Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Bescheiden aanwinsten:

Image

Deel 13 van Kindaichi, Age 37 en deel 1 van de nieuwe 30ste jubileumreeks van The Kindaichi Case Files (natuurlijk wel de gewone versie en niet de limited edition met een NFT en NFT-reclame ~_~). En verder nog een boek, maar wel over manga. In 2009 gaf Moto Hagio colleges in Italië over de geschiedenis van shojo manga, lopende van Ribbon no Kishi tot Ooku (ik las trouwens in een review wel dat een zekere K. Takemiya wel wordt overgeslagen... ~_~). Dit boek verzamelt die hoorcolleges en voegt nog interviews met Hagio toe.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Nice, coole aanwinsten! Ik ben heel benieuwd naar de nieuwere series van Kindaichi, dus ik hoop dat ik ooit goed genoeg Japans kan om ze te lezen, of heel misschien worden ze ooit wel in het Engels uit gegeven.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Nou de maand juni stond in het teken van Conan! En omdat ik in mei zo weinig gekocht had dat ik budget over had, heb ik op de laatste dag van mei nog wat besteld, wat ik hierin mee neem, dus vandaar dat het een extra grote haul is.

Image

Case Closed 11, 13, 15, 20, 24-25, 29, 32, 34, 39-40 Yess, eindelijk aan de slag gegaan met Conan compleet maken. Al deze boekjes voor onder de 6,50 weten te bestellen bij amazon, dus vandaar de gatenkaas haha. Zodra er een boekje voor onder de 6,50 gaat bestel ik hem meteen. Nu dacht ik eerst dat gaat wel even duren, maar de initiële bestelling was maar 8 delen, waar dit er al weer 11 zijn, dus dat gaat best aardig. Wel jammer dat ik er niets van kan lezen tot ik de gatenkaas gevuld heb, maar ik heb genoeg anders te lezen.

Image

Fairy Tail 34-43 Ik ben wat achter komen te lopen met deze box sets, mede doordat de serie ook weer niet zo goed is dat hij hoog op mn prioriteitenlijstje staat, maar toch wel echt leuk genoeg om verder te blijven verzamelen. En toen deze box set ineens met meer dan 50% korting op bol.com langs kwam heb ik gauw mn slag geslagen.

Image

Blame! Master Edition 5-6 Deze heb ik eind mei eigenlijk besteld. Ik kreeg een 10% kortingscode voor Bookdepository van mn vader doorgestuurd en had dus nog budget over. Dus deze geweldige serie maar compleet gemaakt. Nu nog de rust vinden om het te lezen, want ik moet goed mn hoofd er bij hebben want dingen gebeuren op een hoog tempo met weinig tekst in deze reeks.

The Book of Human Insects Eentje van Osamu Tezuka die al geruime tijd uit is, maar nog ontbrak aan mijn collectie. Ik heb ooit de boot gemist met de hardcover versie en heb deze nooit gekocht omdat ik de hoop had de hardcover versie alsnog ergens te kunnen bemachtigen. Nu heb ik besloten om gewoon deze versie te kopen zodat ik het kan lezen. Mocht ik nou ooit alsnog de hardcover versie kunnen bemachtigen dan kan ik altijd deze weer verkopen.

Slam Dunk 18, 26 Heel langzaam sprokkel ik deze serie bij elkaar. Samen met Eyeshield 21 zou ik deze serie dolgraag meteen afmaken, maar omdat er steeds een lading delen niet beschikbaar zijn, bestel ik alleen een deeltje als ik die goedkoop kan krijgen. Maar de aanhouder wint he.

Jujutsu Kaisen 2 Het eerste deel was me erg goed bevallen, maar deze serie is zo populair dat de delen lange tijd niet aan te slepen waren. Intussen kun je ze weer normaal krijgen, maar vaak wel tegen een aardige meerprijs, dus ik doe het rustig aan.

Burn the Witch Toen deze in de Weekly Shonen Jump liep heb ik hem gelezen op de manga PLUS app. Dit was voordat ik Bleach uit gelezen had, dus het maakte toen wat minder sense voor me. Ik was tenslotte bij deel 28 van de manga afgehaakt als tiener, en heb pas een klein jaar geleden de serie eindelijk uit gelezen. Burn the Witch was zeker wel een zetje in de juiste richting voor mij om Bleach weer op te pakken en blij toe. Deze uitgave heeft een slipcase en is wat dikker dan de meeste boekjes, maar moest daarom ook 20$ kosten. Dat is me wat te gortig dus ik heb gewacht tot die een leuk prijsje had om de serie te kunnen herlezen nadat ik Bleach helemaal ken.

Samurai 8 3 Ondanks de negativiteit die deze serie krijgt vond ik het erg leuk toen ik het las terwijl het uit kwam. Nu ben ik op een gegeven moment afgehaakt, dus koop ik alsnog de fysieke uitgaves.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

The Donkey wrote:
Sun Jul 03, 2022 19:07
Yess, eindelijk aan de slag gegaan met Conan compleet maken. Al deze boekjes voor onder de 6,50 weten te bestellen bij amazon, dus vandaar de gatenkaas haha. Zodra er een boekje voor onder de 6,50 gaat bestel ik hem meteen. Nu dacht ik eerst dat gaat wel even duren, maar de initiële bestelling was maar 8 delen, waar dit er al weer 11 zijn, dus dat gaat best aardig. Wel jammer dat ik er niets van kan lezen tot ik de gatenkaas gevuld heb, maar ik heb genoeg anders te lezen.
Dat lijkt me best frustrerend dat je moet wachten tot je een doorlopende reeks van volumes moet hebben, straks heb je bv. 1-39 en dan 41-90 compleet, en dan kan je het nog niet lezen :P
The Book of Human Insects Eentje van Osamu Tezuka die al geruime tijd uit is, maar nog ontbrak aan mijn collectie. Ik heb ooit de boot gemist met de hardcover versie en heb deze nooit gekocht omdat ik de hoop had de hardcover versie alsnog ergens te kunnen bemachtigen. Nu heb ik besloten om gewoon deze versie te kopen zodat ik het kan lezen. Mocht ik nou ooit alsnog de hardcover versie kunnen bemachtigen dan kan ik altijd deze weer verkopen.
Oh, dit is er weer eentje van "ik was vergeten dat ik deze ongelezen in de kast had staan totdat ik deze post zag" XD Heel lang geleden ben ik naar een Tezuka tentoonstelling geweest tijdens een verblijf in Tokyo (ik heb de catalogus nog!), en daar hadden ze ook enkele originele platen van The Book of Human Insects, en om een of andere reden zijn die illustraties me altijd enorm bij gebleven. Wat ook de reden was waarom ik het boek later ook had gekocht, maar ik heb 'm dus nog steeds niet gelezen ^_^'

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ash Ketchum wrote:
Mon Jul 04, 2022 7:30
Dat lijkt me best frustrerend dat je moet wachten tot je een doorlopende reeks van volumes moet hebben, straks heb je bv. 1-39 en dan 41-90 compleet, en dan kan je het nog niet lezen :P
Ja dat kan het op den duur zeker worden hoor! Maar ik ben dus ooit op vakantie random met deel 44 begonnen en heb er toen vrede mee gemaakt dat ik sommige verwijzingen niet snapte. Dat heb ik doorgezet en ik heb nu tot deel 70 gelezen. Deel 1 tot en met 9 heb ik ooit in het Nederlands gelezen, dus ik wist wel hoe de vork in de steel zat qua setting. En nu is het natuurlijk zodra ik een stuk compleet heb vanaf deel 10 (of deel 1, want ik wil eigenlijk de hele rits wel in het Engels lezen omdat ik nu wel erg gewend ben aan die verlepte namen die ze gebruiken in de Viz vertaling) ik dat gewoon kan lezen. Dan is het wachten tot ik weer wat deeltjes aansluitend heb en door kan. Maar ik zal even moeten afwachten hoe snel de deeltjes goedkoop langs komen op amazon. Maar het verschil tussen 6,50 of minder en 10 euro is wel zodanig dat ik wel geduldig wil zijn.
Ash Ketchum wrote:
Mon Jul 04, 2022 7:30
Oh, dit is er weer eentje van "ik was vergeten dat ik deze ongelezen in de kast had staan totdat ik deze post zag" XD Heel lang geleden ben ik naar een Tezuka tentoonstelling geweest tijdens een verblijf in Tokyo (ik heb de catalogus nog!), en daar hadden ze ook enkele originele platen van The Book of Human Insects, en om een of andere reden zijn die illustraties me altijd enorm bij gebleven. Wat ook de reden was waarom ik het boek later ook had gekocht, maar ik heb 'm dus nog steeds niet gelezen ^_^'
Haha nice. Nja de tentoonstelling dan, natuurlijk zonde dat je hem nooit gelezen hebt. Maar ik moet ook toegeven dat ik intussen best wat op de plank heb staan dat absoluut het lezen waard is, maar waar ik gewoon niet aan toe kom. Nja met de nieuwe job hoop ik weer een beetje rust in mn hoofd te hebben binnenkort en weer meer te kunnen lezen. Afgelopen maand was het grote diepte punt qua lezen sinds juni 2020, namelijk helemaal niets uitgelezen. Wel een heel stuk gekomen in een omnibus, maar nog steeds wel erg weinig. Het enthousiasme is er gelukkig wel gewoon nog, dus hopelijk dat ik deze maand in ieder geval weer een paar deeltjes kan lezen.

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by ChronicVillainy »

Paradise Kiss van Ai Yazawa, 20th anniversary edition. Ik ben sinds Kageki Shojo wat meer shojo en josei gaan proberen, en deze leek me interessant. :)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Ten Billion Days and One Hundred Billion Nights Perfect Edition is de manga van Moto Hagio, gebaseerd op het gelijknamige boek van Ryu Mitsuse, wat kennelijk een Japanse scifi-klassieker is. Het boek is ook in het Engels verkrijgbaar, maar die heb ik nog niet gelezen. De perfect edition is natuurlijk op een groter formaat geprint, heeft de originele kleurenpagina's en kennelijk is Hagio zelf nog over alle pagina's gegaan en heeft nog her en der dingetjes verbeterd als ze dat nodig vond. En dan zijn er nog wat interviews en zo.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Deel 102! Jammer (vreemd) dat ze dit deel dan weer niet af hebben gestemd met de home video release van Detective Conan: The Bride of Halloween. Vreemd genoeg komt die de week na Halloween uit, maar vroeger probeerden ze toch vaker dit soort releases in dezelfde week te plannen...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Vreemde maand is dit. De VVD laat de rest van Nederland niet volledig in de kou zitten, de Engelse koningin blijkt toch sterfelijk te zijn en:

Image

Dark Horse is er na talloze vertragingen in geslaagd een nieuwe Kurosagi Corpse Delivery uit te geven! Deze bevat deel 13, 14 én het nog niet eerder verschenen deel 15.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Nu Reiko the Zombie Shop nog!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

En Eden: Het is een eindeloos wachten op het volgende deel.

Nog maar vier delen, Dark Horse. Vier deeltjes en de serie is af. Jullie zouden alles in een afgrijselijke papieren baksteen kunnen proppen, en de fans zouden alsnog jullie voeten kussen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

In 2018 kwam het boek Honkaku Mystery Comics Seminar uit, waarin de geschiedenis van de puzzel-plot-detective manga werd beschreven. Ik heb het sindsdien gebruikt om achter allerlei minder bekende detectivemanga te gaan. Powaro was een korte reeks die me qua beschrijving meteen trok, maar de manga was out of print en niet digitaal verkrijgbaar en heeft daarom lange tijd op de "ooit, als ik eraan denk" lijst gestaan, maar de twee delen gaan tweedehands voor een habbekrats weg op Mandarake, dus vorige week besteld en vandaag bezorgd. De titel doet natuurlijk denken aan hoe de Japanners "Poirot" uitspreken, maar het gaat kennelijk over een kamishibai-verteller die moorden oplost, en wat me het meest opviel toen ik erover las in Honkaku Mystery Comics Seminar was dat elk verhaal tussendoor een ware Challenge to the Reader heeft, dus toen het in Big Comics liep werden de lezers uitgedaagd om de moorden zelf op te lossen. Ben erg benieuwd!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Geen manga, maar romans:

Image

Drie van de vier Spiral - Bonds of Reasoning boeken (De eerste hadden ze helaas niet in voorraad). Geschreven door de schrijver van de manga, en ze schijnen best goed ontvangen te zijn: het tweede boek met name wordt door zo te zien door sommigen zelfs gezien als het beste Spiral verhaal uit de hele reeks. Ben benieuwd: ik vond het eerste gedeelte van de manga het leukst (waarin Ayumu zaken oplost), dus ik hoop dat deze boeken meer in die richting zitten.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Wederom niet echt manga, maar wel gerelateerd:

Image

Kyoshinhei wo Taose![ (Versla de God Warrior!) is een Kies-je-eigen-avontuur boek van Nausicaa. Ik heb er al twee van Laputa, en deze hoort in dezelfde reeks. Vond die van Laputa best leuk en er zit binnen ook best leuke art, dus deze wilde ik ook al een tijdje. En dat stoffen ding is... een stoffen boekomslag. Vind zo'n stoffen kaft om een boek altijd wel lekkerder (warmer) bij het lezen en als ze passen, gebruik ik ze altijd. Ik heb er een paar voor bunko pockets (omdat ik vaak meerdere boeken tegelijkertijd lees), maar deze is dan van een iets groter formaat, met de pasvorm voor manga tankobon of shinsho-formaat romans (of als een bunko echt heel dik is en niet m'n standard bunko kaftjes passen).

(Oh, en vergeten mee op de foto te nemen: de eerste Spiral ~ The Bonds of Reasoning roman intussen ook gevonden, dus die reeks ook alvast compleet)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Weer geen manga, maar gerelateerde aankopen:

Image

Enkele jaren geleden kocht ik het boek Sengo Kaiki Mangashi (De geschiedenis van na-oorlogse horror manga), een fantastisch overzicht van de ontwikkeling van horror manga geschreven door Yoshihiro Yonezawa, een bekende manga criticus en mede-oprichter van Comiket. Sengo Shojo Mangashi en Sengo SF Mangashi zijn natuurlijk de shojo en scifi tegenhangers van dat boek en wilde ik al een tijdje lezen. De boeken zijn oorspronkelijk in de jaren 80 geschreven en later opnieuw als pockets uitgegeven kort na de dood van Yonezawa in 2006 (die heb ik dus weer tweedehands gekocht), maar dat betekent helaas wel dat ze maar tot de jaren 80 gaan en voor mij als "huidige" lezer dus toch wel enkel over de vroegere jaren gaan van shojo en scifi manga.

Het grote boek is een detectiveroman, maar zoals je op de kaft kan zien heeft het ook hiermee te maken: Comiket Satsujin Jiken is het debuutwerk van schrijver/vertaler/criticus/universitair docent Kentaro Komori en gaat natuurlijk over een moord die gebeurt tijdens Comiket.

Post Reply