One Piece

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece Spin-off: Chopperman

Heb dit eens in de anime gezien.
Normaal ben ik niet voor al dat chibi of SD, maar voor dit maak ik wel een uitzondering.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by pietel »

Brook500 wrote:One Piece Spin-off: Chopperman
De previewpagina's vond ik maar niets, wat is het juist? een spin-off verhaaltje door één van de assistenten van Oda?
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

Van wie het juist komt weet ik niet. Maar 't viel best wel mee vond ik.
Natuurlijk is One Piece zelf oneindig veel beter.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece 56

Luffy gaat, met zijn versterkingsgroep, terug richting de ingang van Impel Down.
Maar onderweg wacht hem onder andere de Blackbeard-Piraten die duistere plannen hebben.
Ondertussen is op Marine Ford alles in gereedheid gebracht voor de executie van Ace.
De grote Whitebeard-War gaat beginnen. 8)
Kan al niet wachten op 't volgende deel (dat binnen 3 maanden uitkomt).
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Berserker500 »

Deel 56
Luffy en zijn troepen krijgen het weer zwaar te verduren tijdens hun uitbraak in Impel Down.
Onderweg komen ze zelfs Blackbeard tegen die duidelijk weer duistere plannen heeft.
Uiteindelijk slagen ze erin een schip te bemannen en op het einde komt Whithebeard samen met zijn vloot aan in Marine Ford.
De oorlog tussen Whitebeard en de Marine kan eindelijk beginnen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece 57

Nu Whitebeard is verschenen kan de oorlog echt beginnen. Wat is ondertussen allemaal in dit deel gebeurt?
Het verleden van de eerste ontmoeting tussen Whitebeard & Ace, enkele personages laten hun coole Devilfruitkrachten zien, de waarheid van Kuma komt aan 't licht, enz. 8)
Te veel om te vertellen dus. Dit is nog epicer als ik het heb terug gelezen. :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

One Piece - The Aventure of Dead End 1-2 (einde)

De anime-comic van de 4de One Piece-film.
Luffy & zijn kompanen komen terecht in een ondergrondse bijeenkomst voor een piratenschiprace genaamd Dead End.
Al snel komen ze de beruchte Gasparde tegen, een voormalige Marinier die de Marine heeft verraden om piraat te worden, & Bascude, een bekende premiejager.
Wanneer Zoro voor de start van de race een kind vindt, wordt het niet simpel dan ze gedacht hadden om de race te winnen.
Lang geleden dat ik de film ervan heb gezien maar de meeste stukken wist ik nog wel. En nu moet ik wachten op het eerste deel van de anime-comic van de 10de film, Strong World, die pas begin volgende jaar uitkomt. :(

Wanted (oneshot)

Het eerste werk van Oda Eiichiro bevat 5 kortverhalen waarvan de laatste de bekendste is: Romance Dawn, de pilotchapter van One Piece. :D

In 't eerste verhaal maken we kennis met Gill, een beruchte schurk die een abnormaal hoge bounty op z'n hoofd heeft staan. Wanneer een premiejager hem gespot heeft, komt Gill met z'n ('geniale') manier van doden af. De geest van de premiejager volgt Gill daarna op de voet.
Het tweede verhaal gaat over een jongeman die, nadat hij aan 't zakkenrollen was, betrapt wordt door God. Hij geeft hem nog een kans om toegang te krijgen tot de hemel later door zijn voorspellingsboekje te lenen.
Het derde verhaal gaat over een monnik die opzoek is naar de moordenaar van zijn vader, maar hij heeft wel een paar gebrekken: hij kan geen geesten verwijderen & hij is overigens een lafaard.
Het vierde verhaal gaat over een jonge samurai die op zijn doorreis in een dorpje terechtkomt. Hij krijgt 't aan de stok met de beste zwaardvechter & wordt later beschuldigd van moord. Hij ontmoet er ook een jonge serveuse die als kind een aanval van een draak wist te overleven.
En het laatste verhaal gaat over de jonge piraat Monkey D. Luffy. Hij heeft een duivelsvrucht gegeten & is opzoek naar de 'Peace Main'. Hij belandt op 't schip van een slechte piratentovenaar & probeert het jonge meisje Anne te redden.

Alle verhalen zijn enorm leuk om te volgen & de humor is, zoals we van Oda gewend zijn, hilarisch. :D
Voer de One Piece-fans. Maar ook de gewone shonen & humorfans worden op hun wenken bediend. :wink:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece

Post by The Donkey »

me wants:(
thx voor de review;)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

Oda is ziek & One Piece ligt even stil. Hopelijk zal hij snel genezen. :cry:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Berserker500 »

Dat Oda maar rustig de tijd neemt om te genezen want dat gaat voor op alles.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

Ach Hij heeft al zo hard zijn best gedaan. Dus de fans zullen het wel appreciëren dat Hij even een slecht moment heeft. :wink:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece

Post by The Donkey »

damn hoop niet dat hij Yoshihiro Togashi achterna gaat:S

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Brook500 »

the donkey wrote:damn hoop niet dat hij Yoshihiro Togashi achterna gaat:S
Dat zou Hij de fan nooit willen aandoen. :wink:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece

Post by The Donkey »

denk niet dat Yoshihiro Togashi dat WOU doen:P
is niet echt een keus als je ziek bent:P
njaa wel vreemd dat hij niet verteld wat er mis is en toch al jaren aan de kloot ligt met Hunter X Hunter...
vind die serie geweldig en vind het helemaal niet erg dat de art minder is, maar de onzekere voortgang van de serie zint me niet:S
njaa Oda is vast een bikkel, die is hopelijk zo weer beter:D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: One Piece

Post by Berserker500 »

Deel 57
De gevecht om Ace te redden komt snel op gang en Whitebeard laat een staaltje van zijn devil fruit zien.
Als later Luffy met zijn hoop volk ook komt meespelen is het helemaal epic.
Op het einde gebeurt er iets heel onverwacht en het zal niet lang meer duren voor Whitebeard zich persoonlijk gaat moeien met het gevecht.

Post Reply