Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Sommet des Dieux 4
In dit voorlaatste volume begint Habu eindelijk aan zijn grootste uitdaging: solo de Zuid-westelijke flank van de Everest aanvallen in de winter. Fukumachi gaat met hem mee om foto's te maken maar hij krijgt enkel toestemming als hij geen contact zoekt met Habu. Geen tussenkomst als er Habu iets overkomt, maar ook niet rekenen op hulp van Habu als hém iets overkomt. Drie nachten, vier dagen, dat is alles wat Habu nodig heeft. Maar dan slaat het noodlot toe...
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Berserk 6
Ik ben geen fan van het genre, ik had (vanzelfsprekend) mijn gedacht over de grote lof die deze reeks kreeg (hey, als 99% er niet over gaat dan weet ik het ook niet meer), maar het is toch wel steengoed aan het worden hoor. De eerste 2 albums kwamen 'rustig' op gang, maar is er toch een machtig goede cyclus bezig (ik veronderstel toch dat het een cyclus is). Sterk, zeer sterk.

Sanctuary 10
Het had moeten stoppen bij deel 8. Delen 9&10 slagen tegen. Niet dat ze slecht zijn, maar het is té. Hojo en Asami hebben verloren, waarom moet Buronson er nog een draai aan gaan geven? Ik ben met deze twee delen een beetje de voeling verloren. Dit bevestigt mijn gedacht dat Strain sterker is.

Terre de Rêves
Vanavond een review op de Linkadoor.

Katsu! 3
Deel 2 ging wat te snel voor me, maar dit is weer een album om duimen en vingers van af te likken :drool:

Niji-iro Tohgarashi 9
Ik vind de discussie over 'wat is nu de beste Adachi reeks?' op het Mangaverse forum leuk. Over Rough kan ik voorlopig nog niets zeggen, maar Katsu en Niji-iro Tohgarashi leunen wat mij betreft toch heel dicht tegen elkaar aan. Katsu! leest wat vlotter, maar bij Niji-iro komt de idiote Adachi-humor meer en beter aan bod. Wat mij betreft zijn ze dus alle twee van een gelijkaardig niveau...wat alleen maar goed is natuurlijk :)

Le Vilain Petit Canard 3
Bwaaaahahahahahahahahaha!!! :rofl:
Dit is een beestige manga, simpelweg subliem!! Un coup de coeur zoals ze dat zeggen, je kan er zelfs enkele filosofische wijsheden achter zoeken, maar in de eerste plaats is toch gewoonweg hilarisch :D
Last edited by rinosseros on Tue Apr 05, 2005 11:00, edited 2 times in total.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Musique de Marie 2
Het eerste deel leerde ons de wereld kennen waarin zich het verhaal afspeelt. In dit tweede en laatste deel draait het allemaal rond de godsdienst en gaan we de filosofische toer op. Een Sakkareeks die zeker de moeite waard is om eens van naderbij te bekijken.

Transparent 4
Eén van die reeksen die met elk volume sterker wordt. We volgen nog steeds de ons gekende Transparents in een opeenvolging van kortverhalen. Doordat ze evolutief zijn, loopt het echter allemaal prachtig in elkaar over. De band met de personages wordt immer steeds groter terwijl we dieper en dieper in hun gevoelens kijken.
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Gantz 10
Ik weet echt niet meer wat ik van deze reeks moet denken.
Het ene moment heeft hij geen superpak aan, den ineens wel, twee prentjes verder ni meer. Ni echt consistent meer.
Nu ineens diene sterke kerel die "de sterkste vechter van de stad" zoekt... doet wat Shaman King achtig aan. En dan nog weinig tetten deze keer ook. Ik heb geen flauw idee waar de serie heengaat maar het begint stillekesaan mijn voeten uit te hangen...
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ikebukuro West Gate Park 3
Bwoa, simpel entertainment dat zonder zijn prachtige sexy tekeningen de middenmoot niet zou overstijgen...wat het nu ook niet doet trouwens. Het valt allemaal wel vlot te lezen, het is soms leuk, maar zoals gezegd, IWGP moet het vooral hebben van de tekeningen.

Gantz 10
Wat betreft dat superpak dat hij al dan niet aan/uit heeft moet ik Gerrit gelijkgeven. Ik dacht eerst dat hij het steeds aanhad als ie naar school ging, maar dat is blijkbaar niet het geval wanneer hij handjes vasthoudt met Tae... Wat betreft die beer van een kerel, ik veronderstel dat dat wel zijn reden zou hebben, dat is dus even wachten op een volgend deel.
Op zich vind ik deel 10 helemaal niet slecht. Het geeft wat afwisseling van het stramien dat Gantz nu al 9 delen volgde: marsmannetjes uitschakelen - terug naar de wereld - marsmannetjes uitschakelen - ...
Ik heb er vertrouwen in dat Oku een leuke draai geeft aan het geheel...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Doodziek maar toch wat tijd gevonden om te lezen

Beck 5
Zalig volume! Ik had de anime-apisodes reeds gezien en toch blijft de manga overeind. Dit is zo een zeldzame reeks aan het worden als Monster waar manga en anime niet voor elkaar moeten onderdoen. Ik ben benieuwd naar volume6 wa,t als ik Koen mag geloven zou er sprake zijn dat er een CD bij zou zitten...
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ray 5
Belachelijk. Het gebrek aan inspiratie moet blijkbaar gecompenseerd worden door een pseudo-romantische verhaallijn waar plots die Misato tussenzit... en die directeur hangt echt mijn voeten uit. Belachelijk, belachelijk, belachelijk.

3x3 Eyes 39
Gelukkig zijn er nog vaste waarden waarop je kunt rekenen, zo een reeks die je nooit teleurstelt. Spijtig genoeg is dit ook al het voorlaatste deel van 3x3 Eyes, dus na deel 40 valt deze vaste waarde weg. Toch wel een sublieme reeks, ik veronderstel tot het laatste volume toe...
Last edited by rinosseros on Mon Apr 04, 2005 15:43, edited 1 time in total.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Love My Life
Omdat ik niet echt weet wat te denken na Love My Life gelezen te hebben ben ik nog eens een kijkje gaan nemen naar Koens review...

Ik vind het inderdaad ook vreemd dat -op 2 personages na- iedereen in de manga homo of lesbienne is. En het is eigenlijk dat feit dat me doet denken dat hier eigenlijk ook hier een soort morele verplichting aan je wordt opgedrongen om het holebi-wereldje zonder meer te aanvaarden.

Verder vind ik ook niet dat alle personages realistisch zijn. Ichiko, Eri en Ichiko's vriend (hoe noemt die ook al weer?) vind ik deels terug in enkele mensen die ik persoonlijk ken, maar wat gezegd over Ichiko's vader? Of over die van Eri? Of over de vriendin van Ichiko's moeder? Dit zijn stuk voor stuk 'tweederangspersonages' die m.i. opgevoerd worden als bladvullertjes... en zij vervallen wat mij betreft dan ook onvermijdelijk terug in cliches, cliches die wel meer naar voren worden geschoven in deze manga. Zoals Koen zegt draait deze manga ook rond het 'echt volwassen worden', en er worden bijgevolg enkele vragen gesteld die heus de moeite zijn om over na te denken, maar hoewel Yamaji het denkproces niet langs één enkele kant wil bezien, uiteindelijk is het toch maar steeds het 'cliche-antwoord' dat de bovenhand krijgt.

Het meest interessante aan deze manga is wat mij betreft de keuze van beide meisjes om in de voetsporen van hun vader te treden (alle twee voor verschillende redenen), maar spijtig genoeg vervalt ook dat weer in een cliche-ontknoping spoiler-->: Eri geeft het namelijk op omdat haar motivatie niet 'puur' is.<--einde spoiler.

Als ik zo herlees wat ik net typte kom ik tot de conclusie dat ik blijkbaar iemand ben die Love My Life niet zo fantastich vind, in tegenstelling tot wat velen willen laten uitschijnen.

Misschien ben ik te 'narrow-minded', dat is nog wat stof voor mezelf om over na te denken. Toch vind ik het vreemd, want aangezien twee van mijn beste vrienden homo zijn (en allebei dan nog heel verschillend in mekaar zitten) kom ik toch wel regelmatig in contact met het holebi-wereldje (ok, dan heb ik het wel niet over de Red&Blue en van die toestanden, die laat ik wel aan me voorbijgaan) en dacht ik dus dat ik op dat vlak niet echt problemen had van een te beperkte visie....

Jezus, dit is op zich een hele review :|
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Sanctuary 9
In tegenstelling tot wat rinosseros zegt, vind ik dit weer een ijzersterk volume. Hojo mengt zich nu ook in de politieke strijd.Ow and did I already mention da Tokai de stoerste Yakuza on earth is! Go Tokai!
Voor iedereen die van gangster en maffia verhalen houdt is dit absoluut top. Ik zou zelfs zeggen dat deze manga van het niveau "Monster" is. Sanctaury staat samen met Monster en Beck op mijn all-time favorite list.

Ring 1
Mooie uitgave van Generation Comics...
en daar blijft het dan ook bij. Voor mensen die de japanse film gezien hebben is dit een flutmanga. Hij volgt het verhaal van de film helemaal, maar de manier waarop de personnages getekend zijn vervalt in het niets bij de acteerprestaties van de acteurs in de film. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar deze manga in getekend door een vrouw en alle personnages zien er ongelofelijk mietig uit. Niks tegen de homofiele medemens, maar deze manga voelt aan als een opvoering van Ringu door een bende janetten. Slecht, slecht, slecht! In de helft gestopt en ver vanachter in mijn kast verstopt. Hoe fantastisch ik de film vond, zo verschrikkelijk is deze draak.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Eindelijk nog eens de tijd gevonden een manga open te slaan.

Gokinjo 3
Mooi nummer dat eerst Body-ko centraal stelt, en nadien het hekele punt dat de vader van Mikako is aansnijdt. Sterk volume dat echter veel te veel bla bla bla's bevat. Leest er iemand die werkelijk?
motivatiedip. help!

Polgara
Posts: 18
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:32
Contact:

Post by Polgara »

Gorgeous Carat 1
Heerlijk sfeertje. Parijs in het begin van de 20ste eeuw. Het heeft iets van een 'Agathe Christie' stijltje vind ik met een snuifje shounen ai erdoor. Het verhaal op zich is tamelijk voorspelbaar maar het heeft toch zo iets van 'daar zit toch ergens nog een addertje onder het gras' dat dan waarschijnlijk later nog tevoorschijn komt (hoop ik toch ^^)

Cantarella 1-5
Zelfde mangaka als Gorgeous Carat dus ook weer een manga met sfeer. Dit keer speelt het verhaal zich af in een door het vaticaan gedomineerd Rome vervult met intriges tussen de kardinaals , machtgierige koningen van buurlanden en demonische krachten. Normaal heb ik het niet zo voor demomen en engelen en andere spirituele krachten in een manga maar bij Cantarella is het best te pruimen.

Weiss Kreuz 2
Eindelijk dan eens deel 2 gekocht en buiten het knappe artwork vond ik er voor de rest niet veel aan. Het verhaal vond ik persoonlijk niet zo speciaal maar ook niet saai genoeg om het aan te kant te leggen. Waarschijnlijk ook wel het gevolg dat ik de Anime ken en die verhaallijn in mijn hoofd heb.
Reach for the moon.
The worst that can happen is you'll fall among the stars

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gerrit wrote:Ik ben benieuwd naar volume6 wa,t als ik Koen mag geloven zou er sprake zijn dat er een CD bij zou zitten...
Akata laat juist weten dat de CD uitgesteld is en pas in augustus bij volume 7 zal zitten.
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

grmbl ik keer er zo naar uit
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zipang 1
Wat bij Kana de 'opvolger' van Monster moet worden, begint met een aangenaam volume dat echter nog niet alles uitspit wat er uit te halen valt. Ik kijk enorm reikhalzend uit naar het tweede volume om te zien of deze veelbelovende introductie ook een sterke plot kan bewaren gedurende meer dan 18 volumes - zoveel volumes zijn er immers al uit in Japan.

Het gaat dus allemaal over een ultramodern oorlogsschip dat terugkeert in de tijd, temidden van de tweede wereldoorlog. Grijpen ze in en veranderen ze misschien gans de geschiedenis, of wachten ze af?
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Hagane 5
in de lijn van alle andere delen: leuk entertainment. Spijtig dat vanaf de reeks dezelfde snelheid van uitgave gaat krijgen als Banana Fish :(

Angel Heart 6
Persoonlijk vond ik dit deel een beetje meer in de lijn van city Hunter liggen, natuurlijk iets dramatischer, maar toch weer een stevig deel dat makkelijk wegleest.

Zipang 1
Hier keek ik naar uit, maar het eerste deel ontgoocheld me een beetje. ik heb er geen flauw benul van waar Kawaguchi heen wil en hoe hij dat zolang gaat rekken... Nu bon, slecht was dit deel nu ook weer niet, ik zal de reeks zeker nog zijn kans geven, want het kan toch niet dat de reeks in Japan zover staat zonder goed te zijn...

Berserk 7
Zeer sterk deel, vooral dan op grafisch vlak. Bekijk die slagvelden eens, of die harnassen! Heerlijk!

Someday's Deamers 1
De titel en de cover verraden alles over deze reeks. Luchtige lectuur die een heel zacht en tedere sfeer uitstraalt. Geen topper, verre van, maar goed genoeg voor mij die een heel boekje lang met een glimlach op het gezicht zat.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

Locked