer geniekes doen hun intrede waaronder het kleine broertje van Mirumo. Consternatie en vooral hilariteit alom!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Say Hello to Blackjack 5
Schitterend volume. Pediatrie en Chirurgie zijn de afdelingen waarin we opnieuw kennismaken met de Japanse gezondheidszorg. Een reeks die stilaan 'incontournabel' wordt na een ietwat langzaam begin.

Mirumo 3
Weer vermakelijk maar slechts de helft van het boekje gaat over de mainplot, de rest wordt gevuld met verhaaltjes allerhande wat er nogmaal op duidt dat dit in de eerste plaats voor de (aller)kleinsten bedoeld is.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Basara 19-20
Basara is zo één van die reeksen waarin je wordt ondergedompeld. Was het 19de volume nog wat zwakjes met dolfijnen die bommen droegen, dan barste de figuurlijk bom volledig los in het 20ste volume waarin er een definitieve (?) breuk komt tussen de troepen van Tatara enerzijds en de rebellen van het noorden die onder leiding van Shuri vochten. Shuri kiest immers weer voor de rol van Rode Koning en zal ervoor kiezen de Heerser op te volgen om de opmars van Tatara te stuiten. Dit schitterende verhaal neemt alsmaar epischere proporties aan en het is echt iets dat je in één ruk zou willen uitlezen van volume 1 tot volume 27. Een zwaar miskende reeks die fans van een goed verhaal zeker eens van naderbij moeten bekijken.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Loup du Stade 1-2
Na Captain Tsubasa heeft Takahashi mij niet al teveel meer kunnen bekoren, maar met deze tweedelige manga slaagt hij er weer in mij veel leesplezier te bezorgen. Ondanks dat is de reeks weer korter dan dat hij zelf wou en is het einde een beetje overhaast. Toch een aangename lectuur.

Paradise Kiss 3
Ben nog steeds volop bezig mijn leesachterstand in te halen. Dit derde volume van ParaKiss is weer ijzersterk met vreugde en leed voor de personage. Caroline krijgt een kans bij een modellenbureau maar die willen wel eerst met haar ouders spreken. Kan dit het begin zijn van een hereniging met haar moeder?
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

chobits:

Ik heb ranma ff tijdelijk stopgezet omdat het allemaal nogal eentonig is. En als ik er teveel van lees ga ik het denk ik echt beu worden en dan ben ik maar begonnen aan chobits:
Mijn eerste clamp en het bevalt me echt wel 8)
Mooie manga. Tchii is echt een heel schattig personages en ze is ook mooi.
Veel mensen vinden de ecchi humor soms storend maar in dit eerste volume vond ik het alleszinds heel grappig.
sumomo is ook heel schattig.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Menchi
Posts: 32
Joined: Fri Oct 31, 2003 21:46
Location: In my closet (And I'm not coming out!!)
Contact:

Post by Menchi »

Weer tijdje geleden dat ik gepost heb. (Heb toch zoveel dingen te doen)

In ieder geval volg ik nu de reeksen Love Hina, Tenchi Muyo en Pretty face. De eerste 2 lees ik op de trein (en ze bevallen mij wel. Mihoshi die bv. rijles volgt, dat is lachen :) ) Pretty face lees ik op pc om begrijpelijke redenen. (Wanneer gaat een Westerse uitgever deze manga eindelijk eens uitgeven?) Chapter 49 is onlangs verschenen. Rina wisselt even van plaats met Yuna/Randoh. Maar het chapter eindigt met een enorme cliffhanger. Dat deel 50 maar snel vertaald is. :twisted:
Miss Yukari. Please stop. Please stop. Will you please-
I'm sorry. I'm sorry. It's all over! I'm gonna die!
AAAAH! Grandpa! Grandpa! Watch out!

Chiyo-chan after a ride in the Yukari-mobile

http://www.menchis-basket.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Détective Conan 43
Ik had even een pauze ingelast met deze reeks om te zien als ik er nadien niet meer plezier aan zou beleven - net zoals ik met mankin gedaan had. Dit volume is geheel zonder elementen die de rode draad uitmaken van Conan, en begint erg traag met een minder leuke enquete maar de volgende verhaaltjes worden wel weer sterker. Vooral het laatste verhaal dat vervolgd zal worden in deel 44 kondigt zich groots aan. Voor de rest is er steeds nog zoveel tekst als voorheen, tekst waar ik mij met moeite doorheen worstel, en eigenlijk ben ik allesbehalve een echte fan van het detective genre... maar het blijven zo'n aanstekelijke personages, he.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Vandaag 3 manga's toegestopt gekregen. Hij was in rijsel in een mangawinkel binnengesukkeld en had aan mij gedacht... 'twas ranma 16, nee iets anders, Baruno, ofzo'. Het bleek dan Naruto 16 te zijn (had ik al :( ). én Samurai Deeper Kyo 1 en 2 (good guess bro ! 8) ). Ik had een paar afleveringen van de anime gezien en die zijn 1000000 keer slechter dan de manga, die op zich niet zo bijster goed is, maar toch amusant om lezen.

We volgen Kyoshiro Mibu, een onnozele medicijnverkoper in een woelige periode in Japan (1604 en verder). Hij leert bounty-hunter Yuya kennen en (ongewild) trekken ze er samen op uit. In een gevecht blijkt snel dat Kyo nogal schizofreen, in die zin dat als hij zijn zwaard trekt hij plots 'Kyo, de supermoordenaar met demonische ogen' wordt... Leuk , leuk... 8)

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Hmmm, Wimpuls, nu moet ik toch efkes reclameren zenne :P ! Samurai Deeper Kyo is 1 van de beste Anime's die'k ooit al gezien heb, staat zeker in mn top 10, zei het dan tegen het einde toe, nr 8 ofzo. Wat nog niet slecht is met al de reeksen die ik al verslonden heb :D . De boodschap is: de hele serie zien, want als je alleen bv de 1e 2 epis gezien hebt ben je dus nerges he. Zo, weer eens mijn gedacht gezegd, sorry he Wimpuls, niks persoonlijk hoor, helemaal niet, uw mening verschilt gewoon nogal veel met de mijne :twisted: :roll: :D .
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Ik zou beter minder rap mijn gal spuien, want bij Bleach zat ik na 4 aflveringen ook dik mis :oops: . Maar die debiele monsters in Kyo... :roll: . ik heb idd enkel ep 1 en 2 gezien en dat stak me stevig tegen. Als anime-verslinder heb ik niet altijd evenveel tijd/goesting om zoiets rustig te laten rijpen, hé :D . De manga ga ik nu wel blijven volgen, het staat me wel aan.

En om mijn vorige post iets te verduidelijken (*zucht*,slecht bezig :? ): ik kreeg de boekskes van mijn broer, de totale mangaleek die af en toe een stuk DBZ meepikt...

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Maar die debiele monsters in Kyo... . ik heb idd enkel ep 1 en 2 gezien en dat stak me stevig tegen.
mij is exact hetzelfde overkomen met die anime... kvon er niks aan (om dezelfde reden) dus heb ik ni meer verder gekeken.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

LOL, hehehe, wel Gerrit en Wimpuls, als ge ooit is wa tijd over hebt (alsof dat ooit gebeurt met onze hobbies... :( ;) ) moet ge ze maar eens bekijken.
Epi 1 en 2 zijn met dat domme slang/draak-achtig monster, verder heb je nog monsters, maar die spreken al heeeel wat meer tot de verbeelding, de reeks heeft geen te geniale start, maar verder komt dat zeker goed.
Dus wimpuls, enjoy the manga, als ik goed zit volgt de anime de manga bijna naadloos :) .

En np van de gal ze Wimpluls, zo discuteer ik nog is :D .
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Naadloos?? ik heb ze alletwee uit en ik ben nog geen onnozel monster tegengekomen (gelukkig maar :P ).

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Hmmm, ben ik me wat aan het vergissen van reeks :P ? Best mogelijk, is er een andere samurai anime die wel naadloos op de manga aansluit :) ?
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Als ge Bleach een samurai-manga noemt, ja, die sluit naadloos aan (voorlopig). Kurosaki loopt toch te zwaaien met een joekel van een zwaard :P . soit, we dwalen af !! :?

Locked