Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Gave foto's! Best apart eigenlijk, een box die je van boven opent, maar het ziet er echt mooi uit.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

101!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Wat is het leren(?) item van Conan dat naast de manga ligt?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Pashouder (pass case)! M'n OV-kaart zit erin :P

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ow cool! Waar bestel jij je Japanse manga?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Tot vorig jaar deed ik kleinere bestellingen (2, 3 manga/boeken) bij CD Japan via airmail, en grotere bestellingen (ook qua formaat van de boeken zelf) bij Amazon JP. Bij CD Japan bleef je dan namelijk gewoon onder die 22 euro zitten, en was airmail (en daarvoor nog SAL) nog best goedkoop als verzendoptie. Bij Amazon JP zit je namelijk min of meer vast aan DHL, wat natuurlijk standaard duurder is.

Maar nu moet je sowieso op alle non-EU pakketjes belasting betalen, maar CD Japan heeft ook nog steeds geen IOSS (dat je vooraf dat al kan betalen) ingevoerd (al zouden ze dat in het eerste kwartaal van 2022 doen >_>) en vanwege Japan Post gedoe kunnen ze op dit moment ook geen airmail naar Nederland aanbieden... dus zit ik wel een beetje vast aan Amazon JP. Wat wel handig is, is dat Amazon JP dingen uit één bestelling vaak (niet altijd) alsnog apart verstuurd als er dingen nog niet in voorraad zijn, terwijl de verzendkosten wel hetzelfde blijven: Conan 101 maakte deel uit van een grotere bestelling, maar die kwam vorige week uit en was al eerder verzonden terwijl het nieuwste deel van Kindaichi, Age 37 gister is verzonden omdat die deze week pas uitkwam.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Thanks! Handig om te weten als ik me een keer ga wagen aan een Japanse manga.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

En het nieuwste deel van The Case File of Kindaichi, Age 37 is er! De franchise bestaat trouwens dit jaar 30 jaar, en dat is ook een reden waarom er een nieuwe drama serie is (de vijfde), die deze zondag is begonnen. De eerste dramareeks (met KinKi Kids' Tsuyoshi) is een van de redenen waarom de reeks zo groot is geworden in Japan, dus op zich is dat begrijpelijk en kennelijk willen ze nu ook globaal gaan? Want deze reeks wordt ook via Disney Plus, een best unieke deal voor een Japanse televisiereeks. Anyway, deel 12 van ]The Case File of Kindaichi, Age 37 heeft een obi met reclame voor de nieuwe dramareeks... met gek genoeg helemaal geen promotiebeeldmateriaal van de serie. De naam van de acteur staat er wel op, maar niet eens een key visual voor de reeks of zo. Zeker weer een Johnny's idol en Johnny's idiote copyrightregels omtrent beeldmateriaal?

Het huidige verhaal is trouwens een Rampo-geinspireerd verhaal en is dat niet Ryounkaku op de achtergrond van de cover!?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

In de reeks "dit is waarom ik begon met het lezen van digitale manga": gister de gehele reeks van Reiko The Zombie Shop gekocht, omdat er 1) er nu een actie is van de uitgever zodat elk deel voor de helft van de adviesprijs weggaat en 2) er ook een actie is van BookWalker zelf, zodat ik daarop weer 40% terugkrijg als store credit. Dan is een elf-delige serie echt niet heel duur.

Image

Reiko The Zombie Shop is een serie waar Dark Horse 6 van de 11 delen heeft uitgebracht in het Engels. En omdat natuurlijk niemand rare, nogal groteske actie-horror series koopt die oorspronkelijk in shojo horror magazines liepen, heb ik vele jaren geleden de delen gevonden in de koopjesbak van de ABC. Het gaat over Reiko, die lijken weer tijdelijk tot leven kan brengen (meestal zodat ze hun moordenaar vermoorden in hele bloederige wijze) maar wordt dan al snel JoJo met allerlei necromancers die tegen elkaar vechten en zo. Het is een serie die ik altijd wel heb af willen lezen, maar toen ik vele jaren geleden keek was de reeks ook in Japan OOP, maar toevallig kwam ik de titel gister tegen op BookWalker en was het ook nog eens spotgoedkoop, dus heb ik alles maar gehaald in het Japans ^_^

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ah ik kan me nog goed herinneren dat je die bij de ABC vond. Ik ben zeker daardoor een paar keer langs de ABC gegaan om te kijken of er iets leuks in de budget bak zat. Helaas nooit echt iets bijzonders gevonden. Reiko gaat trouwens voor best pittige bedragen in het Engels, dus als je die nog hebt liggen is het misschien wel de moeite waard ze te verkopen.

Ik zal binnenkort even mijn april aanwinsten posten, door wat heftige gebeurtenissen in mn prive leven kom ik momenteel niet echt toe aan mn manga hobby.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Huh, nooit gedacht dat Reiko voor hoge bedragen weg zou gaan! Met z'n horror theme en zo paste het wel bij Dark Horse's aanbod, maar het is een behoorlijk niche titel ^_^'

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ja de manga markt is echt booming sinds corona en mensen gaan als een gek achter OOP titels aan. Soms heb ik echt het idee dat ze puur omdat ze OOP zijn mensen ze willen hebben. Nu kijk ik natuurlijk naar mensen op Reddit, Youtube en Tiktok, dus dat zijn wel mensen die soms bizzare bedragen per maand uit geven en nog geen 10% van hun collectie gelezen hebben.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Hetzelfde gebeurde bij games. O.a. veel oudere Shin Megami Tensei zijn nu 3-5 keer zoveel waard en dat waren al games die tweedehands vaak nog voor nieuwprijs werden verkocht. FOMO.

En de manga reddits staan vol met mensen die in hun eerste maand verzamelen 100+ volumes aanschaffen en/of hoofdprijzen betalen voor boeken die echt wel een herdruk krijgen (met name diverse Junji Ito titels). Allemaal FOMO.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Nou bijna een maand later maar hierbij alsnog mijn april aanwinsten:

Image

Asadora! 3 De huidige serie van Naoki Urasawa. Ik heb alleen deel 1 en 2 nog gelezen maar er zit zeker potentie in. Het feit dat een klein meisje, dat zich super volwassen gedraagt, de hoofdrol heeft maakt de serie een stuk schattiger dan de meeste Urasawa series. Dat weerhoudt hem niet van de gebruikelijke dingen als mystery en suspense.

Blame!: The Electrofishers' Escape De manga versie van de film versie van de oorspronkelijke serie hahaha. Ik moet de normale serie nog compleet maken en uitlezen en wil dan eerst de film kijken voor ik deze lees, maar ben toch best wel benieuwd en kon hem goedkoop krijgen.

Triton of the Sea 1 Een boek van Osamu Tezuka dat OOP is, waar ik deel 2 (van de 2) al van had. Dus ik ben erg blij het eerste deel ingoede staat gevonden te hebben.

Battle Angel Alita: Last Order Omnibus 5 De laatste omnibus die ik nog miste uit de Last Order reeks. Ik heb ze nu alle 5 voor ruim onder de retail prijs weten te kopen, wat heel lekker voelt. Het wordt nu wel hoog tijd dat ik ze ga lezen, want ik was echt super enthausiast over de oorspronkelijke serie. Ik ben eigenlijk vrij verbaast dat ik er nog niet aan begonnen ben. Al zijn deze omnibussen in feite 3 delen die aan elkaar geplakt zijn, dus ik word dan erg nerveus tijdens het lezen om de rug niet te beschadigen.

Berserk: The Flame Dragon Knight Dit is de 4e light novel die ik over de vele jaren heb gekocht en ik moet toegeven dat ik er nog nooit 1 uitgelezen heb, dus het is een beetje een gokje. Nadat ik een jaar of 2 geleden eindelijk aan Berserk ben begonnen is het op heel hoog tempo een van mijn favorite series geworden. Aangezien de serie niet meer loopt en de deluxe uitgave niet heel lang meer zullen lopen wou ik deze toch hebben om meer te kunnen lezen wanneer ik daar behoefte aan heb. Net als met het guidebook een maand eerder wordt er ook over dit boek wel eens gespeculeerd dat ze het in de laatste deluxe uitgave kunnen gebruiken om het op te vullen, maar ik verwacht het zelf eigenlijk niet.

Eden: It's an Endless World 5 Ik weet nog niet helemaal wat ik met deze serie wil. De delen zijn allemaal OOP en erg moeilijk te vinden en daar komt nog eens bij kijken dat Dark Horse de laatste 3 delen nooit in het Engels heeft uitgegeven. Maar deze heb ik goedkoop weten te scoren via een verkoper op Last Dodo, dus dan ben ik zeker van de partij.

Slam Dunk 16 Goedkoop weten te kopen, dus weer een deeltje verder bij een complete set.

GTO: Great Teacher Onizuka 1-3, 11-15 De verkoper van Eden op Last Dodo vroeg of ik misschien interesse had in meer manga, want hij kon veel niet uploaden (Last Dodo is een verzameling site waar je je verzameling kan bijhouden maar ook kan verkopen. Dat kan met super veel verschillende dingen, maar qua stripboeken is de focus erg op de Europese strips.). Nou daar zaten deze tussen en voor een heel leuk prijsje. Dus ik dacht, yes doe maar. Nu heb ik begin dit jaar de complete set van Tamara overgekocht (via een vriendin van haar), dus was het idee om de beste er uit te kiezen en de rest te verkopen. Tot mijn verbazing waren deze delen en de delen die ik al had in erg goede staat gezien hun leeftijd, dus heb ik er geloof ik maar 1tje gewisseld. De boekjes zijn erg gewild, dus ik ga er van uit ze met een leuke winst marge te kunnen verkopen en weer in de manga verzamelaars community terug te brengen.

April had alsnog vrij veel aanwinsten, al was de bulk aan het begin. Door dat mn prive leven momenteel nogal op zn kop staat kom ik totaal niet toe aan het lezen en heb ik dus ook het kopen van manga flink terug gedraaid. De teller voor deze maand staat namelijk op 2 haha.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

The Donkey wrote:
Thu May 26, 2022 9:21
Eden: It's an Endless World 5 Ik weet nog niet helemaal wat ik met deze serie wil. De delen zijn allemaal OOP en erg moeilijk te vinden en daar komt nog eens bij kijken dat Dark Horse de laatste 3 delen nooit in het Engels heeft uitgegeven. Maar deze heb ik goedkoop weten te scoren via een verkoper op Last Dodo, dus dan ben ik zeker van de partij.
Herkenbaar. Was een aantal jaar geleden ook aan de serie begonnen, begon zeker interessant al vond ik het daarna wel wat wegzakken. Maar ook tot deel 5 gekomen, maar liep er jaren geleden al tegenaan dat latere delen lastig aan te komen waren. Voor volume 6 zag ik al prijzen van drie cijfers, en sommige andere delen waren helemaal niet te vinden. Daarom is het de eerste en tot nu toe enige manga die ik gedropt heb, en die eerste 5 liggen nu op de stapel voor de kringloop...

Post Reply