Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Volgens mij was een dergelijk topic hier nog niet, en aangezien ik beter blijk in het kopen dan het daadwerkelijk lezen en vervolgens beoordelen van manga vond ik dat toch een gemis :mrgreen:

Om maar meteen af te trappen, vandaag in de bus:

Image

Over een beruchte yakuza die nu zijn dagen doorbrengt als brave huisman. En ondanks z'n goede bedoelingen nog steeds iedereen de stuipen op het lijf jaagt. Heb nog alleen de eerste twee hoofdstukken gelezen, maar dit is een vorm van humor die mij zeker bevalt.

En inmiddels al een paar weken in huis maar nog niet aan begonnen:

Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Azumanga Daioh was echt de hit toen het net was uitgebracht, en eigenlijk is-ie nog steeds erg leuk om te lezen.

Heel veel gekocht de laatste tijd, maar voornamelijk digitale uitgaves (o.a. de gehele The Laughing Salesman serie, My Solo Exchange Diary 1-2 en de eerste delen van MMR Magazine Mystery Report). Veel van de fysieke releases die ik meestal volg zijn erg vertraagd (nog steeds geen nieuwe Conan?!), maar zo langzamerhand wordt het wel tijd om misschien de nieuwe Kindaichi en Delicious in Dungeon te bestellen... (en misschien ook dat boek met de colleges over shojomanga van Hagio).

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Q2012 »

Image

En mijn laatste manga aankopen. The Ancient Magus Bride zit inmiddels op volume 11, en het is een soort van magic school arc geworden. De serie begint een beetje mijn aandacht te verliezen, vooral nadat ik ben begonnen met Witch Hat Atelier. Hopelijk weet dit deel weer mijn interesse op te wekken.

Het derde deel van Aria the Masterpiece heeft net zo'n mooie cover als de vorige delen. De anime is rustgevend en de manga idem.

Een tijdje geleden het eerste deel geprobeerd van Magus of the Library en deze is goed bevallen. Het ziet er mooi gedetailleerd uit en het verhaal heeft Perzische invloeden.

If i Could Reach You is een toevoeging aan mijn yuri verzameling, en My Boy gaat over de vriendschap tussen een vrouw in de dertig en een tienerjongen.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Q2012 wrote:
Tue Oct 08, 2019 18:55
If i Could Reach You is een toevoeging aan mijn yuri verzameling, en My Boy gaat over de vriendschap tussen een vrouw in de dertig en een tienerjongen.
Het zal vast wel kloppen, maar m'n eerste reactie was ??? :P

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Q2012 »

Haha, yup, ik neem aan dat je My Boy bedoelt ^^.

Ik ben de serie ooit tegengekomen en na het lezen van de omschrijving besloot ik het gewoon te proberen. Net als in A Bride's Story is er sprake van een leeftijdsverschil, alleen een stuk groter. Ik zie ook de vergelijking met Usagi Drop, ik hoop alleen niet dat het dezelfde richting op gaat.

Er is in ieder geval geen sprake van een romantische relatie of zoiets, meer een (moeder-zoon) band die ontstaat tussen de twee door omstandigheden.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Het was meer een dubbel whammy, de eerste keer las ik namelijk sowieso over "My Boy" heen, en dacht ik hoe is dat een yuri, en daarna was het weer wacht, waarom klinkt die tweede serie alsnog verdacht :P

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Q2012 »

Ik snap het helemaal :wink:.

De omschrijving van de betreffende yuri is nog dubieuzer; high schooler Uta heeft een crush op Kaoru, haar jeugdvriendin die nu is getrouwd met de broer van Uta, oftewel het is haar schoonzus geworden. Uiteraard wonen ze met zijn drieën samen en gaat het niet zo goed met het huwelijk, en bij wie zoekt Koaru natuurlijk steun? Episch plot ^^.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Koen »

Q2012 wrote:
Wed Oct 09, 2019 19:04
Ik zie ook de vergelijking met Usagi Drop
Brrr, krijg nog altijd rillingen als ik terugdenk aan dat einde. Ik ben normaal iemand die een leuke reeks niet afrekent op een slecht einde, maar dat einde van Usagi Drop dat is toch een beetje misselijkmakend...
motivatiedip. help!

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Q2012 »

Ik heb het (gelukkig) bij de anime en de live-action film gehouden, later hoorde ik pas over de manga. Het woord 'creepy' heb ik in veel reviews gelezen over het restant van de serie.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Weer een stapeltje digitale manga gekocht, dus geen foto's. Naast de verder-lezers Dragon Ball Super 10 en Puzzle Game ☆ High School 3 ~ 5 ook twee andere manga gekocht. Nou ja, van Chimoguri Ringo to Kingyobachi Otoko (Bloedduikster Ringo en de Goudviskomman) had ik een paar jaar geleden al eens het eerste deel gelezen, maar nu de hele driedelige serie gekocht (er is ook nog een tweedelig vervolg volgens mij). De Goudviskomman drinkt het bloed van kinderen, die daarna in goudvissen veranderen. Ringo is een bloedduikster, die in de aderen van het slachtoffer kan duiken om daar het proces tegen te houden.

Image

En de laatste aankoop was het eerste deel Taisho Roman Mystery, wat net als Puzzle Game ☆ High School een shojo detective manga is. Uit 1993, dus een stuk 'recenter' dan de shojo detective manga die ik het afgelopen jaar heb gelezen, maar alsnog best oud. Gaat over een echtpaar in de late Meiji/vroege Taisho periode die samen detective spelen. De serie is maar vier delen, maar voorlopig slechts het eerste deel om even te proberen,

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

C.M.B. The Best (Kyoto Daigaku Suiri Shosetsu Kenkyukai Sen) (C.M.B. The Best - Kyoto University Mystery Club Selectie): C.M.B. is de zusterserie van Motohiro Kato's bekendere Q.E.D. serie, of moet ik zeggen nevenserie, want de hoofdrolspeler van C.M.B., Shinra, is het neefje van So uit Q.E.D. Als Bewaarder van Kennis lost Shinra allerlei mysteries op (niet altijd moord) die vaak een link hebben met de geesteswetenschappen zoals geschiedenis (Q.E.D. heeft vaak wiskundige thema's). Q.E.D. lees ik sinds vorig jaar af en aan (wie de laatste dagen van het AniWay forum nog heeft meegemaakt: het boogschutterverhaal!). Maar zowel Q.E.D. als C.M.B. zijn best lang en ik vind ze niet leuk genoeg om alles te willen lezen, dus ik kies m'n verhalen uit.

Dit deel van C.M.B. kwam vandaag uit (alleen digitaal) en is een selectie van zeven verhalen, uitgekozen door de leden van de Kyoto University Mystery Club. En dat betekent dat deze verhalen zijn gekozen door wie technisch gezien m'n kohai zijn, want ik ben ook lid geweest van de KU Mystery Club :P Elk verhaal gaat gepaard met een korte introductie geschreven door de leden. Ik zat al te kijken hoe ik beste aan C.M.B. kon beginnen, dus dit kwam wel goed uit :) Er is vandaag ook een deel uitgebracht dat door de leden van de Mystery Club van Tokyo University was gekozen, misschien dat ik die ook tzt oppik.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Image

Oftewel alle onderwerpen die niet geschikt werden geacht voor de reguliere manga/anime...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Wordt deze serie dan oorspronkelijk eerst in een ander blad gepubliceerd of zo?

Mijn fysieke manga laten dit keer wat op zich wachten... Tuurlijk, SAL duurt altijd wel langer, maar het begint nu onderhand al drie weken te worden sinds de nieuwe Kindaichi, Age 37 en de delen die ik nog niet had van de parodieserie van Kindaichi verzonden waren...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Ash Ketchum wrote:
Wed Nov 13, 2019 16:00
Wordt deze serie dan oorspronkelijk eerst in een ander blad gepubliceerd of zo?
De reguliere Cells at Work verschijnt maandelijks in een shonen-magazine, en ook eerdere spinoffs waren voor shonen of shojo-magazines. Code Black verschijnt wekelijks in een seinen-magazine. En gezien de onderwerpen (o.a. roken, alcohol en erectieproblemen) begrijp ik dat wel. Maar qua opzet is het precies hetzelfde als wat ik van de anime ken, en ik denk dat Doctor Ed Hope hier ook best een interessante reactie op zou kunnen geven...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Nog geen 'echte' aanwinst, want net pas besteld, maar wel al veel voorpret:

https://www.rittor-music.co.jp/product/ ... 718317427/

The Phantom Thief Baron Bat is de nieuwe uitgave in de reeks van klassieke shojo manga uit 1960-70 van de uitgever Rittorsha. Ik heb voor de importhoek van de AniWay twee jaar geleden Ballet Star (van Yukiko Tani) besproken, en de twee andere Tani uitgaves daarna waren ook briljant: de verhalen zelf waren erg leuk (totaal krankzinnig), maar de uitgaves zelf waren ook erg goed. Hoewel The Phantom Thief Baron Bat al in september uit kwam, hoor ik nu pas van, maar ik heb hem meteen besteld zonder me echt in te lezen: ik heb gewoon lekker veel vertrouwen hierin!

Post Reply