Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

^Weet je, ik associeer Eden: It's an Endless World zo enorm met het AniWay forum. Je had er een kleine, maar enorm trouwe schare fans in het manga subforum daar.
The Donkey wrote:
Thu May 26, 2022 9:21
Triton of the Sea 1 Een boek van Osamu Tezuka dat OOP is, waar ik deel 2 (van de 2) al van had. Dus ik ben erg blij het eerste deel ingoede staat gevonden te hebben.
...En dit herinnert me eraan dat ik de Japanse reeks al meer dan 10 jaar ongelezen in de kast heb staan...
Nu heb ik begin dit jaar de complete set van Tamara overgekocht (via een vriendin van haar), dus was het idee om de beste er uit te kiezen en de rest te verkopen.
Ik vraag me af of er nog meer van dit soort collecties rondzwerven in de Nederlands/Vlaamse manga-leeswereld, verzamelingen/series die van tijd tot tijd grotendeels in z'n geheel doorverkocht worden en zo een hele stamboom krijgen van vorige eigenaars XD

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Ik heb een keer mijn Legend of Mana 1 verkocht en jaren later kwam ik hem weer tegen, dit keer bij een nieuwe eigenaar die hem ook weer wilde verkopen. Toen heb ik hem maar weer gekocht. Ik weet dat het een zielloos object is, maar ik had er medelijden mee.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ash Ketchum wrote:
Thu May 26, 2022 18:49
Ik vraag me af of er nog meer van dit soort collecties rondzwerven in de Nederlands/Vlaamse manga-leeswereld, verzamelingen/series die van tijd tot tijd grotendeels in z'n geheel doorverkocht worden en zo een hele stamboom krijgen van vorige eigenaars XD
Ik weet niet of er complete sets van GTO zijn, maar er zijn zeker complete sets van minder populaire series uit die tijd die rond gaan. Ik check meerdere malen per dag marktplaats, dus dan begin je gauw door te hebben welke mensen erg actief zijn in de markt en dan zie je genoeg complete sets langs komen.

De GTO delen heb ik trouwens gister te koop gezet en meteen met grote winst verkocht, dus het was een erg succesvolle actie om ze dubbel te kopen. Nooit verwacht een bijverdienste uit mijn hobby te halen haha. Nja de bijverdienste gaat natuurlijk meteen weer terug in het potje om meer manga te kopen, daar niet van.
Ash Ketchum wrote:
Thu May 26, 2022 18:49
^Weet je, ik associeer Eden: It's an Endless World zo enorm met het AniWay forum. Je had er een kleine, maar enorm trouwe schare fans in het manga subforum daar.
The Donkey wrote:
Thu May 26, 2022 9:21
Triton of the Sea 1 Een boek van Osamu Tezuka dat OOP is, waar ik deel 2 (van de 2) al van had. Dus ik ben erg blij het eerste deel ingoede staat gevonden te hebben.
...En dit herinnert me eraan dat ik de Japanse reeks al meer dan 10 jaar ongelezen in de kast heb staan...
Nu moet ik ook toegeven dat de onvertaalde werken van Osamu Tezuka voor mij een grote drijfveer waren om Japans te gaan leren, maar intussen heb ik een grote hoeveelheid vertaalde werken die ik eerder niet kon krijgen weten te verzamelen en lig ik aardig achter met het lezen haha. Moet zeggen dat Japans leren intussen ook gewoon erg leuk op zich is en het kunnen lezen van manga natuurlijk wel een doel blijft, maar niet meer de rede is dat ik het doe.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Tamara wrote:
Thu May 26, 2022 19:15
Ik heb een keer mijn Legend of Mana 1 verkocht en jaren later kwam ik hem weer tegen, dit keer bij een nieuwe eigenaar die hem ook weer wilde verkopen. Toen heb ik hem maar weer gekocht. Ik weet dat het een zielloos object is, maar ik had er medelijden mee.
Hoe herkende je je eigen volume? Of kreeg je de stamboom erbij? :P
The Donkey wrote:
Fri May 27, 2022 7:58
* Nooit verwacht een bijverdienste uit mijn hobby te halen haha. Nja de bijverdienste gaat natuurlijk meteen weer terug in het potje om meer manga te kopen, daar niet van.
Ik vraag me af wat ik heb dat echt nog met (grote) winst verkocht zou kunnen worden. Natuurlijk gaan complete series makkelijker weg, maar ik heb niet zo enorm veel dat echt meteen 'zeldzaam' is en voor een premium weg zou gaan, denk ik. Behalve dat eerder genoemde Reiko dan :P Nou ja, ik heb een paar grappige dingen zoals die bilingual Crime & Punishment van Tezuka en zo, en hier en daar series als Daigo of Fire Company M, maar niet zoveel waarvan ik zou vermoeden dat het echt veel meer waard is geworden (al hou ik het dus helemaal niet in de gaten en kan het blijken dat dat ene deel van Presents of zo voor een fortuin weggaat :P)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Hoe herkende je je eigen volume? Of kreeg je de stamboom erbij? :P
Verkoper vertelde het ook tweedehands gekocht te hebben. Haar verkoper bleek mijn koper te zijn.
The Donkey wrote:
Fri May 27, 2022 7:58
De GTO delen heb ik trouwens gister te koop gezet en meteen met grote winst verkocht, dus het was een erg succesvolle actie om ze dubbel te kopen. Nooit verwacht een bijverdienste uit mijn hobby te halen haha. Nja de bijverdienste gaat natuurlijk meteen weer terug in het potje om meer manga te kopen, daar niet van.
Moet je nagaan, ik heb die delen ook met winst aan jou verkocht. Ze kwamen vrijwel allemaal van het Boekenfestijn - €1,95 per stuk, vijfde gratis.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Tamara wrote:
Fri May 27, 2022 9:55
Ze kwamen vrijwel allemaal van het Boekenfestijn - €1,95 per stuk, vijfde gratis.
Niet dat ik er de afgelopen jaren zo trouw naar toe was gegaan, maar ik vroeg me of of het dit jaar nou weer eens door kon gaan, maar kennelijk is ging het in 2019 failliet? Maar er is nog wel een online shop zo te zien.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Gurenn »

Tamara wrote:
Fri May 27, 2022 9:55
Moet je nagaan, ik heb die delen ook met winst aan jou verkocht. Ze kwamen vrijwel allemaal van het Boekenfestijn - €1,95 per stuk, vijfde gratis.
Ah, het Boekenfestijn... Geen manga, maar in de hoogtijdagen kocht ik daar aan € 2/stuk boeken van Zaregoto die op eBay weggingen voor bedragen tot € 70 omdat de Engelse versie al lang out of print was. NeeNee heeft er later nog een tijd lang aangekocht voor € 1 als er een festijn in haar buurt was die ze aan mij dan weer doorverkocht voor € 2.

In 2017 kwam er een nieuwe druk en de rest van de boeken die ik heb ingeslaan raak ik aan de straatstenen niet meer kwijt.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ash Ketchum wrote:
Fri May 27, 2022 9:19
Ik vraag me af wat ik heb dat echt nog met (grote) winst verkocht zou kunnen worden. Natuurlijk gaan complete series makkelijker weg, maar ik heb niet zo enorm veel dat echt meteen 'zeldzaam' is en voor een premium weg zou gaan, denk ik. Behalve dat eerder genoemde Reiko dan :P Nou ja, ik heb een paar grappige dingen zoals die bilingual Crime & Punishment van Tezuka en zo, en hier en daar series als Daigo of Fire Company M, maar niet zoveel waarvan ik zou vermoeden dat het echt veel meer waard is geworden (al hou ik het dus helemaal niet in de gaten en kan het blijken dat dat ene deel van Presents of zo voor een fortuin weggaat :P)
Als je het interessant vindt kunnen we wel een keertje prive connecten en het hier over hebben. Ik zit diep in de manga wereld dus kan van bijna alles wat niet shojo/josei is je de ruwe waarde vertellen. Moet zeggen dat ik nu zn 2 jaar weer vol bezig ben met mijn manga hobby (dankzij corona haha) en ik in die tijd dus aardig grip heb gekregen op de waarde van series. Wat best moeilijk kan zijn, want elk verkoop platform heeft weer heel andere prijzen.
Tamara wrote:
Fri May 27, 2022 9:55
Moet je nagaan, ik heb die delen ook met winst aan jou verkocht. Ze kwamen vrijwel allemaal van het Boekenfestijn - €1,95 per stuk, vijfde gratis.
Haha ja z'n vermoeden had ik al, maar voor mij was het absoluut een pracht deal en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Ash Ketchum wrote:
Fri May 27, 2022 12:08
Niet dat ik er de afgelopen jaren zo trouw naar toe was gegaan, maar ik vroeg me of of het dit jaar nou weer eens door kon gaan, maar kennelijk is ging het in 2019 failliet? Maar er is nog wel een online shop zo te zien.
Klopt, ik heb toen ik de manga hobby weer wat serieuzer oppakte begin 2020 hier ook nog naar gekeken. Zeker omdat ik nu in Utrecht woon en ze dus normaal in mijn stad zouden langs komen. Maar helaas... De online site heb ik nog wel even bekeken maar de zoekfunctie werkt erg beroert en ik heb er geen manga op kunnen vinden. Was wel echt vet geweest want mijn koopkracht ligt nu natuurlijk een stuk hoger, dus dan had ik echt lukraak series kunnen proberen. 2 euro voor een manga is echt een bizar goede deal.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Ik ging dan wel minder naar het Boekenfestijn de afgelopen jaren, maar ik vond het wel altijd leuk om door de dozen te snuffelen en je ging nooit met lege handen naar huis. In de hoogtijdagen vond je ook echt enorm veel manga fans rond de dozen met Tokyopop manga, al kon je vaak ook bij de andere secties manga-gerelateerde boeken vinden (Kwam m'n Manga Sixty Years of Japanese Comics daar nou vandaan, of Manga Manga! ?)

Ik heb zelf niet echt plannen om iets te verkopen op dit moment, maar toch is het grappig om soms eens te horen dat random manga die je ooit voor adviesprijs of minder hebt gekocht soms echt honderd keer zoveel waard is geworden ^^'

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Ben nooit op de beurzen geweest, wel diverse keren in de tijdelijke winkel in Uden destijds, in de leegstaande nieuwbouw voor de V&D aldaar. Lag ook altijd een hoop manga waaronder ook een hoop Nederlandstalig, maar nooit iets gezien wat me aansprak. Daarna hebben ze de hele handel nog naar Zeist verhuisd, dus lekker dicht bij m'n werk zou je denken, maar ben daar nooit binnen geweest.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

In de hoogtijdagen was het echt perfect om allerlei rare dingen uit te proberen uit Tokypop's veel te grote catalogus, zonder dat het al te veel pijn doet (al heb me laten vertellen dat de manga Judas, die veel mensen hadden gekocht, wel pijnlijk was om te lezen). Vooral met 4+1 gratis acties pakte je al snel even wat extra's. Ik kan me een keer herinneren dat het eerder erop leek dat haar tas vol boeken Tamara meesleurde dan andersom :P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Tas? Tassen. Een derde van mijn lichaamsgewicht in papier was niet ongewoon. Toegegeven, een derde daarvan was inderdaad ruk en werd binnen een jaar weer verkocht, maar die boeken rondzeulen was wel een goede work-out!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Ik moet dan toch ook altijd denken aan de Vakantiebeurs, waar volop mensen met trolleys rondlopen voor alm het foldermateriaal......al heb ik ook ooit iemand met een kinderwagen (zonder kind uiteraard....) gespot :lol:

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oh, de trolleys, die zag je ook op het Boekenfestijn XD

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Image

De mei aanwinsten. Zoals ik had gezegd heb ik in deze maand een stuk minder gekocht. Nu heb ik in de laatste paar dagen van mei nog wel wat meer besteld maar omdat dat pas in juni binnenkwam komen die met de volgende maand mee.

Domu: A Child's Dream Erg blij deze voor een redelijke prijs te hebben gevonden op marktplaats. Het boek komt uit 1996 en is daarmee een van de oudste in mn collectie. Het verhaal was ook erg leuk, maar daar had ik in het Ovenvers topic al over geschreven.

The Thief Inoue Akikazu De releases van Digital Manga/Platinum Manga beginnen een stuk stabieler te zijn qua distributie, wat er voor zorgt dat de manga een stuk beter verkrijgbaar zijn en ik me minder druk hoef te maken of ik het boekje wel met de release weet te kopen. Ik blijf ze wel pre-orderen, maar dat is op zich niet gek als ik ze sowieso wil hebben. Deze moet ik nog lezen maar de achterkant zegt dat het psychologische trillers zijn en dat zijn mijn favorieten, dus erg excited.

World Trigger 21 Weer goedkoop kunnen scoren. Volgens mij heb ik intussen bijna de hele reeks voor rond de 6,50 per deel weten te kopen. Voor dat soort prijzen wil ik wel meer series proberen, maar deze is ook echt super leuk. Vooral het feit dat er ook wat oudere personages in zitten spreekt me wel aan. Maar hoofdzakelijk het sci-fi en mystery element natuurlijk haha.

Voor de maand juni wordt het wel weer een flinke lading en ik ben eindelijk begonnen met alle eerdere delen van Case Closed kopen zoals ik een paar maanden terug me had voorgenomen.

Post Reply