Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Gundam
Posts: 27
Joined: Wed Mar 24, 2004 23:47
Location: floating in a weird space
Contact:

Post by Gundam »

Akane wrote: Saiyuki 6

Saiyukii~ Ben helemaal verliefd op dit deel =D. Sanzo is vergiftigd, Kou wil de groep zijn draak wel lenen, maar alleen als Goku hem kan verslaan, Goku goes Taisen on Kou, Kou bijna dood, word gehersenspoeld door Ni, hmm, best veel gebeurd in dit deel ^_^. En op het einde beginnen ze met de Kamisama saga o:.

mzzz cergeef mij als deze opmerking noob of onwetend is :p
maar euhm da lijkt mij eerder (kutserie)dbz dan wat jij als tittel geeft...
of heb ik ergens een deel niet mee...?
//kill because somebody was killed, get killed because he killed, do you think peace wil ever come like that ?// (cagali - gundam seed)
//Love And Peace //( Vash The Stampede - Trigun)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gundam is weer ergens niet mee :P De naam van Goku komt van een Japanse legende en wordt niet enkel in het schitterende DB gebruikt :P
motivatiedip. help!

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Hm, die van DB(Z) en Saiyuki heten allebei Son Goku, en hebben ook precies dezelfde persoonlijkheid (te dol op eten).

Maar de naam/persoonlijkheid komen uit een oude Chinese legende/verhaal, reis naar het westen over, er is ook een film van, Monkey King, maar iig, daar komt dus de naam vandaan, Saiyuki heeft NIKS met DB(Z) te maken gelukkig ;p.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

jah inderdaad, chinese legende :oops:
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Blackjack 7
Bij momenten geniaal, andere verhaaltjes verdomd saai. Een verhaal over de moeder van Blackjack dat een beetje de mist ingaat, maar dan ook weer ijzersterke verhalen zoals dat op het eiland dat wordt geteisterd door een orkaan. Nog 10 volumes volhouden...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Bleach 01

Nu de anime zo goed uitdraait, besloot ik de manga te beginnen kopen. Wel, de anime volgt de manga bijna tot op de letter, maar de manga is wel iets geweldadiger. Ichigo, die geesten kan zien, wordt ingewijd in het bestaan van de Shinigami en Soul Society door Rukia...
De humor is zeer te smaken, wegens zeer onnozel... :) En 't is cool getekend, natuurlijk.

Zipang 01

Als passief oorlogstuigfanaat had ik wel zin in portie Buck Dannyeske actie. Ik werd op mijn wenken bediend met dit eerste volume. Die reuzachtige Yamamoto doet hun Aegisje verbleken :P. Los van het visueel spectakel lijkt het mij ook een boeiend vraagstuk te worden : 'Doen we mee of lopen we weg?'

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

I'll 14
De meesten zullen wel weten dat ik niet direct warm loop voor deze serie die vooral doelt op het poëtische moment, maar die er niet in slaagt die poëtiek geloofwaardig neer te zetten door de verschrikkelijke egotripperij van de arrogante personages. In dit laatste volume werkt de magie eindelijk wél. Geen basket meer, wel de emoties die voor één keer op gepaste manier worden neergezet. Een erg mooie afsluiter van een middelmatige reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Gundam
Posts: 27
Joined: Wed Mar 24, 2004 23:47
Location: floating in a weird space
Contact:

Post by Gundam »

Koen wrote:Gundam is weer ergens niet mee :P De naam van Goku komt van een Japanse legende en wordt niet enkel in het schitterende DB gebruikt :P
ging em niet enkel om die naam maar ook de kamisaga enz kwam wat te veel overeen :p
//kill because somebody was killed, get killed because he killed, do you think peace wil ever come like that ?// (cagali - gundam seed)
//Love And Peace //( Vash The Stampede - Trigun)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Is kami niet gewoon god of zo in het Japans? Allez, kweenie zeker ma tis toch een woord... ergens... of zo... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

idd. het betekent soms ook 'papier', soms ook 'haar'. Soms wordt het gami (zoals in shinigami) om het wat makkelijker te doen klinken. Shit, ik moet dringend een hobby zoeken... :oops: Tja.

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Mja, het kan verschillende dingen betekenen naarmate het dialect waarin het word gesproken/geschreven +). In het geval van Saiyuki betekent t gewoon god ;).
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

japans is 1000000 keer 't zelfde, ge moet gewoon goed de context weten, of zelfs al Jap staat ge voor paal. denk ik :? . Soit, off topic...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Mirumo 1
Leuke shojo voor het jongere publiek. Yoshizumi met magische feetjes, zou ik zo zeggen, en toch wel minder lekker getekend.
motivatiedip. help!

User avatar
Gundam
Posts: 27
Joined: Wed Mar 24, 2004 23:47
Location: floating in a weird space
Contact:

Post by Gundam »

sig ja ik weet wat kami beteken aa wel NVM :p
was gewoon wat raar en eerder als sarcastische opmerking bedoeld mar kom....
//kill because somebody was killed, get killed because he killed, do you think peace wil ever come like that ?// (cagali - gundam seed)
//Love And Peace //( Vash The Stampede - Trigun)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Parallel 4
Bwah, happy endings zijn mooi maar dit is zo flauw en voorspelbaar. Spijtig. Het pakt de lezer helemaal niet, te weinig emotie...
motivatiedip. help!

Locked