Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Eeeeen The Phantom Thief Baron Bat is bezorgd. Vaak zeuren mensen over de post in december, maar ik heb er meestal niet heel veel last van, en ook dit was ook maar net iets langer dan een week onderweg. Weer zo'n lekkere pil net als de drie ballet manga van dezelfde uitgever :D Yep, ik blijf voorlopig nog wel in die klassieke-shojo-manga-boom van me...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Detective Conan 97 is verzonden \O/ Deel 100 haalt Aoyama volgend jaar niet met het huidige tempo, maar we komen er wel steeds dichterbij!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Net op de laatste dag van het jaar bezorgd \O/

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Bijna vergeten, maar mijn passende "kerstcadeautje" een week geleden:

Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Genjitsutohi shitetara boroboro ni natta hanashi (Het verhaal hoe ik murw geslagen ben toen ik vluchtte voor de realiteit) is de derde essay manga van Kabi Nagata na My Lesbian Experience with Loneliness en My Solo Exchange Diary, die in november is uitgegeven. My Solo Exchange Diary heb ik deze week uitgelezen, helaas lijkt het erop dat ook dit deel niet bijzonder positief zal zijn.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

40%-van-aankoopprijs-in-punten-terug actie voor uitgever Hakusensha, dus weer een stapeltje Puzzle Game ☆ High School volumes (6 t/m 9) gehaald. Dit is toch echt een serie waar ik eigenlijk niet de volle prijs voor wil betalen, dus ik wacht nu telkens op soortgelijke acties om deeltjes op te pikken ^_^' (De originele serie is 18 delen lang, dus dat telt ook snel op als ik volle prijs zou betalen voor een serie die ik wel leuk, maar niet zó leuk vind) Ik koop tegenwoordig vrij regelmatig boeken bij BookWalker, dus punten maak ik toch wel op, zeker ook omdat je boeken van sommige uitgevers (zoals Kodansha) niet met PayPal kan betalen en ik dan toch zelf apart punten moet kopen

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Oeh, vanmorgen Bara wa Shuraba de Umareru (Rozen worden op het slagveld geboren) van Nami Saso opgepikt. Saso is een mangaka die in de jaren 70 als assistente heeft gewerkt van allerlei grote shojo mangaka (o.a. Suzue Miuchi van Glass Mask), en in deze essay manga kijkt ze terug naar hoe de shojo manga in die periode ontwikkelde. De Importhoek is nu weg uit de AniWay, maar dit is dan weer een manga die ik waarschijnlijk daarvoor zou bespreken.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Deel 6 van Kindaichi, Age 37, deel 8 van Kindaichi Shonen no Jikenbo Gaiden blikken allebei terug naar het verleden. Nou ja, Gaiden deed dat natuurlijk altijd al, want dat is een parodie die de oude verhalen hilarisch herverteld vanuit het gezichtspunt van de daders. Maar ook de 37-jarige Kindaichi wordt even twintig jaar terug naar het verleden gegooid in de zaak in dit deel, want het speelt zich af in dat hotel in Hakodate waar hij in een van de eerste verhalen van de serie een vriend verloor.

En deel 98 van Detective Conan! Er komt eigenlijk altijd een Conan in april uit, tegelijkertijd met de jaarlijkse film. Twee jaar geleden was de manga vertraagd vanwege Aoyama's ziekte, dit jaar is de film zelf uitgesteld vanwege Corona, terwijl de manga dus wel op tijd is. Achterin staat deel 99 al aangekondigd voor winter 2020 trouwens, wat dus betekent dat deel 100 dan eindelijk in 2021 volgt! Dat wordt echt wel een mijlpaal in m'n verzameling. Man, en eens begon deze verzameling met de Duitse delen, toen Tamara me in een ver verleden vertelde dat je ze ook in het Duits kon lezen en waar je ze kon bestellen :")

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Laatst de eerste vijf volumes van Kimetsu no Yaiba gekocht. Ben benieuwd!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Bart »

Ash Ketchum wrote:
Sat May 09, 2020 17:51
Laatst de eerste vijf volumes van Kimetsu no Yaiba gekocht. Ben benieuwd!
Ik heb de manga nauwelijks een kans gegeven, maar de anime-bewerking was teleurstellend.

De prentjes zagen er aantrekkelijk uit, in den beginne. Al snel blijkt echter dat de personages erg lijden aan eendimensionaliteit-itis: men verwart/vertegenwoordigt al te gemakkelijk een persoonlijkheid met één karaktertrek en enkele daarvan zijn buitengewoon vervelend of ronduit irriterend.

De motivatie van de personages is bovendien oerdom. Waarom doen ze wat ze doen? Ik wil er eigenlijk al niet meer over nadenken. Dat hebben de makers ervan duidelijk ook niet gedaan.

Het bekijken van deze serie was een opgave, terwijl het een plezier hoorde te zijn. Ik hoop voor jou dat het bronmateriaal er wat beter uitkomt.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Mjah, ik heb ze vooral opgepikt omdat de serie zo bizar populair is geworden dat ik toch echt nieuwsgierig ben, en er was net een actie gaande (30% korting). Zag laatst een nieuwsbericht dat de verkoopcijfers van de manga in Japan tussen februari (deel 19) en nu (deel 20) met de helft gegroeid waren (van 40 miljoen naar 60 miljoen, dus een derde van het totaal is in de laatste drie maanden behaald) en sowieso was er al die eerste gigantische groeispurt na de anime >_> En op zich had ik dan de anime ook wel kunnen proberen, maar tjah, ik blijf toch toch meer een lezer :P

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Naast de nieuwe Kindaichi + spinoff, de 'korte seinen die vast wel een keer gelicenseerd wordt': Babel's Architects 1, over de bouw van de Toren van Babel :D

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

En ik ben ook weer bij met onze etende helden!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Een prentenboek uit Japan, dus manga, right? :D

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Ash Ketchum wrote:
Thu Feb 27, 2020 20:16
40%-van-aankoopprijs-in-punten-terug actie voor uitgever Hakusensha, dus weer een stapeltje Puzzle Game ☆ High School volumes (6 t/m 9) gehaald. Dit is toch echt een serie waar ik eigenlijk niet de volle prijs voor wil betalen, dus ik wacht nu telkens op soortgelijke acties om deeltjes op te pikken ^_^'
Er is een 50% korting actie gaande van de uitgever, en dus de resterende negen delen van Puzzle Game ☆ High School gehaald ^_^ Dit is echt het soort serie dat als digitale release perfect werkt voor mij: ik wil het wel lezen, maar zo kost het gelukkig een stuk minder en neemt het ook geen plaats in.

Post Reply