Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Is die GitS in het Engels? Want wat me dan wel verbaasd is dat ie unflipped is. Dit in tegenstelling tot de oudere uitgave die ik hier in de kast heb staan. En op de een of andere manier voelt dat ook heel onnatuurlijk....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oeh, die GitS box ziet er wel gaaf uit! Zelf heb ik alleen maar de originele reeks gelezen (de softcover gespiegelde Engelse versie van Dark Horse), maar met een box, hardcover en op zo'n formaat ziet dat er behoorlijk indrukwekkend uit.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Yess de box set is in het Engels. En ik ben inderdaad erg te spreken over de uitgave. Ik had de films wel gezien maar de manga nooit gelezen dus had de box al een jaartje op mn radar en hij was nu mooi geprijst dus heb ik hem voor kerst gevraagd. Als jullie ook interesse hebben, hij gaat nu voor 59,39 op amazon.nl, waar het een adviesprijs van $79.97 heeft (ca. 70 euro).

Ik heb van de zomer de Battle Angel Alita deluxe box set gekocht en was echt wilt van die uitgave. Deze is net zo goed, maar wel even anders gestyled. Ben vooral verbaast dat Kodansha USA hiermee komt en de kwaliteit hoog houdt, want ik vind hun reguliere uitgaves van manga van mindere kwaliteit dan Viz media of Yen Press.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Saki »

Van de week naar Luik geweest en de collectie wat aangevuld :D



Image

Lost paradise volum5 was ik al 5 jaar naar opzoek ofzo en online niet te vinden.
Last edited by Saki on Wed Jan 19, 2022 17:35, edited 4 times in total.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Was Lost Paradise vanwege de zeldzaamheid ook nog duurder, of was het gewoon geprijsd?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Eerste manga van 2022: The Poe Clan - Himitsu no Hanazono 2 (De geheime tuin). Hagio is in 2016 begonnen met nieuwe verhalen in deze reeks, en dit is het tweede volume (en laatste deel) van het derde verhaal dat ze sinds die tijd heeft geschreven. In de afgelopen verhalen heeft ze het concept van Vampinella's sterk uitgebreid met een diepere historie en andere onthullingen, dus ben benieuwd hoe dit verhaal zal eindigen!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Saki »

Ash Ketchum wrote:
Sun Jan 02, 2022 18:50
Was Lost Paradise vanwege de zeldzaamheid ook nog duurder, of was het gewoon geprijsd?
Gewoon normale prijs, ik heb wel medelijden met die ziel die daar nu deel 1-4 en 6 ziet staan. En besluit om de zoektocht aan te gaan naar deel 5...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Image
Image

Nou het budget van deze maand is niet echt een ding I guess, want ik heb het keihard genegeerd haha. Wel heel veel mooie manga voor weten te halen.

GTO: Great Teacher Onizuka 1-25
GTO heb ik van Tamara en een vriendin van haar overgenomen, dus super bedankt daarvoor! Een paar deeltjes hadden aardige beschadigingen, dus misschien dat ik die nog probeer te vervangen, maar andere waren weer in super staat. Heel blij dat ik deze heb weten te scoren en de serie bevalt ook echt super goed :D

Case Closed 72
Ben deze nu elke keer als amazon.nl ze random op 6 euro per stuk zet aan het bestellen, dus er zitten wat gaten vanaf nummer 60, maar het schiet aardig op.

Fairy Tail Zero & Fairy Tail S 1-2

Wonder 3 (Osamu Tezuka)
Deze heb ik meer dan een jaar in "pre-order" gehad bij amazon.nl en toen hebben ze hem alsnog gecancelled. Ik was natuurlijk erg bummed, want deze is nergens voor een normaal bedrag te scoren. Maar nu kwam die op marktplaats ineens in seal langs, dus ben ik er meteen voor gegaan. Was niet goedkoop, maar ook niet zo onredelijk wat er op ebay en abebooks voor gevraagd wordt.

Battle Angel Alita: Last Order Omnibus 3

Cat Massage Therapy
Deze heeft mn vriendin gekocht, maar ik ben er zelf ook wel heel erg benieuwd naar haha.

Nog wel een stapel manga dat onderweg is, maar daar maak ik tegen die tijd wel een post voor

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oh, grappig dat ze Wonder 3 hebben uitgebracht! Ik ken die vooral van hun optreden in Astro Boy: Omega Factor op de GameBoy Advance, maar had nooit echt door wat voor serie precies het was ^^' (Trouwens, voor de Tezuka fan is Astro Boy: Omega Factor echt de moeite waard want het zit bomvol met cameo's van Tezuka personages. Niet te verwarren met de PS2 game trouwens, dat is gewoon een compleet andere game)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

En toch ook weer wat nieuwe aanwinsten, ondanks dat ik nog een kast vol ongelezen manga heb staan....

Image

Van Q Hayashida, bekend van Dorohedoro. En dat kan je onmogelijk ontgaan. Heb inmiddels het eerste deel uit, de rest gaat ook vast niet lang duren....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

WizardOfOss wrote:
Thu Jan 27, 2022 20:30
En toch ook weer wat nieuwe aanwinsten, ondanks dat ik nog een kast vol ongelezen manga heb staan....
Dat klinkt bekend... :P

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Ash Ketchum wrote:
Fri Jan 28, 2022 14:34
Dat klinkt bekend... :P
Maar volgens mij lees jij nog wel eens iets....ik zit me nu oprecht af te vragen of ik in 2021 überhaupt manga gelezen heb....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Vandaag eindelijk maar eens alles wat al uit is gehaald van Heterogenia Linguistico: An Introduction to Interspecies Linguistics. Als iemand met een interesse in taalkunde had ik hem natuurlijk al veel eerder moeten halen! Ben benieuwd!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

WizardOfOss wrote:
Fri Jan 28, 2022 17:22
Maar volgens mij lees jij nog wel eens iets....
Nauwelijks begonnen aan Heterogenia Linguistico: An Introduction to Interspecies Linguistics, maar kon het toch niet laten...

Image

Vorig jaar wel de Ultraman manga gelezen van Kazuo Umezu, maar geen ouderwetse horror van hem, dus maar de vierdelige serie Orochi gehaald, toch wel een van zijn bekendere reeksen die ik nog niet had gelezen. Ben benieuwd!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Image

De tweede helft van januari aanwinsten nog:

GTO: The Early Years 11-15 Snel besteld nu ik ze nog nieuw kan krijgen. Deel 1 tot en met 10 gaat een flinke klus worden. Ik ze zelden een hele set langs komen en de bedragen waar de boekjes voor gaan zijn bizar. Als iemand tips heeft waar ik ze voor een redelijke prijs kan vinden hou ik me van harte aanbevolen!
Asadora! 4 Ik mis 3 nog, maar deze was goedkoop. Deel 1 en 2 waren erg leuk!
Yotsuba&! 15 Het lang verwachte nieuwe deel van Yotsuba&!. Deze serie blijft geweldig leuk, maar het release schema van de serie snap ik echt totaal niet, maar ik ben al lang blij met een nieuw deel.
World Trigger 16
Case Closed 61, 65, 74 Ik ga rustig verder met de deeltjes bij elkaar sprokkelen, helemaal zo lang amazon ze random afprijst naar 6 euro voor een dag of twee.
Spy x Family 3 Door de problemen in de distributie netwerken en de drukte bij de drukkers ben ik aardig achter geraakt met deze serie, maar het is echt een top serie. Super cute, maar ook met goede inhoud, zeker een aanrader.

Image

De februari aanwinsten:

The Drifting Classroom Perfect Edition 1-3 Na lang soebatten toch besloten om deel 1 tot en met 5 van de oude versie die ik had staan te verkopen om de nieuwe luxe uitgave te kopen. Volgens mij heeft @Ash of @Tamara mij dit een dikke 10 jaar geleden aangeraden, maar ik heb het nooit afgemaakt omdat een aantal delen OOP is. De nieuwe uitgave is echt heel mooi gedaan en ik ben dan ook heel blij de serie eindelijk volledig te kunnen gaan lezen.
World Trigger 17
Kaiji No. 8 Naast Spy x Family is dit mijn favoriete serie in Jump+ op het moment. Het doet me erg denken aan World Trigger. Maar nu ik een stuk verder ben met het lezen van World Trigger vind ik het steeds meer op een World Trigger voor een iets ouder publiek geschreven lijken. Wat absoluut in de smaak valt want ik ben intussen ook al weer 28, dus dan relateer je meer met een hoofdpersoon van 32 dan een van 15. Niet dat ik World Trigger niet leuk vind hoor, in tegendeel zelfs.
Bakuman 16 Eindelijk het laatste deel dat ik nog moest goedkoop weten te krijgen. Nu wordt het tijd voor een reread van de eerste helft en dan de tweede helft voor het eerst.
Japan (Buronson & Kentaro Miura) Extreem zeldzame manga in het Engels, waarvan ik nooit verwacht had hem in mijn collectie op te kunnen nemen, laat staan in een perfecte staat in seal. Ik heb deze door Eden: It's an Endless World 7 in seal te ruilen met iemand uit Zweden weten te krijgen. Ik ben zelf extreem blij met de ruil, want Eden is een heftige klus om compleet te krijgen, dus ben ik een stuk blijer met deze one-shot. De ruil ging via de subReddit Mangaswap, hebben jullie daar ook ervaring mee? Ik vond het best wel spannend omdat je internationaal aan het versturen bent en het om dure boekjes gaat. De truuk met Paypal Goods & Services werkte wel heel goed. Je besluit hoeveel je het boekje waard vindt dat je ruilt en dan maken beide partijen dat naar elkaar over door een factuur te betalen. Op die manier heb je de dekking van Paypal mocht er iets mis gaan. Het was zeker spannend omdat de track & trace van DHL het niet deed op de Nederlandse website, maar het wel bleek te doen op de internationale website. Maar alles is uiteindelijk perfect verlopen, dus ik zou het zeker weer doen voor manga die zo zeldzaam is als dit.
Case Closed 68, 69, 30 Nog steeds aan het sprokkelen. Nu heb ik ooit deel 43 gekocht op een vakantie en ben ik vanaf daar verder gaan sparen, dus heb ik een gat tussen deel 10 (deel 1-9 heb ik in het Nederlands en deel 10 ooit wel bij gekocht in het Engels) en 43. Dat was ik zelf van plan te laten tot ik helemaal bij ben, maar ik kreeg uit het niets deel 30 van mijn vriendin cadeau haha. Dus het project om het gat te vullen kan ook van start.
Battle Angel Alita: Last Order Omnibus 2, 4 Ik heb intussen bijna alle omnibussen voor zn 12 euro per stuk weten te scoren op amazon. Het is weliswaar een flut uitgave, maar voor deze prijs ben ik er erg blij mee. Ik zou willen dat ze hier ook van de mooie hardcovers van uit brachten zoals ze met de oorspronkelijke reeks hebben gedaan toen de Hollywood film uit kwam.

Post Reply