Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Katsu! 3
Katsu Female haat het boksen dan toch iets minder dan ze liet uitschijnen en ze maakt zich zelfs klaar voor een gevecht dat het leven van één van haar beste vrienden zal veranderen. Ze traint bij de vader van Katsu Male die zopas is afgedankt en de hond van zijn baas erft. Katsu Male laat het allemaal mooi gedijen...

Let's be Anormal 4
Na een sterk derde volume vervalt de reeks weer een beetje in het aanmodderen en een onaansamenhangende plot en verkondigde ideeën. Het einde is niet slecht maar dit is echt een reeks waar ik niet enkel totaal geen vat op heb gekregen maar die ook helemaal niet in mijn annalen zal zijn terug te vinden.

Berserk 6
Volume 6 is het begin van een episode die erg politiek getint is. Intriges aan het hof waar de edellieden vuile spelletjes spelen met zelfs moord tot gevolg. Maar Griffith is natuurlijk geen nicht, uhum, en slaat keihard terug. En wie anders dan Guts om zijn vuile opdrachtjes uit te voeren? Alweer een volume dat de cultstatus van deze serie nog maar eens bekrachtigd.

Berserk 7
Midland is nog steeds in oorlog en dus stijgt Griffiths leger nog steeds in aanzien door hun aura van onoverwinnelijkheid. Guts en Casca zijn echter nog steeds geblesseerd en afgezonderd van hun troepen. De maandstonden van Casca zullen haar echter dichter bij Guts brengen, en de liefdesgevoelens tussen de twee vroegere kemphanen beginnen te ontluiken...

Mars 14
De tragiek blijft zowel onderhuids als bovenhuids aanwezig in dit voorlaatste deel van de serie dat mij een week vroeger dan verwacht toelachtte bij mijn mangaboer. Kira geeft de vader van Kashino een duwtje in de rug om hem zijn zoon weer meer vrijheid te gunnen, en deze laatste springt als van tevoren op de moto. Niet zonder ongelukken echter. Enkele elementen in dit volume laten uitschijnen dat Mars misschien geen rooskleurig einde tegemoet gaat...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Beck 5
Dit vijfde volume is duidelijk het sterkste tot nu toe verschenen volume uit de serie. DyBre komt naar Japan en Koyuki beleeft het moment uit zijn leven als hij on stage mag meezingen. Tussen hem en Maho gaat alles ook goed, totdat Izumi weer in beeld komt...

Black Cat 12
Train is nog steeds op zoek naar een middel om zijn normale grootte terug te krijgen. Hij komt terecht bij de verwekster van Eve maar deze wordt op de hielen gezeten door manschappen van Creed. Het wordt tijd dat Train zich ontdeed van de nanomachines in zijn lichaam! Shonen die vaak wordt aanzien als een slechte reeks, maar voor mij blijft het genieten.

Niji-Iro Tohgarashi 9
De eerste reeks van Adachi die ik las vond ik in het begin erg goed. Maar nu hebben we kennisgemaakt met zijn sportreeksen en dan moet ik toch meegeven dat die vele keren beter, spannender en humoristischer zijn. We vinden hier ook wel die Adachi-humor in terug, maar ze werkt zoveel beter bij zijn sportreeksen. De serie sleept zich echt naar het einde toe vind ik. Nog twee volumes te gaan, hopelijk lees ik die met meer plezier.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

La Bataille du Mont Fuji et Autres Aubergines 3
Het titelverhaal is hilarisch :D Kuroda heeft echt wel fantasie te veel om 3 delen rond aubergines vol te maken. In dit laatste deel zijn er echter wel een paar verhaaltjes waar er amper één in voorkomt, but who the fuck cares?

One Piece 26
We kabbelen rustig verder en zijn ondertussen in een nieuwe cyclus beland... Het begin is wat te holderdebolder, de gags een beetje te geforceerd, maar Oda hersteld zich snel en we krijgen voor de rest van de manga meer dan degelijke shonen geserveerd. Wat betreft de tekeningen moet ik wel zeggen dat Oda achteruit gaat. Ik had liever zijn dikker afgelijnde tekeningen, en minder die grote en (te) snel geschetste totaalbeelden... mabon, da's persoonlijke smaak...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Shaman King 23
Nog altijd dat oerdwaze gevecht tegen Golem. En die verschrikkelijk irritante eikel Chocolove is erweer bij. Ze hadden die beter dood gelaten! Boring tot en met.

Shaman King 24
Eindelijk komt Yoh terug in actie en hij is terug volledig zichzelf geworden. Woohoo! Nog wat kibbelen met Anna en we vinden terug de leuke sfeer van de eerste volumes terug. Yoh gaat zijn plaats in het SF weer opeisen bij de X-Laws...

Raar hoe twee opeenvolgende volumes van eenzelfde serie zo verschillend in niveau kunnen zijn.
motivatiedip. help!

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Hmmm, volgt de Manga de Anime Koen? Als je het weet teminste. Want in de Anime (de gefansubde he, niet dat wat ze op tv tonen nu ;)), is die Chocolove geniaal gewoonweg :D !
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik heb geen enkele episode van de anime gezien, maar van wat ik erover weet zouden er heel wat verschillen zijn vooral vanaf het Shaman Fight. Ook qua einde enzo is het gans anders.

Ik veronderstel wel dat de characters ongeveer hetzelfde zijn en dat ik me evenzeer zou ergeren aan Chocolove in de anime ;) Maar mankin zit vol ergerlijke types, die Ryu kan ik ook al niet rieken of zien :D

Manta power! Anna droolness en Yoh coolness! Dat zijn eigenlijk de enige die ik afkan lol.
motivatiedip. help!

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Hehehe :P . En den dinge eeuhm, damn, naam ongaat mij, de snowboard dude, die vond ik wel ok :) . Eigelijk vind ik ze bijna allemaal best leuk, ok, Chocolove kan irritant zijn, maar valt echt wel mee, en zen Oversoul is echt maf :D ! Maar je moet ze niet goedvinden gewoon en thx voor de info trouwes :) .
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Gundam
Posts: 27
Joined: Wed Mar 24, 2004 23:47
Location: floating in a weird space
Contact:

Post by Gundam »

horo horo... the snowboard dude..
//kill because somebody was killed, get killed because he killed, do you think peace wil ever come like that ?// (cagali - gundam seed)
//Love And Peace //( Vash The Stampede - Trigun)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Allé Bokuto-no-Ryu is juist de coolste van heel den hoop.
Birrrrrrrrrrrrrrrrrry! *strijk*
Ow en Yoh is een pussy 1ste klas!

Den anime ni gans uitgekeken, maar wel zwaar van genoten.

Allé nog een anime reviewke.

Naruto 16
Hokage dood en zoektocht naar ne nieuwe. De pervert kluizenaar is funny, erg leuk komisch duo samen met Naruto. Ichi is über stoer, ik kijk er naar uit wat dat weel voor plottwist gaat geven, zeker omdat hij nu voor Naruto zijn deur staat en de kans er dik in zit dat Sasuke zijn broer ook gaat tegenkomen. Blij dat het even wat minder op vechten gericht is want dat was ik wat beu. Hopelijk houdt het verhaal nu een tijdje de bovenhand ipv het vechten.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Is zo :) .
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Naruto 15
Het gevecht tussen Sasuke en Gaara is redelijk goed, dat tussen Naruto en gaara iets minder. Ook dat archi-klassieke verleden van Gaara had wat innoverender gemogen, maar het blijft een vermakelijk volume. Alleen spijtig dat Kishimoto nergens de lezer eens verrast. Het enige wa je niet kan voorspellen is dat Naruto vecht met behulp van een pad. Maar dat is dan zo bij de haren getrokken dat ik dat nauwelijks een pluspunt durf noemen...

Naruto 16
Wonderbaarlijk, edochwaarheidsgetrouw: twee redelijke Naruto-volumes na elkaar! Men zegge het voort. Den Ouwe is dood en Konoha ligt in oorlog met de Zandmannetjes en de Geluidstechnici. Pervy neemt Naruto mee op trektocht langs bordelen en ook wel omdat hij in Naruto's kracht gelooft. De Akatsuki-groepering laat echter ook van zich horen...

Akira Anime Comics 4-5
De twee laatste delen van de serie. De nadruk ligt vooral op het volgen van de actie en het visuele. De vaart zit er wel in dat is het minste wat je kan zeggen als je elk volume op ongeveer vijf (5!) minuten uithebt. Je kan dus langs de ene kant perfect de transformatie van Tetsuo volgen over verschillende pagina's, maar om het verhaal te kunnen volgen moet je het voorwoord en de samenvatting lezen. Daar zit langs de ene kant iets niet pluis, maar langs de andere kant is dit toch enkel voer voor de diehard fans van de film en die kennen het verhaal natuurlijk van buiten.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

De zandmannetjes en de geluidstechnici... LOL
Pervy neemt Naruto mee op trektocht langs bordelen en ook wel omdat hij in Naruto's kracht gelooft nog LOL'er... :rofl:

Zalige review !

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hikaru no Go 15
Een scharniervolume dat erg triest is. Het sleutelmoment van de serie ook, maar veel valt er niet over te zeggen zonder het 'plezier' van de ontdekking weg te nemen...

ES 5
Ook een volume waar alles draait rond gevoelens en niet zozeer rond het wetenschappelijke. Erg sterk volume dat de menselijke kant van de hoofdpersonages bloot legt.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Shaman King 25
Yoh bespreekt zijn plan om Hao van de Great Spirit te houden. Hij beseft dat Hao niet te kloppen is in een gevecht dus bedenkt iets anders. De fans van Chocolove zijn niet dik gezaaid merken we aan de populariteitspoll waar hij ver achter de andere 'hoofd'personages ligt, op een schamele 25ste plaats. :P

Umizaru 5
Verschrikkelijk slecht volume. De eerste helft staat in het teken van een of ander debiel traditioneel feest waarvoor de mangaka zich excuseert - waarom het dan aankaarten? En het tweede deel gaat over een (militaire) achtervolging die weinig coherent gebracht wordt.

Zatchbell!! 2
Een gezapig volume waarin weinig vooruitgang geboekt wordt in de mysteries van de demonen en hun boeken, maar waarin we wel wat leuke anekdotische verhaaltjes volgen. Dit wordt echt wel een topper in het shonen genre.
motivatiedip. help!

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Gravitation 1, 2, 3

YAY! Gravitation! De grote lijnen in het verhaal zijn hetzelfde, maar toch is de manga HEEL anders dan de anime, misschien doordat het niet in kleur is? Shuichi ziet er ook anders uit o.o;. En geen Suguru maar Noriko X"3. Anyway, deze 3 volumes zijn eigenlijk nog maar het begin van het verhaal, als Bad Luck nog niet zo heel erg bekend is, leuke serie, mooie art =).

Saiyuki 6

Saiyukii~ Ben helemaal verliefd op dit deel =D. Sanzo is vergiftigd, Kou wil de groep zijn draak wel lenen, maar alleen als Goku hem kan verslaan, Goku goes Taisen on Kou, Kou bijna dood, word gehersenspoeld door Ni, hmm, best veel gebeurd in dit deel ^_^. En op het einde beginnen ze met de Kamisama saga o:.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

Locked