Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Als je ooit een uitgebreid verslag doet, lees ik het graag! Het is moeilijk om informatie over die periode in het Engels te vinden. Her en der haal ik wel wat uit bijvoorbeeld artikelen en interviews die als extra's bij de luxere manga-edities worden gevoegd, maar daarbuiten valt er niet super veel te vinden.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oh, ik ben zeker van plan om hier nog even uitgebreid over de twee boeken te schrijven als ik ze uit heb :D

En meer klassieke shojo-aanwinsten:

Image

13-gatsu no Higeki (Het tragedie van de dertiende maand) is een luxe uitgave van enkele horror manga van Suzue Miuchi (beter bekend van Glass Mask, maar net als velen in haar generatie deed ze natuurlijk ook horror). Yureidan (Spookverhalen) van Ryoko Yamagishi heb ik via een proxy service tweedehands moeten halen, maar ik ben best verbaasd hoe goed de staat van dit boekje is O_o Vorig jaar las ik de manga Bara wa Shuraba de Umareru (Rozen worden op het slagveld geboren), een essay manga van Nami Saso over haar tijd als tekenassistente voor diverse vrouwelijke mangaka in de jaren 70. Daarin schreef ze ook over de gewoonte van vrouwelijke mangaka toen om griezelige verhalen te vertellen om elkaar wakker te houden als ze weer eens bijeenkwamen om elkaar te assisteren. In Yureidan vertelt Yamagishi over de waargebeurde, enge ervaringen die haar kennissen en mede-mangaka allemaal hebben meegemaakt en het gaat eigenlijk over dezelfde periode als toen de Oizumi Salon bestond, en ook Moto Hagio en Keiko Takemiya komen in dit boekje voor.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Een paar jaar geleden schreef Takemiya ook haar eigen memoires over deze periode (Shonen no Na wa Gilbert), maar Takemiya en Hagio blijken dus hele andere herinneringen te hebben over wat er allemaal daar is gebeurd, en dat is een van de redenen waarom er begin mei echt enorm veel over dit boek werd gesproken, want ze schijnen sommige gebeurtenissen echt totaal anders te hebben opgevat en nu nog houden ze best afstand van elkaar. Ik heb het boek van Takemiya ook besteld, maar omdat iedereen (net als ik) deze twee boeken nu samen wil lezen, moet ik nu even wachten op de herdruk...
Image

Shonen no Na wa Gilbert (De naam van de jongen is Gilbert) van Keiko Takemiya is ook binnen. Nieuwste druk, gedateerd op 27 juni 2021 ^^ Ik ben al begonnen met het boek van Hagio, dus ik zal wel eerst die lezen voordat ik dan Takemiya's zijde ga lezen over dezelfde periode (al gaat dit boek wat breder over shonenai en Takemiya's carriere, lijkt het, en niet specifiek over Oizumi).

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Hij is er! Conan is de eerste serie die ik verzamel die de honderd volumes heeft gehaald. Sommige delen heb ik ook dubbel in andere talen, dus ik had eigenlijk al meer dan honderd delen, maar dit is dus echt deel 100. Zoals je op de foto kunt zien heb ik tot 54 in het Duits. Mijn introductie tot de serie waren de eerste twee films The Time-Bombed Skyscraper en The Fourteenth Target, en vanuit daaruit begon ik eerst met scans lezen (op een 56k6 modem ~_~), maar na een tijdje wilde ik de manga zelf ook echt hebben (en natuurlijk was er ook nog lang geen Engelse uitgave toen). Eerst een volume van de Franse uitgave geprobeerd, maar dat was geen succes. Duits leek me een stuk makkelijker, maar ik kon ze destijds niet via de winkels hier in de buurt bestellen. Uiteindelijk een adres gekregen van Tamara, waarna ik het dus tot deel 54 heb volgehouden in het Duits, en toen heb ik de *grote stap* naar de Japanse uitgave gedaan en sindsdien volg ik die.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Da's een aardige verzameling zo :D

One Piece zal voor mij de eerste (en vermoedelijk enige) reeks zijn die de 100 gaat doorbreken, al heb ik nog wel een inhaalslagje te maken....

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Uiteindelijk een adres gekregen van Tamara, waarna ik het dus tot deel 54 heb volgehouden in het Duits, en toen heb ik de *grote stap* naar de Japanse uitgave gedaan en sindsdien volg ik die.
O ja, die in Velp! Jansen & De Feijter! Echt jaren daar besteld totdat Van Stockum en later ook even Archonia een goed alternatief werden. Vreemd genoeg is Duitstalige manga kopen nu lastiger dan 15+ jaar geleden. Zowel Van Stockum als bol.com duwen zo 2-3 euro bovenop de adviesprijs... Jansen & De Feijter rekende ook extra, maar dat was standaard 10%, geen 20-40%!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Ik heb nog steeds geen idee waar Velp eigenlijk ligt :P

Tegenwoordig letten ze er wel beter op dat je ook bij bestellingen in de EU het verschil in BTW betaalt (want hier ietsjes hoger dan in Duitsland), maar dat zou meer centenwerk moeten zijn dan hele euro's ^_^'

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Als je het (twee maanden geleden) over de duvel hebt: ik vond deze in de aanbieding bij bol.com.

Image

Als ze in de kast staan, zal ik ook eens een foto maken van mijn moordmuurtje.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oh, wat gaaf! Er zitten daar best wat verhalen tussen die "big moments" waren voor het grote verhaal, zoals deel 85, dus ben best benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Kijk je de films eigenlijk? Nu zijn ze niet per se canon, maar ze gaan er wel een beetje ervan uit dat je bij bent met de manga ten tijde van het releasejaar en de afgelopen jaren bouwen de films toch wat meer op de onthullingen die we o.a. in delen als 78 en 85 zien.

En hoezo via Bol? Hebben ze ook aanbiedingen op Duitse manga? Of was het een derde partij?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Bol.com heeft weleens Duitstalige manga in de outletsectie staan. Ik zag daar toevallig enkele Detektiv Conans die ik nog niet had voor ~€5,00. Toen ik op "Gosho Aoyama" zocht, vond ik er nog veel meer. Het duurde even doordat ze allemaal binnen waren, maar dit heeft me een leuke hoeveelheid eurootjes bespaart. De uitdaging nu: weer terug naar mijn tempo van één deel per week (of sneller), zodat ik ze ergens in de nabije toekomst ook echt zal lezen.

De manga lezen is gelijk ook alles wat ik qua Detektiv Conan doe. Ik heb wel een keer bijna een van de films gekeken op Animagic, maar ondanks de grote hoeveelheid screenings is het er niet van gekomen. Andere prioriteiten, overvolle zaal etc.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Ash Ketchum wrote:
Fri Oct 22, 2021 17:55

Hij is er! Conan is de eerste serie die ik verzamel die de honderd volumes heeft gehaald. Sommige delen heb ik ook dubbel in andere talen, dus ik had eigenlijk al meer dan honderd delen, maar dit is dus echt deel 100. Zoals je op de foto kunt zien heb ik tot 54 in het Duits. Mijn introductie tot de serie waren de eerste twee films The Time-Bombed Skyscraper en The Fourteenth Target, en vanuit daaruit begon ik eerst met scans lezen (op een 56k6 modem ~_~), maar na een tijdje wilde ik de manga zelf ook echt hebben (en natuurlijk was er ook nog lang geen Engelse uitgave toen). Eerst een volume van de Franse uitgave geprobeerd, maar dat was geen succes. Duits leek me een stuk makkelijker, maar ik kon ze destijds niet via de winkels hier in de buurt bestellen. Uiteindelijk een adres gekregen van Tamara, waarna ik het dus tot deel 54 heb volgehouden in het Duits, en toen heb ik de *grote stap* naar de Japanse uitgave gedaan en sindsdien volg ik die.
Heel cool!

Ik sprokkel hier en daar nog steeds deeltjes bij elkaar in het Engels, maarja die uitgave volg ik puur omdat mijn Duits niet goed genoeg is.

Mijn laatste aanwinsten waren Zombie Powder 1-4, waar ik natuurlijk late to the party mee was en ze niet meer nieuw kon krijgen, dus ik was erg blij toen ik ze via marktplaats in goede staat kopen krijgen. De collectie is sinds het begin van corona gigantisch gegroeid, maar ik zit eigenlijk nooit op mangaheuvel. Dus echt nieuwe aanwinsten posten schiet niet op.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Zombie Powder! Die heb ik wel deels gelezen, natuurlijk als gevolg van de Bleach hype.

Beide heb ik nooit uitgelezen :P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Ik herinner me nog dat Zombie Powder echt eeuwen de enige titel met een Z aan het begin was. Nu ik eraan denk, ik heb na 20 jaar nog steeds geen enkele manga die begint met een Z!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Hahaha ja ik had Bleach dus ook nooit afgemaakt, maar omdat de box sets die tegenwoordig verkrijgbaar zijn prima betaalbaar zijn ben ik er toch voor gegaan en heb ik de hele serie nu gelezen. De eerste arc was erg nostalgisch aangezien ik die wel had gelezen (en zelfs een deel de anime gekeken), maar vond de rest ook erg tof om te lezen. Vind de humor die er doorheen zit wel erg leuk. Dus voor mij was Zombie Powder ook zeker uit interesse na het lezen van Bleach.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by The Donkey »

Image

Mijn kerst cadeautjes :D

Ghost in the Shell Deluxe Edition Complete Box Set (1, 1.5 en 2)
Blame! Master Edition 2
Pepita: Inoue meets Gaudi

EDIT: Excuses voor de dubbel post

Post Reply